Συγκλονίζει η αποκάλυψη που έρχεται στο «φως» της δημοσιότητας και αφορά την εκπαίδευση του σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος είχε βάρδια τη βραδιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο 59χρονος που κρατείται προσωρινά φαίνεται πως δεν είχε ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του όταν αποφασίστηκε να μπει στο πρόγραμμα βαρδιών του Ιανουαρίου. Την ίδια στιγμή, εκκρεμούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών που έφυγαν νωρίτερα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, καθώς επίσης και του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβγαλε τις βάρδιες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας διήρκησε από 1η Αυγούστου 2022 έως 23 Ιανουαρίου 2023. Στις 23, 24 και 25 Ιανουαρίου 2023 ο σταθμάρχης έδωσε εξετάσεις που αφορούν στην κυκλοφορία των συρμών, την ηλεκτροκίνηση και τα συστήματα GSMR, δηλαδή το σύστημα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και το ETCS, που είναι το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών. Στις 26 Ιανουαρίου 2023 ο 59χρονος είχε κανονικά βάρδια ως σταθμάρχης, πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων και στις 28 Φεβρουαρίου 2023 έγινε το δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Το... χάος στο βιβλίο κυκλοφορίας
Παράλληλα ένα χάος και πολλές ασάφειες υπάρχουν μέσα στο βιβλίο κυκλοφορίας στον σταθμό της Λάρισας. Σύμφωνα με «Τα Νέα» στο βιβλίο κυκλοφορίας φαίνεται ο σταθμάρχης Λάρισας να επικοινωνεί μέσω χειρογράφου με την αμαξοστοιχία Intercity 62. Όπως αναγράφει το σημείωμα:
- 45 Λάρισα προς 62: «Από γραμμή καθόδου μέσω διαγωνίου (101) στη γραμμή ανόδου δεύτερη γραμμή».
- 47 Λάρισα προς 62: «Περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων».
- 49 Λάρισα προς Νέους Πόρους: «Αμαξοστοιχία 62 αναχώρηση 23:04».
Οπως προκύπτει, δεν αναφέρεται σε ποια γραμμή κινείται το τρένο ενώ ένα λεπτό αργότερα, στις 23:05, η σταθμάρχης Νέων Πόρων αναφέρει με σημείωμα την αναχώρηση και της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
- 50 Νέοι Πόροι προς Λάρισα: «Αμαξοστοιχία 63503 αναχώρηση 23:05».
Ομως, ενώ ο 59χρονος σταθμάρχης γνωρίζει ότι έχει στείλει τρένο να ανεβαίνει προς τα πάνω την ώρα που έρχεται αμαξοστοιχία προς τα κάτω, δεν ελέγχει εάν κινούνται σε διαφορετικές γραμμές.
Η ώρα που έφυγαν οι σταθμάρχες
Σύμφωνα με το βιβλίο κυκλοφορίας, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έχει πιάσει βάρδια λίγο πριν από τις 22:00. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται στον αριθμό 36, είναι αυτός που «διώχνει» την αμαξοστοιχία 63 από Νέους Πόρους προς Λάρισα, στις 21:48. Προκύπτει, δηλαδή, ότι οι δύο κατηγορούμενοι εγκατέλειψαν το πόστο τους πριν από τις 22:00, αφήνοντας μόνο τον άπειρο συνάδελφό τους. Ο 59χρονος διώχνει και την αμαξοστοιχία 93506, από τη Λάρισα προς τους Νέους Πόρους, στις 21:50 (αριθμός 37). Οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής πήραν προθεσμία για να απολογηθούν.
«Θύελλα» για το πόρισμα της ΡΑΣ
Την ίδια ώρα, έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί από το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Σε αυτό γίνονται αναφορές για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών αλλά και την ανάγκη ακόμα και για ανάκληση όλης της σειράς που είχε εκπαιδευτεί μαζί με τον 59χρονο που έχει ήδη προφυλακιστεί. Στο πόρισμα απάντησε με επιθετική ανακοίνωση ο ΟΣΕ, αναφέροντας πως η ΡΑΣ γνώριζε και είχε δώσει έγκριση για τη διαδικασία της εκπαίδευσης των σταθμαρχών. Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία για το θέμα. «Πρόκειται για την Αρχή, που αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα, τη χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά. Με πρόταση Σπίρτζη, παρά τις έντονες αντιρρήσεις της Βουλής, τοποθέτησαν στη θέση της Προέδρου, πρόσωπο που δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.