Το πόσο γρήγορα τα αυτοκίνητα θα φθάνουν από τη λεωφόρο Κύμης στην εθνική οδό και από τον Καρέα στο Ελληνικό όταν ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα του διαδικτύου. Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Ακολουθήστε τώρα τον καινούργιο λογαριασμό του Reader στο Instagram
Τα δύο σημαντικά έργα που περιλαμβάνουν την κατασκευή σηράγγων αρκετών χιλιομέτρων έχουν μπει σε φάση «stand by» εδώ και πολλά χρόνια. Αφενός οι αναγκαίοι πόροι δεν έχουν εξασφαλιστεί - «δεν είναι ατελείωτοι» τονίζουν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - αφετέρου υπάρχουν αντιδράσεις από τοπικούς φορείς για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους.
Επέκταση λεωφόρου Κύμης
Πρόκειται για ένα άξονα μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, ο οποίος θα ξεκινάει από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.
Στο έργο περιλαμβάνεται μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και άλλη μία 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover, αλλά και ένα ανοικτό κομμάτι.
Όπως έχει αναφέρει αρκετές φορές η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δεν θα υπάρχουν επιπλέον διόδια για το τμήμα αυτό, καθώς πρόκειται για δημόσιο έργο. Η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί μία μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων.
Πρόσφατα ο αρμόδιος Υφυπουργός για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, παραδέχτηκε ότι η επέκταση της λεωφόρου Κύμης δεν έχει ωριμάσει ώστε να δοθεί ένα χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του. «Έχουμε έναν γόρδιο δεσμό να λύσουμε. Είμαστε σε φάση αξιολόγησης του έργου. Πρώτη μας προτεραιότητα είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα καλά νέα θα είναι η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Την ίδια ώρα, οι Δήμαρχοι των τεσσάρων Δήμων από τους οποίους θα περνά ο αυτοκινητόδρομος, συναντήθηκαν και αποφάσισαν να τηρήσουν κοινή στάση. Πρόκειται για τους Δημάρχους Ηρακλείου Αττικής, Νίκο Μπάμπαλο, Αμαρουσίου, Θεόδωρο Αμπατζόγλου. Λυκόβρυσης - Πεύκης, Μάριο Ψυχάλη και Κηφισιάς, Βασίλη Ξυπολητά.
Οι τέσσερις Δήμαρχοι συμφώνησαν να διατηρήσουν την κοινή τους στάση και την αμοιβαία υποστήριξη έτσι ώστε, σε περίπτωση που προχωρήσει το έργο της διάνοιξης, να εξασφαλισθεί ότι ο τρόπος που θα γίνει δεν θα υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και τη λειτουργικότητα στις εν λόγω πόλεις.
O Δήμος Ηρακλείου ζητά η διάνοιξη της Κύμης να γίνει με σκεπαστό το κομμάτι της νέας διαδρομής, ώστε να αποφευχθεί η διχοτόμηση της πόλης σε ένα ακόμα σημείο (από το Ηράκλειο διέρχονται ήδη οι γραμμές του ΗΣΑΠ και η Αττική Οδός) και αντί ορύγματος να δημιουργηθεί επιφάνεια ελεύθερων χώρων που θα αξιοποιηθούν για την δημιουργία πράσινου και αθλητικών υποδομών.
Επισημαίνεται ότι ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της δημοπράτησης του έργου, υπόθεση που αναμένεται να εκδικαστεί τους προσεχείς μήνες. Στην συνάντηση των δημάρχων συμφωνήθηκε οι υπόλοιποι τρεις Δήμοι να πραγματοποιήσουν παρέμβαση στην εκδίκαση.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Και εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα έργο που αποτελεί ουσιαστικά επέκταση της Αττικής Οδού. Η είσοδος της σήραγγας (μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων και με δύο ξεχωριστούς κλάδους) θα βρίσκεται περίπου στο ύψος του Καρέα περίπου και η κατάληξή της σε κάποιο κόμβο της λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Σε περίπτωση που γίνει πραγματικότητα, το έργο θα ανακουφίσει όλες τις γύρω περιοχές, ενώ παράλληλα θα διευκολύνει την πρόσβαση στο πάρκο του Ελληνικού αλλά και από τα νότια προάστια προς το αεροδρόμιο.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες παραμένουν και για αυτό το έργο σε κατάσταση αναμονής, κάτι που διεφάνη από τα όσα είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, κατά την πρόσφατη έκτακτη γενική συνέλευση της εταιρείας. Όπως σημείωσε, δεν έχει υπάρξει κάποια αντίδραση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την Πρότυπη Πρόταση που έχει κατατεθεί για το συγκεκριμένο έργο.
Η κατασκευή της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο κ. Ταχιάος με τον Δήμαρχο της πόλης, Στάθη Ψυρρόπουλο. Από το Δήμο τέθηκε η ανάγκη για την αναζήτηση λύσεων που θα ξεμπλοκάρουν το έργο και θα επιταχύνουν τις διαδικασίες.
Με τις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να είναι αυτή τη στιγμή η αποκατάσταση των τεράστιων ζημιών στις υποδομές από τις κακοκαιρίες στη Θεσσαλία, αλλά και να συνεχιστούν τα μεγάλα project σε οδικούς άξονες και Μετρό, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να έχουμε σύντομα θετικές εξελίξεις για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.