Μενού
limeniko-skafos
Σκάφος του Λιμενικού | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη στη θαλάσσια περιοχή όπου σημειώθηκε το ναυάγιο στη Λέσβο, υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού. Έως τώρα διασώθηκε ένα μέλος του πληρώματος, νεκρός εντοπίστηκε ένας ναυτικός, ενώ αγνοούνται οι υπόλοιποι 12.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του Λιμενικού, τις πρωινές ώρες χθες ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης από τον πλοίαρχο του φορτηγού πλοίου Raptor σημαίας Κομόρες ότι πλέει ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης, στη θαλάσσια περιοχή 4,5 ν.μ. νοτιοδυτικά του νησιού.

Το πλοίο είχε αποπλεύσει από Αλεξάνδρεια με προορισμό την Κωνσταντινούπολη με 14 μέλη πληρώματος. Στη συνέχεια, ο πλοίαρχος επικοινώνησε εκ νέου με το ΕΚΣΕΔ και δήλωσε ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και αιτήθηκε συνδρομή εκπέμποντας «may day» στο κανάλι 16 μέσω VHF. 

Στο σημείο έσπευσαν πέντε παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού. Λίγο αργότερα εντοπίστηκε σώος από το ελικόπτερο του Π.Ν ένας 40χρονος Αιγύπτιος, με ειδικότητα λιπαντής, ο οποίος διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης, όπου παραμένει νοσηλευόμενος.

Το φορτηγό πλοίο «CMA CGM Aliaga» σημαίας Μάλτας εντόπισε και περισυνέλεξε τη σορό 30χρονου Αιγύπτιου, με ειδικότητα ναύτη, η οποία παρελήφθη από περιπολικό πλοίο του Λιμενικού και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης.    

Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του συμβάντος συνολικά επιχείρησαν υπό ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με δυτικούς ανέμους που έφταναν τα 7 - 8 Μποφόρ, τέσσερα σκάφη του Λιμενικού, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, ένα σκάφος της Frontex, 24 παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο του Λιμενικού, ένα αεροσκάφος της Frontex, ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και περιπολικά οχήματα του Λιμενικού από ξηράς.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης. Οι έρευνες συνεχίζονται μέχρι αυτή την ώρα.

Δραματική διάσωση

Υπενθυμίζεται ότι μόνο ένα από τα μέλη του πληρώματος, ένας 40χρονος Αιγύπτιος μηχανικός κατάφερε να σωθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, πήδηξε στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί. Δίπλα του επέπλεε ένα βαρέλι, ανέβηκε σε αυτό και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.

«Από χθες το βράδυ το πλοίο έμπαζε νερά. Προσπαθούσαμε με κουβάδες και ότι είχαμε στο πλοίο να τα βγάλουμε. Κάποια στιγμή το καράβι τρύπησε. Άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση και τότε πήδηξα στη θάλασσα. Τότε είδα άλλα 4 με 5 άτομα να πηδούν και εκείνοι στο νερό. Από εκεί και πέρα δεν τους ξαναείδα», δήλωσε ο ίδιος.

Η σορός που εντοπίστηκε μετά το ναυάγιο στη Λέσβο ταυτοποιήθηκε και ανήκει σε 30χρονο Αιγύπτιο ναύτη, ηλικίας 30 ετών. Στις 8 χθες το βράδυ η σορός έφτασε με πλοίο του Λιμενικού Σώματος στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Το χρονικό και τα πιθανά αίτια για το ναυάγιο στη Λέσβο

  • Το «Raptor» μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Tα μέλη του πληρώματος, με καταγωγή από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία, ήταν 14.
  • Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
  • Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07:11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
  • Στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.