Μενού
  • Α-
  • Α+

Ενδιαφέροντα στοιχεία για το πώς κινήθηκαν οι πολιτικοί αρχηγοί κατά την προεκλογική περίοδο αποκάλυψε ο επικοινωνιολόγος Μάνος Σιφονιός, μιλώντας στην ΕΡΤ. Όπως ανέφερε οι πολιτικοί πλέον στόχευσαν σε όλους τους πολίτες για αυτό και παρακολουθήσαμε μπαράζ συνεντεύξεων σε όλες τις εκπομπές ενώ οι εικόνες πολιτικών αρχηγών στα μπαλκόνια ανήκουν στο παρελθόν. Κι αυτό γιατί τη θέση τους έχουν πάρει Tik Tok και YouTube.

Τα φυλλάδια και οι pop up διαφημίσεις

Όπως ανέφερε, παρατηρήθηκε ότι είχαμε μία μετατόπιση του ενδιαφέροντος των κομμάτων αλλά και των λεγόμενων μπάτζετ των προϋπολογισμών από την παραδοσιακή προς την ψηφιακή επικοινωνία.

Kostas_Karamanlis
Κώστας Καραμανλής | Eurokinissi

Σχολιάζοντας το πώς διαχειρίστηκαν οι πολιτικοί αλλά και τα κόμματα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Σιφονιός εστίασε ότι η στροφή στα ψηφιακά Μέσα είχε ως αποτέλεσμα να τυπωθούν λιγότερα προεκλογικά φυλλάδια.

«Περισσότεροι οι νέοι υποψήφιοι τύπωσαν φυλλάδια ίσως γιατί είχαν μία ανάγκη επιπλέον αναγνωρισιμότητας» διευκρίνισε επισημαίνοντας τη λιγότερη αφισορύπανση σε σχέση με το παρελθόν και λιγότερη σπατάλη χαρτιού, με ότι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον.

Ωστόσο, όπως είπε, οι ψηφοφόροι εκτός από τα διαφημιστικά φυλλάδια των υποψηφίων που βρίσκουν στα παμπρίζ των αυτοκινήτων τους ή στην πόρτα των σπιτιών τους σε αυτές τις εκλογές είχαν να διαχειριστούν και τις pop up διαφημίσεις σε κάθε επαφή τους με το διαδίκτυο.

Tik Tok και YouTube... το νέο μπαλκόνι

«Φαίνεται ότι οι προϋπολογισμοί που κινήθηκαν προς τον ψηφιακό χώρο ήταν δύο με τρεις φορές περισσότεροι από όσο ήταν το 2019 και αυτό σε επίπεδο υποψηφίων» επισήμανε ο κ. Σιφονιός

Kostas_Simitis
Κώστας Σημίτης | Eurokinissi

Αναλύοντας το νέο είδος προσέγγισης των ψηφοφόρων τόνισε ότι εκτός από τους νέους τα κόμματα ακολούθησαν μια πολυσυλλεκτική προσέγγιση. «Το τελευταίο διάστημα είχαμε ένα μπαράζ συνεντεύξεων σε όλου του είδους τις εκπομπές το οποίο είναι δίκαιο γιατί θέλουν να απευθυνθούν σε όλους τους ψηφοφόρους» σημείωσε ο επικοινωνιολόγος.

Όσον αφορά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, το Facebook και το YouTube, τα χαρακτήρισε ως το νέο «μπαλκόνι» της πολιτικής επικοινωνίας. «Το TikTok και το YouTube έγινε το νέο μπαλκόνι ενώ το μοίρασμα των φυλλαδίων στις πλατείες έγινε το Facebook και το Instagram» πρόσθεσε ο κ. Σιφονιός.

Λόγω αυτής της αλλαγής έχει παρατηρηθεί η μείωση της διάδρασης του κόσμου στα πολιτικά μηνύματα και τις διαφημίσεις των υποψηφίων ενώ, όπως επισήμανε, έχει αυξηθεί ο αριθμός των ακολούθων, με το ισοζύγιο να είναι θετικό στο τέλος.

Οι Εκλογές 2023 είναι στο reader.gr!

Μείνε ενημερωμένος για ό,τι συμβαίνει στα στρατόπεδα των κομμάτων και τις κινήσεις των πολιτικών αρχηγών. Ειδήσεις για τις Εκλογές 2023 και αναλυτικοί οδηγοί για τους ψηφοφόρους στο reader.gr!

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.