Μία νέα καταγγελία σχετικά με το πώς λειτουργούσε ο ΟΣΕ επί σειρά ετών έρχεται στο φως της δημοσιότητας και αφορά στον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος και είναι ένα από τα βασικά πρόσωπα της τραγωδίας στα Τέμπη. Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» οι αρμόδιοι κατάρτισης των βαρδιών στα σταθμαρχεία, όπως ήταν και ο προφυλακισθείς επιθεωρητής του ΟΣΕ, είχαν επιχειρήσει να τον αφήσουν μόνο του σε βάρδια από τον Ιανουάριο, χωρίς να έχει όμως τη σχετική πιστοποίηση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το δημοσίευμα στις 15 Ιανουαρίου, 1 μήνα -περίπου- πριν το δυστύχημα των Τεμπών, ο προφυλακισμένος σήμερα σταθμάρχης είχε τοποθετηθεί κανονικά στο πρόγραμμα και μάλιστα μόνος του στη βάρδια, στον σταθμό της Καλαμπάκας, γεγονός που είχε επιβεβαιώσει με την κατάθεσή του και ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου. Ο τότε ακόμα μαθητευόμενος σταθμάρχος, έκανε την πρακτική του στην Καλαμπάκα, όπου επιθυμούσε να εργάζεται. Οπως αποκαλύπτει το φύλο παρουσίας Σταθμαρχών Καλαμπάκας που έφερε στο φως ο Ελεύθερος Τύπος, ο προφυλακισμένος Σταθμάρχης ξεκίνησε να εργάζεται στον συγκεκριμένο σταθμό στις 2 Ιανουαρίου μαζί με εμπειρότερο σταθμάρχη.
Στις 15 του μήνα όμως ο εμπειρότερος παίρνει το ρεπό του και ο προφυλακισμένος σταθμάρχης μένει μόνος του. Μοναδικός σταθμάρχης χωρίς καν να έχει δώσει ακόμα εξετάσεις και φυσικά χωρίς να έχει λάβει οποιαδήποτε πιστοποίηση. Το πρόγραμμα που βγήκε στα τέλη Δεκεμβρίου, υπογράφεται από τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που έχει κι αυτός με τη σειρά του προφυλακιστεί. Το πρόγραμμα αυτό βγήκε στα τέλη Δεκεμβρίου 2022 και το υπογράφει, όπως πάντα, ο επιθεωρητής Δ.Ν., που έχει προφυλακιστεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες όμως δεν περίμεναν τη 15η Ιανουαρίου να αφήσουν μόνο του τον Β.Σ., αλλά από την πρώτη κιόλας μέρα στην Καλαμπάκα, στις 2 Ιανουαρίου, του εμπιστεύτηκαν τον σταθμό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής, εμπειρότερο σιδηροδρομικό στέλεχος κατήγγειλε στη διοίκηση του Οργανισμού στην Αθήνα ότι ένας μαθητευόμενος σταθμάρχης έχει την ευθύνη του σταθμού και τότε δόθηκε εντολή στον επιθεωρητή -που έχει ειδικότητα σταθμάρχη- να μεταβεί στην Καλαμπάκα και να συνεχίσει τη βάρδια μαζί με τον μαθητευόμενο.
Τι λέει μαρτυρία - κλειδί
Μία αποκαλυπτική μαρτυρία για τα όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο τρένων έδωσε στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή, που εξετάζει τα αίτια του δυστυχήματος, ο έμπειρος Σταθμάρχης στον Παλαιοφάρσαλο, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που έφτασαν στο σταθμό της Λάρισας μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Μεταξύ άλλων, ο έμπειρος σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου μίλησε για το μοιραίο λάθος που έκανε ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, για το ότι έμεινε μόνος του και για το σύστημα τηλεδιοίκησης.
Πιο συγκεκριμένα, ο Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου είχε διαμαρτυρηθεί, όπως είπε, στα αρμόδια κλιμάκια του ΟΣΕ ήδη από τον Ιανουάριο, καθώς διαπίστωσε ότι είχαν αφήσει μόνο του τον άπειρο σταθμάρχη Λάρισας στον μικρό σταθμό της Καλαμπάκας. Οπως είπε, μάλιστα, και για τον επιθεωρητή, ο οποίος και προφυλακίστηκε μετά και τη μαραθώνια απολογία του στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή στο Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας, δεν έπρεπε να τον βάλει μόνο του (σ.σ. τον άπειρο σταθμάρχη) σε έναν τόσο κεντρικό σταθμό.
Παράλληλα, είπε ότι το λάθος του 59χρονου σταθμάρχη εντοπίζεται στο γεγονός ότι ξέχασε το κλειδί 118 στη διαγώνιο, με αποτέλεσμα το επιβατικό τρένο, Intercity 62, να μπει στην κάθοδο προς Θεσσαλονίκη . Στάθηκε κατά τη διάρκεια της μαρτυρίας του και στον μηχανοδηγό, ο οποίος έπρεπε να κάνει εκφώνηση ότι κινείται σε ευθύγραμμη καθόδου προς Νέους Πόρους, όπου και θα το άκουγε ο σταθμάρχης της Λάρισας και θα σταματούσε το τρένο. Επίσης, θα το άκουγε και ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου και στο σταθμό του Ευαγγελισμού και θα έκανε και αυτός από πλευράς του τη σχετική εκφώνηση, που θα άκουγαν οι μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων είπε στις αρχές ότι αν η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε, ο διοικητής θα έβλεπε το λάθος και θα ενημέρωνεε τον σταθμάρχη. Σημείωσε, χαρακτηριστικά, ότι αν δούλευε το σύστημα διοίκησης, δεν θα γινόταν απολύτως τίποτα το μοιραίο βράδυ και θα διόρθωνε το λάθος του ο σταθμάρχης Λάρισας. Μίλησε και για την αυτόματη χάραξη, για την οποία είπε ότι δεν είχε εκπαιδευτεί (σ.σ. ο 59χρονος) από τον ίδιο και ότι εκείνο το βράδυ δεν είχε κάνει την αυτόματη χάραξη.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.