Ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο, διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, προχώρησε στις πρώτες του δηλώσεις μετά και το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη και από το όποιο έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Υπενθυμίζεται ότι το περασμένο Σάββατο (4/3) η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση, όπου έδωσε απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούσαν τη μοιραία σύγκρουση του Intercity 62 με την εμπορική αμαξοστοιχία. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του ο κ. Καποτόρτο έκανε αναφορές στον επίσημο κατάλογο των επιβατών των τρένων, για την οποία και ανέφερε δεν υπάρχει λεπτομερής κατάλογος, καθώς το τρένο σα μέσο διαφέρει συγκριτικά με το αεροπλάνο.
«Οσον αφορά στον κατάλογο επιβατών, δεν υπάρχει λεπτομερής κατάλογος όλων των επιβατών που επιβιβάζονται στο τρένο, διότι το τρένο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από ένα αεροπλάνο ή ένα πλοίο, όπου οι επιβάτες πρέπει απαραιτήτως να παρέχουν τα προσωπικά τους στοιχεία», είπε σχετικά με ένα από τα θέματα που απασχολούν τις Αρχές, δηλαδή ο πραγματικός αριθμός των επιβαινόντων, προσθέτοντας: «Επιτρέψτε μου να εξηγήσω: Οι επιβάτες που αγοράζουν τα εισιτήριά τους μέσω διαδικτύου παρέχουν ορισμένα προσωπικά δεδομένα, όπως τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Για όσους αγοράζουν εισιτήρια στα εκδοτήρια ή εντός του τρένου, το εισιτήριο, ενώ προβλέπει την κατανομή των θέσεων, δεν είναι ονομαστικό. Oλα τα διαθέσιμα στην εταιρεία στοιχεία έχουν ήδη παρασχεθεί στις αρχές. Θα ήθελα να προσθέσω ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των θέσεων επί του τρένου, διότι στα υπεραστικά τρένα όλα τα εισιτήρια έχουν καθορισμένες θέσεις.
Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ αναφέρθηκε στους εννέα εργαζόμενους της εταιρείας που βρήκαν τραγικό τέλος λόγω του δυστυχήματος, ενώ την ίδια στιγμή ξεκαθάρισε ότι τα τρένα «κινούνται σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες του συστήματος που χρησιμοποιείται στους σιδηροδρόμους που πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται από τους Εθνικούς Οργανισμούς Τυποποίησης και μετά από πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου».
«Η Hellenic Train έχει ενεργοποιήσει όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς διαύλους επικοινωνίας της για την παροχή της ευρύτερης και λεπτομερέστερης δυνατής πληροφόρησης, σεβόμενη πάντα τους ανθρώπους και τους κανονισμούς» τόνισε επίσης ο διευθύνων σύμβουλος, συμπληρώνοντας: «Η Hellenic Train θα συνεχίσει να εργάζεται στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων. Η σιδηροδρομική κυκλοφορία θα βασιστεί στις υποδείξεις που θα λάβουμε από το διαχειριστή υποδομής και στο χρονοδιάγραμμα που απαιτείται για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης» επισήμανε, μιλώντας για τα επόμενα βήματα της εταιρείας.
Το Intercity και η έρευνα
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση που του έγινε για το αν το Intercity είναι εξοπλισμένο με σύστημα πυρόσβεσης, είπε ότι: «Το Intercity είναι μια αμαξοστοιχία αποτελούμενη από μηχανή και βαγόνια που είναι εξοπλισμένα με αυτόματα συστήματα πυρόσβεσης και φορητά συστήματα πυρόσβεσης επί της αμαξοστοιχίας, αντίστοιχα, στον αριθμό και τον τύπο που προβλέπεται από τους ισχύοντες κανονισμούς πρόληψης».
Σχετικά με τις επικρίσεις που δέχεται η εταιρεία ότι δεν συνεισφέρει στις έρευνες απάντησε: «Οπως είπα και προηγουμένως, η Hellenic Train συνεργάστηκε στενά με τους διασώστες και τους φορείς από τις πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα. Συνεργαστήκαμε γρήγορα με τις αρχές, την Πολιτική Προστασία και τις ομάδες διάσωσης για την παροχή υποστήριξης σε όλους τους εμπλεκόμενους στο ατύχημα. Η ψυχολογική υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική σε αυτή τη φάση, και θα ήθελα να τονίσω ότι έχουμε ξεκινήσει μια εσωτερική διαδικασία για να υποστηρίξουμε και τους υπαλλήλους μας, οι οποίοι επιτελούν μια υπηρεσία για ολόκληρη την κοινωνία».
Οι δικλείδες ασφαλείας
Αναφορές έκανε και στις δικλείδες ασφαλείας, αλλά και στο γενικότερο σιδηροδρομικό δίκτυο τονίζοντας: «Η Hellenic Train ασχολείται με τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων και, ως σιδηροδρομική εταιρεία που λειτουργεί σε υποδομή την οποία διαχειρίζεται τρίτος, βρίσκεται σε επαφή με τον διαχειριστή της υποδομής για όλες τις κατάλληλες αναφορές. Η επικοινωνία από την πλευρά της σιδηροδρομικής μας εταιρείας είναι έγκαιρη και περιλαμβάνει τόσο θέματα που σχετίζονται αυστηρά με την υποδομή, όσο και συνθήκες μη συνυφασμένες με την υποδομή, αλλά που ενδέχεται να επηρεάσουν στην κυκλοφορία. Οι δίαυλοι και οι μέθοδοι επικοινωνίας διέπονται από συγκεκριμένες διαδικασίες».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.