Τα πρώτα 136 από τα συνολικά 182 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (γνωστού έως Ε65) θα δοθούν στην κυκλοφορία μετά την τελετή εγκαινίων που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 23 Απριλίου, παρουσία του Πρωθυπουργού.
Πρόκειται για το «διαγώνιο» οδικό άξονα που συνδέει την Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο 206,5 χλμ., λίγο πριν την Λαμία) με την Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών). Στην κυκλοφορία δίνεται όλο το τμήμα έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας και θα διευκολύνει σημαντικά οδηγούς και επιβάτες, αρχής γενομένης από τους εκδρομείς του Πάσχα, μειώνοντας τις χρονοαποστάσεις και αυξάνοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.
Από τις τέσσερις δίδυμες σήραγγες του έργου, το οποίο κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ, η πιο μεγάλη είναι η Τ2 που διαπερνά την οροσειρά της Όθρυος, μέσα από τεκτονισμένες περιοχές με έντονη υδροφορία. Βρίσκεται στη χιλιομετρική θέση 26,8 χλμ., με είσοδο προς τον νότο και έξοδο προς τον βορρά, Η αξονική απόσταση των δύο κλάδων είναι τυπικά 65 μέτρα, με ένα τμήμα συναρμογής στην αρχή και το τέλος, όπου η απόσταση κυμαίνεται από 35 έως 65 μέτρα. Το ύψος του υπερκείμενου εδάφους κυμαίνεται από 80 έως 280 μέτρα.
Δύο στοές για αναστροφή οχημάτων μέσα στη σήραγγα
Μεταξύ των δύο κλάδων προβλέπονται 8 συνδετήριες στοές, 6 για την εξυπηρέτηση των πεζών και 2 για την εξυπηρέτηση των οχημάτων. Στις συνδετήριες στοές των οχημάτων προβλέπεται διαπλάτυνση της τυπικής διατομής επί της κύριας σήραγγας για μήκος 50 μέτρων, η οποία λειτουργεί έως χώρος στάθμευσης εκτάκτου ανάγκης.
Το πλάτος της σήραγγας ανέρχεται στα 11,00 μ. ενώ η τυπική διατομή αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κλάδο πλάτους 3,75 μ. Το καθαρό ελεύθερο ύψος της σήραγγας (περιτύπωμα κυκλοφορίας) ανέρχεται σε 5 μέτρα.
Συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας
Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας. Προκειμένου για την εύρυθμη λειτουργία της, έχουν κατασκευαστεί δύο κέντρα ελέγχου, ένα στην είσοδο και ένα στην έξοδο της σήραγγας. Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών, έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητοδρόμου που βρίσκεται στους Σοφάδες.
Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης στους Σοφάδες, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της σήραγγας από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Επίσης τόσο στο κτίριο ελέγχου που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας όσο και σε εκείνο που βρίσκεται στην έξοδο, υπάρχουν γεννήτριες ικανές να διασφαλίσουν την ηλεκτροδότηση της σήραγγας υπό πλήρες φορτίο για 24 ώρες.
Πέραν των ανωτέρω έχουν εγκατασταθεί και τα κατωτέρω συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της σήραγγας :
- Σύστημα πυρόσβεσης: Και οι δύο κλάδοι είναι εξοπλισμένοι με δίκτυο πυρόσβεσης που τροφοδοτείται από δεξαμενή που βρίσκεται στην έξοδο της σήραγγας. Ανά 36μ. υπάρχει πυροσβεστική φωλιά πυροσβεστήρες καθώς και με κρουνό συνδεδεμένο στο ως άνω δίκτυο
- Σύστημα αερισμού εκ-καπνισμού: Έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της σήραγγας και στους δύο κλάδους αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την ποιότητα του αέρα και την ύπαρξη καπνού. Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιούνται ανάλογα οι ανεμιστήρες οροφής που απαιτούνται προκειμένου για την απομάκρυνση ρύπων ή/και καπνού.
- Σύστημα καμερών εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης Συμβάντων : Κατά μήκος της σήραγγας έχουν τοποθετηθεί κάμερες οι οποίες εκτός από την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, είναι εξοπλισμένες με κατάλληλο λογισμικό που ανιχνεύει οποιοδήποτε ασυνήθιστο συμβάν και ενεργοποιούν αυτόματα σενάρια αντιμετώπισης.
- Σύστημα φωτισμού αυτόματα ρυθμιζόμενο για ημερήσια και νυκτερινή λειτουργία.
- Σύστημα RDS : Σε όλο το μήκος της σήραγγας έχει εξασφαλιστεί η αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών, ώστε σε περίπτωση κίνδυνου να υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης μηνυμάτων προς τους χρήστες.
- Μεγαφωνικό σύστημα ανακοινώσεων για την ενημέρωση/προειδοποίηση των χρηστών
Η σήραγγα Τ2 έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από τη διοικητική αρχή σηράγγων (Δ.Α.Σ).
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.