Αντιμέτωποι με κακούργημα είναι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ και οι δύο σταθμάρχες που αποχώρησαν νωρίτερα, αφήνοντας μόνο του στη βάρδια τον 59χρονο στη Λάρισα. Τα πρώτα αποτελέσματα του πορίσματος των εμπειρογνωμόνων φαίνεται πως «έκαψαν» τους τρεις κατηγορούμενους, εις βάρος των οποίων ασκήθηκαν ποινικές διώξεις για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από 10 χρόνια ως ισόβια, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ALPHA αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω διώξεις ενώ καταλυτικό ρόλο στην απόφαση για την άσκηση διώξεων εις βάρος των «3» αποτέλεσε το βιντεοληπτικό υλικό από τη Λάρισα όπου απέδειξε ότι οι σταθμάρχες αποχώρησαν νωρίτερα από την εργασία τους. Από την πλευρά του ο επιθεωρητής προσκόμισε στην ανακρίτρια το χαρτί με τις βάρδιες, ωστόσο στο πρόγραμμα είχε γίνει αλλαγή και γι αυτό αναμένεται να γίνει περαιτέρω έλεγχος για το ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση, οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής που είχε πάρει αναρρωτική άδεια λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, καλούνται μετά την άσκηση των διώξεων να καταθέσουν στην ανακρίτρια.
Τέμπη: Ο επιθεωρητής «έδωσε» τους σταθμάρχες και κατηγόρησε τον μηχανοδηγό του Intercity
Υπενθυμίζεται πως ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που είχε βγάλει τις βάρδιες για την ημέρα του δυστυχήματος, κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του στην ανακρίτρια έριξε τις ευθύνες στο σταθμάρχη που είχε βάρδια, στο 2ο σταθμάρχη που φέρεται να έφυγε νωρίτερα, αλλά και στο μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας. Ο επιθεωρητής φέρεται να είπε πως ο εμπειρότερος σταθμάρχης που φέρεται να έφυγε νωρίτερα, την ημέρα της σύγκρουσης ήταν πρωινός αλλά είχε αλλάξει βάρδια. Παράλληλα άφησε αιχμές και για τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, καθώς είπε ότι «ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα».
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ είπε σύμφωνα με πληροφορίες στην κατάθεσή του πως «στις 23.44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π. μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδια του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00-23.00. Όταν στις 01:15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50». Νωρίτερα – όπως επεσήμανε- είχε φύγει και σταθμάρχης που εργαζόταν ως ενισχυτικός μέχρι τις 23.00.
Ο επιθεωρητής ισχυρίστηκε πως εάν ο εμπειρότερος των σταθμαρχών δεν είχε εγκαταλείψει το πόστο του πριν τελειώσει η βάρδιά του θα μπορούσε να έχει προλάβει τις τραγικές εξελίξεις. «Τον Π τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε και αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει το ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν ο Π. εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 (ο προαστιακός που έφτανε από Θεσσαλονίκη στη Λάρισα και ζητήθηκε από τον μηχανοδηγό να κάνει όπισθεν) ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα» φέρεται να έχει πει ο επιθεωρητής.
Τα λάθη στο σταθμαρχείο Λάρισας
Η αλληλουχία των λαθών στο σταθμαρχείο Λάρισας την ημέρα του δυστυχήματος:
- 22:45 - Αλλαγή γραμμής Προαστιακού - Κλειδί 118 - Από γραμμή προς Αθήνα σε γραμμή προς Θεσσαλονίκη
- 22:48 - Αποτυχία αλλαγής σε γραμμή 3 προς αποβάθρα σταθμού - Κλειδιά 115 και 116 - Επικοινωνία με σταθμάρχη - Όπισθεν και είσοδος σε σταθμό
- 23:04 - Αναχωρεί το Intercity - Κλειδί 118 - Το Intercity μπαίνει στη γραμμή προς Αθήνα
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.