Μενού
tempi-stathmarxis
Τραγωδία στα Τέμπη - Σταθμάρχης | Eurokinissi/Twitter
  • Α-
  • Α+

Επτά λάθη, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που οδήγησαν στην τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, φέρεται να πραγματοποίησε το βράδυ της Τρίτης 28/2 ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας. Σύμφωνα με την εκπομπή Live News του Mega, λίγη μόλις ώρα νωρίτερα έβαλε προαστιακή αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή, ενώ στη συνέχεια φέρεται να μην ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία.

Ποια ήταν τα 7 λάθη

Τα επτά λάθη στα οποία προχώρησε ο σταθμάρχης είναι:

  1. Τοποθέτηση προαστιακής αμαξοστοιχίας σε λάθος γραμμή εντός του σταθμού Λάρισας
  2. Μετά από παρέμβαση του μηχανοδηγού προβαίνει σε οπισθογωνία του τρένου
  3. «Διώχνει» το Intercity 62 χωρίς υπόδειγμα «1001», δηλαδή χωρίς τη συγκεκριμένη εντολή για το πού και πώς θα κινηθεί το τρένο
  4. Δεν αναγγέλλει στον μηχανοδηγό τι ακριβώς θα κάνει, ούτε προφορικά ούτε και εγγράφως, ως όφειλε
  5. «Διώχνει» το Intercity 62 χωρίς να έχει χαράξει από την αρχή τη διαδρομή της αμαξοστοιχίας στον επίμαχο πίνακα, οπότε και θα έκλεινε το σημείο 118Α, βάζοντας το τρένο στη σωστή γραμμή της ανόδου
  6. Ο μηχανοδηγός αρχικά δεν επικοινώνησε όταν είδε ότι μπαίνει στην κάθοδο, ενώ στη συνέχεια φέρεται να κάλεσε τη Λάρισα ζητώντας διευκρινίσεις χωρίς επιτυχία
  7. Επί 5 χιλιόμετρα, απόσταση κατά την οποία το μοιραίο Intercity ήταν «ορατό» δεν βλέπει τον πίνακα, άρα και το πού βρίσκεται ακριβώς το τρένο

Η επιλογή της σταθμάρχης Νέων Πόρων απέτρεψε τα χειρότερα

Την ίδια ώρα, στο «φως» έρχεται ένα νέο συμβάν από το μοιραίο βράδυ της Τρίτης. Συγκεκριμένα, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων απέτρεψε τη σύγκρουση του Intercity 62 με προαστιακό, που μετέφερε 65 επιβάτες, μην ακολουθώντας ουσιαστικά το πρωτόκολλο. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο σιδηροδρομικών θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, ωστόσο αυτό δεν το έκανε η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, προφανώς από σύμπτωση, και δίνοντας την προτεραιότητα στην εμπορική αμαξοστοιχία που βρισκόταν στον σταθμό, για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και αποτρέποντας έτσι τη σύγκρουση του Intercity 62 με το άλλο προαστιακό, που μετέφερε 65 επιβάτες.

Συγκεκριμένα, στον σταθμό των Νέων Πόρων υπάρχουν τέσσερις γραμμές, οι οποίες είναι ανόδου και καθόδου και τα τρένα προσπερνούν απευθείας τον σταθμό χωρίς να σταματούν. Στη μία γραμμή σταμάτησε η εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία και περίμενε οδηγίες από τη σταθμάρχη για να ξέρει αν θα συνεχίσει το ταξίδι της προς τον Πειραιά ή αν θα παραμείνει στον σταθμό, για να την προσπεράσει ο προαστιακός. Ο προαστιακός, που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και είχε προορισμό τη Λάρισα, ξεκίνησε με καθυστέρηση και εξαιτίας αυτού ήταν 12 λεπτά πίσω από το εμπορικό.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.