Σχεδόν έξι χρόνια πέρασαν από την καθίζηση στην κοίτη του ποταμού Ιλισού, δίπλα στον σταθμό του ΗΣΑΠ «Ταύρος», στην Καλλιθέα, όμως η τρύπα που δημιουργήθηκε στις 11 Μαΐου 2018 δεν έχει κλείσει ακόμη.
Οι εικόνες με τα αυτοκίνητα που είχε «καταπιεί» το οδόστρωμα ήταν χαρακτηριστικές και θύμιζαν αντίστοιχα περιστατικά σε άλλες χώρες. Οι αρμόδιοι απέδωσαν το πρόβλημα στη διάβρωση της πλάκας που καλύπτει την εγκιβωτισμένη κοίτη του Ιλισού, χτυπώντας τότε «καμπανάκι» και για άλλες περιοχές.
Έτσι, ο χώρος που έως τότε χρησιμοποιούνταν σαν parking, εξυπηρετώντας τους κατοίκους της περιοχής, έκλεισε. Για κάποιο διάστημα μάλιστα είχαν τοποθετηθεί φύλακες για να προσέχουν... την τρύπα, προκειμένου να αποτραπεί κάποιο ατύχημα.
Δείτε εδώ: Η ελληνική γέφυρα με την παγκόσμια πρωτιά - Δίνει «μαθήματα» μηχανικής
Στη συνέχεια τοποθετήθηκε φράχτης στον χώρο μόνο γύρω από το σημείο της καθίζησης. Σταδιακά περιφράχτηκε ολόκληρο το πρώην parking, με αποτέλεσμα η πρόσβαση να μην επιτρέπεται σε κανέναν μέχρι σήμερα.
Όπως έγινε γνωστό, τον Ιούλιο του 2023, πέντε και πλέον χρόνια από το συμβάν, η Περιφέρεια Αττικής ενέκρινε το έργο αποκατάστασης του οδοστρώματος πάνω από την κοίτη του Ιλισού.
Ο τότε δήμαρχος Καλλιθέας, Δημήτρης Κάρναβος, δήλωνε πως «μετά από διαρκείς αγώνες μας, η Περιφέρεια προχώρησε στην έγκριση του έργου για την αποκατάσταση της καθίζησης του Ιλισού. Χαιρετίζουμε την ενέργεια αυτή και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την ταχύτητα εκτέλεσης του έργου έως την ολοκλήρωσή του».
Έκτοτε, το πότε και το πώς της αποκατάστασης στο σημείο της καθίζησης... αγνοούνταν, ενώ κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά το αν και πότε θα αποδοθεί ο χώρος στάθμευσης στους κατοίκους.
Καλλιθέα, έξι χρόνια μετά...
Έως σήμερα, έξι ολόκληρα χρόνια αργότερα, η τρύπα βάθους μερικών μέτρων εξακολουθεί να υπάρχει και το parking παραμένει κλειστό, στερώντας δεκάδες θέσεις οχημάτων, σε μια περιοχή που αντιμετωπίζει ήδη μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης.
Δείτε εδώ: Η κρυφή όαση που είναι λίγη ώρα από την Αθήνα - Άφθονο πράσινο και φυσικές «κολυμπήθρες»
Η τρύπα δεν έχει καλυφθεί με κανέναν τρόπο, την ώρα που μία μικρότερη έχει δημιουργηθεί ακριβώς δίπλα, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του Reader. Μάλιστα, η εγκατάλειψη είναι κάτι παραπάνω από εμφανής: Η βλάστηση που έχει φυτρώσει περιλαμβάνει ακόμα και... δέντρα που φύονται στα χαλάσματα.
Μέχρι και σήμερα ο χώρος παραμένει αχρησιμοποίητος, ενώ στην κεντρική είσοδο ο Δήμος Καλλιθέας έχει τοποθετήσει ταμπέλα που προειδοποιεί για την απαγόρευση της πρόσβασης στο άλλοτε parking.
Μάλιστα, κάποιοι δεν έχασαν την ευκαιρία και ζωγράφισαν γκράφιτι στα τοιχώματα που καλύπτουν την κοίτη του Ιλισσού, ενώ οι περαστικοί μπορούν να διακρίνουν ότι μέσα στην τρύπα υπάρχει ένα δεύτερο άνοιγμα που οδηγεί ακόμα βαθύτερα.
Για την ιστορία, το συγκεκριμένο σημείο αφορά την μερικώς εγκιβωτισμένη κοίτη του Ιλισού που διέρχεται από την περιοχή της Καλλιθέας και αποτελεί εκτροπή της φυσικής κοίτης που υπάρχει μέχρι σήμερα κάτω από την οδό Χαμοστέρνας. Έτσι σήμερα ο ποταμός εκβάλλει απευθείας στον Φαληρικό Όρμο.
Στον προγραμματισμό της Περιφέρειας Αττικής για το 2024 η αποκατάσταση της καθίζησης
Πάντως, η αποκατάσταση του σημείο της καθίζησης περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας για το 2024 και εντάσσεται στα αντιπλημμυρικά έργα με προϋπολογισμό 1.686.400 ευρώ, όπως διαπιστώνεται και από το σχετικό έγγραφο που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια.
Το Reader επικοινώνησε με την Περιφέρεια Αττικής, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί, καθώς και το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου, χωρίς όμως να λάβει απάντηση έως και τη δημοσίευση του παρόντος άρθρου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Πώς η Αλβανία έγινε «τουριστικό διαμάντι» - Το TikTok, τα πανέμορφα τοπία και οι παγίδες
Ελεονώρα Μελέτη: «Δέχομαι χυδαία, ανεξέλεγκτη και απροκάλυπτη βία»
Ο «Τιτανικός των αιθέρων» που σκότωσε 228 ανθρώπους - «Σκ@τ@, είμαστε νεκροί» έλεγε ο πιλότος
Ποια είναι η ακριβότερη περιοχή της Ελλάδας ανά τετραγωνικό μέτρο
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.