Για αύριο, Τετάρτη (22/3) είναι προγραμματισμένη η επανεκκίνηση των τρένων μετά και το δυστύχημα στα Τέμπη, όπου και το επιβατικό τρένο, Intercity 62, συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία. Παρόλο που είναι αύριο θα ξεκινήσει η λειτουργία του σιδηροδρόμου, τόσο ο ΟΣΕ, όσο και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις για τα ερωτήματα που έχουν προκύψει. Οπως αναφέρει ο τηλεοπτικός σταθμός του «Open» οι μηχανοδηγοί έχουν καταθέσει σχετικό αίτημα για την επαναλειτουργία, με το υπουργείο και το ΟΣΕ να αναφέρουν ότι δεν έχουν λάβει σχετικό αίτημα από τους μηχανοδηγούς.
Με το να μη δίνουν γραπτή ανακοίνωση το υπουργείο και ο ΟΣΕ, οι οποίοι και επικαλούνται ότι δεν έχουν λάβει το αίτημα των μηχανοδηγών, δε είναι ακριβώς ξεκάθαρο για το ποια δρομολόγια θα γίνουν αύριο. Υπενθυμίζεται ότι οι μηχανοδηγοί (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης) θέτουν 9 ζητήματα, τα οποία όπως λένε θα πρέπει να λυθούν για να επανεκκινήσουν τα δρομολόγια, τα οποία σταμάτησαν μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Οι μηχανοδηγοί έστειλαν την επιστολή στην Hellenic Train μια ημέρα πριν την επανεκκίνηση της πρώτης φάσης των δρομολογίων, στην οποία αρχικά υπογραμμίζουν πως είχαν έγκαιρα προειδοποιήσει για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας, πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη.
Τα δρομολόγια που δε θα πραγματοποιηθούν
Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών της Hellenic Train, Κώστας Γενηδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας κάποια από τα δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν αύριο. «Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενηδούνιας.
Σύμφωνα με τον ίδιο «δεν έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις και το είπα και στη διοίκηση της Hellenic Train και θεωρούμε ότι για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα και Σέρρες – Δράμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τις ισόπεδες διαβάσεις, με βραδυπορίες και με τις επικοινωνίες. Αυτό που γίνεται προσπάθεια να λυθεί είναι με τις επικοινωνίες.
Τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων
Θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).
Από αύριο θα υπάρχουν σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας όπως σε Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο, Πλατύ. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.
Μείωση ταχύτητας:
- 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
- 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Παράλληλα θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.