Στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου έχει μπει τις τελευταίες ημέρες η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, ένα από τα κεντρικά πρόσωπα της τραγωδίας στα Τέμπη, όπου σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης του Intercity 62 με την εμπορική αμαξοστοιχία 57 άνθρωποι. Ο εξεταστής του, μιλώντας για τη διαδικασία που ακολούθησε ο 59χρονος σταθμάρχης η οποία άξιο αναφοράς είναι ολιγόμηνη για μία τόσο νευραλγική θέση όπως είναι αυτή του σταθμάρχη που πρέπει να ελέγχει το σιδηροδρομικό δίκτυο, εγγυήθηκε την επάρκειά του, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο.
Ο εξεταστής του αποτελεί το ένα μέλος από την Επιτροπή, από την οποία (σ.σ. Επιτροπή) εξετάστηκε ο 59χρονος προφυλακιστέος σταθμάρχης Λάρισας και περιγράφει τη διαδικασία της πιστοποίησής του. «Απάντησαν στις ερωτήσεις, ρωτούσαμε γενικά για τη σηματοδότηση και την αρμοδιότητα του σταθμάρχη και την αναγγελία, αλλά και τι αίτημα δίνουμε στον μηχανοδηγό, όταν πρόκειται να αλλάξει την κυκλοφορία, να αλλάξει γραμμή και όλοι ήξεραν. Η εκπαίδευση έγινε σωστά, δηλαδή η θεωρητική», είπε σχετικά με τη θεωρητική κατάρτιση του 59χρονου.
Πρόσθεσε, παράλληλα, ότι η πρακτική εκπαίδευση είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με τη θεωρητική, καθώς ανεξαρτήτως το τι γνωρίζει ή το τι έμαθε κανείς στη θεωρητική εκπαίδευση, θα έπρεπε να το θέσει σε λειτουργία στην πράξη. Οπως είπε και ο ίδιος, προκειμένου κάποιος να είναι, έστω, και υποτυπωδώς έτοιμος χρειάζεται αρκετή εξάσκηση σε πραγματικές συνθήκες. «Εγώ, ας πούμε, όταν ανέλαβα σε τοπικό χειριστήριο, έκανα ενάμιση μήνα εκπαίδευση και αποφάσισα να το παρατείνω, προκειμένου να το κατανοήσω ακριβώς. Η θεωρία είναι εύκολη να τη μάθουμε σαν ποίημα, η πράξη, όμως, διαφέρει», είπε σχετικά.
«Κάναμε δύο ή τρεις μέρες σε κάθε σταθμό της Περιφέρειας και περάσανε από το ΚΕΚ. Ολα τα παιδιά περάσανε από την τηλεδιοίκηση, είδαν τι είναι», διαψεύδοντας, έτσι, τους ισχυρισμούς ότι δεν έμαθαν ποτέ το σύστημα της τηλεδιοίκησης.
Παραδοχή του σταθμάρχη για τα Τέμπη: Δεν γνώριζε όλα τα κουμπιά του πίνακα
Δύο παραδοχές που προκαλούν σοκ, προκύπτουν από την πλευρά του προφυλακισμένου σταθμάρχη Λάρισας και έχουν να κάνουν με τις συνθήκες που δούλευε ο ίδιος αλλά και τις γνώσεις που πρακτικά είχε για τα συστήματα στο σταθμαρχείο. Ο 59χρονος φέρεται να έχει απαντήσει και στα όσα έχουν ακουστεί περί πάρτι μέσα στο σταθμαρχείο, κάτι που ουσιαστικά επιβεβαίωσε, θέλοντας ωστόσο να αφήσει απέξω τον ίδιο. Οπως ανέφερε ο ΣΚΑΪ, που επικαλέστηκε πληροφορίες από την πλευρά του σταθμάρχη, τέσσερις είναι οι άξονες πάνω στις οποίες στηρίζεται η απολογία του, ωστόσο επιβεβαιώνουν, αν ισχύουν, το... μπάχαλο που επικρατούσε στις βάρδιες στους σταθμούς.
Αρχικά η πλευρά του σταθμάρχη φέρεται να υποστηρίζει πως ο 59χρονος δεν γνώριζε όλα τα κουμπιά που είχε πάνω η κονσόλα την οποία έπρεπε να χειριστεί. Είχε δηλαδή κληθεί να κάνει μόνος του βάρδιες σε έναν από τους πιο μεγάλους σταθμούς της χώρας, δίχως να γνωρίζει τη χρήση των μηχανημάτων που έχει μπροστά του. Και μάλιστα αυτό γίνεται ακόμη πιο εξοργιστικό, καθώς φέρεται και πάλι να υποστήριξε πως δεν είχε γνώση να δουλέψει ούτε το σύστημα τηλεδιοίκησης. Αν δηλαδή αυτό λειτουργούσε κανονικά, τότε εκείνος δεν θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει.Από εκεί και πέρα η πλευρά του κάνει λόγο για χαλασμένη κονσόλα. Πως δηλαδή δεν
λειτουργούσαν σωστά κάποια από τα κλειδιά. Γι αυτό, υποστηρίζει, έστειλε τον κλειδούχο να δει τι έγινε με τα κλειδιά. Μάλιστα σημειώνεται πως είχε αποσταλεί εδώ και καιρό σχετικό έγγραφο για τα προβλήματα που είχε η κονσόλα. Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τα φημολογούμενα πάρτι στον σταθμό, ο ίδιος φέρεται να το έχει επιβεβαιώσει. Εχει πει πως όντως γίνονταν πάρτι αλλά όχι στη δική του βάρδια.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.