Μενού
libyi-trohaio
Τροχαίο στη Λιβύη | Twitter
  • Α-
  • Α+

Νέες λεπτομέρεις έρχονται στη δημοσιότητα σχετικά με το πώς κατάφεραν να σωθούν τα μέλη της ανθρωπιστικής αποστολής μετά το δυστύχημα στη Λιβύη σε αντίθεση με τους πέντε επιβάτες που κάθονταν μπροστά στο λεωφορείο και βρήκαν τραγικό θάνατο με τη σφοδρή σύγκρουση.

Όπως μετέδωσε ο Alpha, το τζιπ με το μεγάλο καύσιμο φορτίο που κουβαλούσε, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο της ελληνικής αποστολής, ερχόμενο από το αντίθετο ρεύμα. Η σύγκρουση μάλιστα ήταν τόσο σφοδρή, που το τζιπ ανασήκωσε το λεωφορείο με αποτέλεσμα να πάρει κλίση.

Στο ρεπορτάζ του Alpha σημειώνεται πως το πιθανότερο σενάριο είναι οι 5 επιβάτες, που κάθονταν πίσω από τον οδηγό, να βρήκαν ακαριαίο θάνατο. Αν δεν έγινε αυτό, τότε θεωρείται δεδομένο ότι δεν είχαν τις αισθήσεις τους όταν απανθρακώθηκαν. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του σταθμού, ο οδηγός του λεωφορείου, που είναι Λίβυος, και ο αρχηγός της αποστολής, Έλληνας αξιωματικός, εκτινάχθηκαν από το παρμπρίζ του πούλμαν κι έτσι γλύτωσαν με ελαφρύτερα τραύματα.

Οι κομάντος υγειονομικοί

Στο πίσω μέρος του λεωφορείου, σύμφωνα με τον Alpha, κάθονταν τα μέλη του υγειονομικού προσωπικού της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ, οι οποίοι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι ώστε να παρέχουν πρώτες βοήθειες και υγειονομική κάλυψη σε συνθήκες πεδίου μάχης και ειδικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται για τους λεγόμενους «compat medics», οι οποίοι είχαν μαζί τους τα μαχαίρια τους, όπως προβλεπόταν, και με τις λαβές τους, κατάφεραν να σπάσουν τα τζάμια και να βγάλουν τους υπόλοιπους τραυματίες.

Τέλος, επισημαίνεται ότι διάφορα οχήματα και όχι ασθενοφόρα, έφτασαν στο σημείο του δυστυχήματος με μεγάλη καθυστέρηση για να παραλάβουν τους τραυματίες, τους οποίους διακόμισαν στα νοσοκομεία της Βεγγάζης
 

Ερωτήματα για τον σχεδιασμό

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, τίθενται συγκεκριμένα ερωτήματα για τον σχεδιασμό της αποστολής, τα οποία μένουν να απαντηθούν:

  • Γιατί επελέγη η ελίτ των Ειδικών Δυνάμεων για ανθρωπιστική βοήθεια στο πλαίσιο μίας διπλωματικής αποστολής;
  • Ποιος είχε το γενικό πρόσταγμα; Το υπουργείο Εξωτερικών; Το υπουργείο Άμυνας ή το ΓΕΕΘΑ;
  • Είχε εξασφαλιστεί επαρκής συνοδεία για την ασφάλεια της αποστολής;
  • Γιατί μετακινήθηκαν με ένα και όχι με περισσότερα οχήματα;
  • Γιατί επελέγη το αεροδρόμιο της Βεγγάζης σχεδόν 600 χιλιόμετρα από την Ντέρνα;

Όπως αναφέρει ο σταθμός, ο γενικός πρόξενος φαίνεται ότι δεν συνόδευε την αποστολή ώστε να έχει εικόνα περί νεκρών και τραυματιών. Επίσης, τίθεται θέμα ότι αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η αποστολή θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Αλαμπράκ και όχι στης Βεγγάζης. Στρατιωτικές πηγές που επικαλείται ο ΣΚΑΪ, λένε ότι εκείνο το αεροδρόμιο δεν λειτουργούσε λόγω καθίζησης αν και πληροφορίες του σταθμού δείχνουν ότι λειτουργούσε και προσγειώνονταν αεροπλάνα με ανθρωπιστική βοήθεια.

Τέλος, ο ΣΚΑΪ αναφέρει ότι ο γενικός πρόξενος στη Βεγγάζη επισκέφθηκε τους συγγενείς των έξι που επέβαιναν στο αυτοκίνητο που συγκρούστηκε με το λεωφορείο. Επρόκειτο για Λίβυους και μάλιστα προβεβλημένα πρόσωπα, που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια, γεγονός που επιβεβαιώνει τα περί δυστυχήματος και όχι άλλης ενέργειας.

Η αποστολή της ΕΜΑΚ

Το Star αποκάλυψε ότι η ΕΜΑΚ θα αποχωρούσε πρώτη για τη Λιβύη όμως τελευταία στιγμή ακυρώθηκε η αποστολή για λόγους ασφαλείας. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή (15/09), επρόκειτο να φύγει ομάδα της ΕΜΑΚ για τη Λιβύη. Ο σταθμός αναφέρει ότι είχαν χτυπήσει τα τηλέφωνα σε 20 καταδρομικά στελέχη της (10 στην Αθήνα και 10 στη Θεσσαλονίκη), στην ίδια ομάδα που είχε συνδράμει στο φονικό σεισμό της Τουρκίας.

Η ομάδα ήταν stand by αλλά τελικά ενημερώθηκαν ότι δεν θα πετάξουν για λόγους ασφαλείας.

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.