Υπήρξε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Αττικής και στην περίοδο της ακμής της, εργάζονταν σε αυτήν 2.500 εργάτες χωρίς να υπολογίζονται οι εξωτερικοί της συνεργάτες.
Ο λόγος για την βιομηχανία ΒΙΑΜΑΞ, με έδρα στην Λεωφόρο Αθηνών στο Περιστέρι, μόλις 4 χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας. Μάλιστα, ήταν τέτοιος ο όγκος των εργαζομένων, που σλόγκαν της εποχής έλεγε χαρακτηριστικά: «όταν σχολάει η Βιαμάξ κλείνει η Καβάλας και παθαίνει κυκλοφοριακό έμφραγμα όλο το λεκανοπέδιο».
Η ΒΙΑΜΑΞ ιδρύθηκε το 1955 από τον Μιχαήλ Φωστηρόπουλο και έγινε ηγέτιδα δύναμη της ελληνικής αμαξοποιίας. Μέχρι τη δεκαετία του '80 , από την πύλη του εργοστασίου έβγαιναν οχήματα που προορίζονταν για τις αγορές Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής.
Η άνοδος και η παρακμή της
Η βιομηχανία κατασκεύασε λεωφορεία, πούλμαν, τρόλεϊ, τρακτέρ, απορριματοφόρα, αμαξώματα, σασί για λογαριασμό άλλων εταιρειών και κυριάρχησε στις δεκαετίες '70, '80, 90.
Θεωρείτο εταιρεία - πρότυπο για την εποχή, παράγοντας αμαξώματα οχημάτων με εργοστάσια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα. Η οικογένεια Φωστηρόπουλου είχε δραστηριοποιηθεί στο χώρο των εισαγωγών αυτοκινήτων Mercedes-Benz από τη δεκαετία του 1930.
Μεγάλο μερίδιο των προίόντων της μονάδας παραγωγής λεωφορείων στην Αθήνα, και της μονάδας παραγωγής φορτηγών ψυγείων στη Θεσσαλονίκη προοριζόνταν για εξαγωγές σε χώρες της Αφρικής, Εγγύς και Μέσης Ανατολής.
Η ΒΙΑΜΑΞ ιδρύθηκε αρχικά ως κατασκευαστής αμαξωμάτων λεωφορείων και, από το το 1960, ολοκληρωμένων λεωφορείων και πούλμαν, όπως των R495, R514, F530 και F580.
Τα πρώτα «μαύρα σύννεφα» εμφανίστηκαν το 1973 με την πετρελαϊκή κρίση ενώς στις αρχές δεκαετίας του '80, ένας νόμος επέτρεψε την εισαγωγή μεταχειρισμένων λεωφορείων και φορτηγών στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να προτιμηθούν από τις τότε κυβερνήσεις, τα κατώτερης ποιότητας μεταχειρισμένα λεωφορεία.
Στη συνέχεια ακολούθησε «λουκέτο» στις εκατοντάδες βιοτεχνίες που εργάζονταν ως προμηθευτές στην εφοδιαστική αλυσίδα της ΒΙΑΜΑΞ .
Η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε ως αποκλειστικός διανομέας για την Ελλάδα, οίκων κατασκευής αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων, τρακτέρ και εκσκαπτικών όπως Rover, KIA, JCB, DAF, Landini, ISEKI, David Brown, Steyer, Case, ΙΜΤ.
Το 1999 η ΒΙΑΜΑΞ πούλησε τα παραπάνω franchise της και πλέον ο όμιλος Φωστηρόπουλου δραστηριοποιείται στην δραστηριοποίηση ακινήτων και στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.