Την ώρα που ολόκληρο το πανελλήνιο θρηνεί την απώλεια 57 ψυχών μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η κοινωνία εξακολουθεί να απαιτεί να δοθούν απαντήσεις στα αμέτρητα «γιατί» πίσω από την τραγωδία. Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη που κρίθηκε προφυλακιστέος καλούνται και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το σιδηροδρομικό προσωπικό, με τη δικαιοσύνη να επιταχύνει αλλά και να εμβαθύνει αναζητώντας ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση.
Μάλιστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, στο «φως» βγαίνει και το πλάνο των βαρδιών του σταθμού στη Λάρισα, από το οποίο ήδη προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα, ως προς το πόσοι και ποιοι βρίσκονταν σε υπηρεσία από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδί έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης. Από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:
06.00 - 15.00
14.00 - 23.00
22.00 - 07.00
Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται είτε λίγο είτε πολύ... 3 σταθμάρχες στο σημείο! Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή τη στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει η αμαξοστοιχία.
Τα ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ:
Πόσοι σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 (δηλαδή την ώρα που έγινε η αλλαγή του κλειδιού);
Ποιος σταθμάρχης έκανε την αλλαγή «κλειδιού» (όταν πέρασε ο προαστιακός) ;
Ήταν και άλλοι παρόντες;
Γιατί κανείς επί 58 λεπτά ΔΕΝ επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;
Η κατάθεση του σταθμάρχη
Στην απολογία του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να ισχυρίστηκε πως «όπως έχει ήδη αναφέρει ο επιθεωρητής είχε διορίσει για τη συγκεκριμένη μέρα δύο σταθμάρχες με βάρδια μέχρι 11 βραδινή. Ο ανακριτής εάν ζητήσει αντίγραφο του φύλλου βάρδιας θα διαπιστώσει τον αριθμό των σταθμαρχών και το ωράριο που υπήρχε, το οποίο ήταν εννιάωρο».
«Οι δύο σταθμάρχες που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 10:15 αποχώρησαν. Και έμεινα από τότε μόνος μου μέχρι και τις 11:04 που αναχώρησε το τρένο. Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου», φέρεται να υποστήριξε ο σταθμάρχης.
Όσον αφορά το κλειδί, το οποίο ξέχασε να γυρίσει, φέρεται να υποστήριξε πως έχει «κενό μνήμης», πως δεν μπορεί να θυμηθεί ακριβώς τι συνέβη. «Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείο του πίνακα», φέρεται να ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.