Μενού
tempi - treon
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Δεκάδες ήταν, δυστυχώς, τα λάθη και οι παραλείψεις που σημειώθηκαν πριν από τη σύγκρουση των δύο τρένων, της επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας, στα Τέμπη, γεγονός που προκάλεσε τον θάνατο σε 57 συνανθρώπους μας. Μετά και τα νέα ηχητικά ντοκουμέντα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, όπου ακούγεται η επικοινωνία του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, τον οποίο και προτρέπει να μη γυρίσει το κλειδί, ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου την επιβατική αμαξοστοιχία, προκειμένου να περάσει εμπορικό τρένο, αποκαλύπτεται και ένα νέο έγγραφο, το οποίο, άμα είχε παραδοθεί, ίσως να είχε αποφευχθεί η τραγωδία.

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το δελτίο ειδοποιήσεων με τον αριθμό 1001, το οποίο είναι ένα έγγραφο που κάθε σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να το παραδίδει και κάθε μηχανοδηγός να το λαμβάνει όταν βρίσκεται σε έναν σταθμό. Μάλιστα, μόλις πάρει το συγκεκριμένο έγγραφο μπορεί να αποχωρήσει, σύμφωνα με το Mega, από τον σταθμό στον οποίο και βρίσκεται. Στο σχετικό έγγραφο ο σταθμάρχης Λάρισας θα έπρεπε κανονικά να γράψει την αμαξοστοιχία, το δρομολόγιό της (σ.σ. αμαξοστοιχίας), όπου στη συγκεκριμένα περίπτωση από τον σταθμό της Λάρισας στον σταθμό των Νέων Πόρων στην Πιερία. Παράλληλα στο Δελτίο Ειδοποιήσεων θα έπρεπε να γράφει και το πού θα κινούνταν το τρένο, δηλαδή είτε στις γραμμές ανόδου, είτε αν υπήρχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα, να κινούνταν στη γραμμή καθόδου με την ανάποδη κατεύθυνση.

Το συγκεκριμένο έγγραφο είναι τριπλότυπο, δηλαδή παίρνει από ένα ο σταθμάρχης, ο μηχανοδηγός και ένα μένει στο βιβλίο. Το έγγραφο μπαίνει και στα φύλλα πορείας της κάθε αμαξοστοιχίας και δεν το παρέδωσε ο σταθμάρχης στον μηχανοδηγό. Αποτελεί άλλη μία δικλείδα ασφαλείας, η οποία όπως αναφέρει το Mega, δεν τηρήθηκε ποτέ, καθώς ούτε το συμπλήρωσε, ούτε το παρέδωσε ποτέ ο 59χρονος.

Νέα ηχητικά ντοκουμέντα από την επικοινωνία σταθμάρχη - κλειδούχου

Προφυλακιστέος κρίθηκε χθες, Κυριακή (5/3), ο 59χρονος σταθμάρχης μετά και τη «μαραθώνια» απολογία του στο Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας, όπου έδωσε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που του τέθηκαν για το μοιραίο βράδυ της Τρίτης (28/2), όπου και συγκρούστηκαν μετωπικά δύο τρένα στα Τέμπη. Στο σημείο της τραγωδίας ολοκληρώθηκαν οι έρευνες και, πλέον, στο επίκεντρο των Αρχών μπαίνει ο διαμοιρασμός των ευθυνών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Μετά και την προφυλάκιση του σταθμάρχη, νέα πρόσωπα μπαίνουν στο «κάδρο» των ερευνών, καθώς ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι τον άφησαν μόνο του κατά τη διάρκεια της βάρδιας, ενώ ανέλαβε και το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί. Παράλληλα, νέα ντοκουμέντα έρχονται στο φως της δημοσιότητας, καθώς σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα» ακούγεται ο σταθμάρχης Λάρισας να δίνει εντολή στον κλειδούχο να μη γυρίσει το κλειδί, ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου την επιβατική αμαξοστοιχία, προκειμένου να περάσει εμπορικό τρένο.

  • Κλειδούχος: Βασίλη, να γυρίσω;
  • Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστος όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564
  • Κλειδούχος: Εγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος

Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό του «Open», έδωσε εντολή στο μοιραίο Intercity 62 να κατευθυνθεί προς τους Νέους Πόρους στη γραμμή ανόδου, γεγονός που προκάλεσε και την απορία του μηχανοδηγού του τοπικού τρένου.

  • Σταθμάρχης: 62 με 47 περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου και πάτε μέχρι φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων
  • Οδηγός τοπικής αμαξοστοιχίας: Τι θα κάνει το 62 (σ.σ. Intercity);
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.