Πληθαίνουν διαρκώς οι καταγγελίες και οι αποκαλύψεις για τα χρόνια προβλήματα που αντιμετώπιζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος, του οποίου τα τρένα πολύ συχνά κινούνταν «τυφλά» καθώς δεν υπήρχαν οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας όπως τα συστήματα τηλεδιοίκησης, γεγονός που οδήγησε και στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση του επιβατικού τρένου, Intercity 62, με την εμπορική αμαξοστοιχία που έκανε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα.
Μάλιστα, η ΕΡΓΟΣΕ, όπως μεταδίδει το «Open», είχε εγκρίνει, δύο μέρες μετά και το μοιραίο συμβάν, κονδύλια για έργα που είχαν σταματήσει, όπως ήταν αυτό της τηλεδιοίκησης. Συγκεκριμένα, στις 2 Μαρτίου μέσα από τα δύο έγγραφα της Διεύθυνσης Οικονομικών της ΕΡΓΟΣΕ θα δινόταν έγκριση για έργα τηλεδιοίκησης. Ειδικότερα, στο πρώτο έγγραφο εγκρίνεται πολύ συγκεκριμένη δαπάνη, η οποία και αφορούσε την ανάταξη και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του Άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.
Στο δεύτερο, σχετικό και εσωτερικό έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ γίνεται λόγος για ένα αντίστοιχο, δεύτερο έργο το οποίο αφορά την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS στη γραμμή Λάρισα - Βόλος. Τα κονδύλια αυτά είχαν καθυστερήσει αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να συμβεί και το μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ έβαζαν εμπόδια στην Hellenic Train
Στο «φως» έρχονται ολοένα και περισσότερες αποκαλύψεις για τις συνθήκες που επικρατούσαν διαχρονικά στον ελληνικό σιδηρόδρομο, συνθήκες που οδήγησαν και στο μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με συνανθρώπους μας να χάνουν τη ζωή τους. Μία νέα καταγγελία, μάλιστα, αποκαλύπτει και τις σχέσεις που είχαν ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ με την εταιρεία διαχείρισης των συρμών, την Hellenic Train. Οπως αναφέρει ο ΣΚΑΪ, τόσο ο Οργανισμός, όσο και η ΕΡΓΟΣΕ έβαζαν εμπόδια στην Hellenic Train.
Τα «εμπόδια» αυτά στην κοινοπραξία ήταν αρκετά επιβαρυντικά και για το ελληνικό δημόσιο, το οποίο και είχε αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο στην Hellenic Train, που άγγιζε τα 564.347,56 ευρώ. Το πρόστιμο οφείλεται, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ και της εκπομπής «Αταίριαστοι» στο γεγονός ότι τόσο η ΕΡΓΟΣΕ, όσο και ο ΟΣΕ καθυστερούσαν την κοινοπραξία από το να λειτουργήσει. Βασικό ερώτημα, που εγείρεται στη νέα αυτή καταγγελία, είναι σύμφωνα με τους δημοσιογράφους της εκπομπής το «ποιος υπέγραψε να πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο 564.347,56 ευρώ;
Σχολιάζοντας την καταγγελία ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Γεωργαντάς, ο οποίος ήταν στο πάνελ της εκπομπής είπε πως «γι’ αυτό χρεώθηκε σε οικονομικό εισαγγελέα η διερεύνηση της καθυστέρησης στην υλοποίηση του έργου».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.