Μενού
sygkrousi-ert
Η στιγμή της σύγκρουσης στα Τέμπη | ERT
  • Α-
  • Α+

Σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να δοθεί η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης και πάλι στην κυκλοφορία καθώς θα έχει ολοκληρωθεί ένας ακόμη εξονυχιστικός έλεγχος από τα κλιμάκια της Πυροσβεστικής που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη. Την ίδια στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και ένα από τα ερωτήματα που αναζητούν απάντηση είναι τι προκάλεσε τη μεγάλη φωτιά αμέσως μετά την σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

Σε ανακοίνωση της η Hellenic Train υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο λέγοντας ότι εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.  Την προανάκριση για την υπόθεση την έχει αναλάβει η αρμόδια υπηρεσία της Τροχαίας Λάρισας και είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να ζητήσει έκθεση από τους πραγματογνώμονες της Πυροσβεστικής για τα αίτια της πυρκαγιάς. Επίσης αντίστοιχη έκθεση μπορεί να ζητήσουν και οι δικαστικές αρχές που ασχολούνται με την υπόθεση. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται σοβαρά για την πυρκαγιά είναι να εκδηλώθηκε λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης των μηχανών της επιβατικής και της εμπορικής αμαξοστοιχίας οι οποίες εκτιμάται πως κινούνταν περίπου με την ίδια ταχύτητα.

Σε περίπτωση που κληθεί η Πυροσβεστική να συντάξει την έκθεση θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε αυτή τα ευρήματα από τα τρένα ενώ θα εξεταστούν και διασωθέντες. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών αλλά και στελεχών της Πυροσβεστικής είναι ότι η έκρηξη πιθανότατα να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δυο αμαξοστοιχίες. 

Οπως ειπώθηκε σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες. Επίσης μετά τα σενάρια που διακινήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το περιεχόμενο των κοντέϊνερ που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία από την ως τώρα έρευνα δεν προκύπτει να μετέφερε κάποιο επικίνδυνο φορτίο αλλά λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά. Εξάλλου όπως σημείωναν διασώστες εφόσον προέκυπτε ότι μετέφερε επικίνδυνα υλικά θα έπρεπε να ακολουθηθούν άλλα πρωτόκολλα ως προς τη διαχείριση του περιστατικού. Ακόμη τις προηγούμενες ώρες είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες ότι ι φιάλες που υπήρχαν δεν ήταν υγραερίου αλλά φιάλες πλήρωσης αέρα των φρένων που έχουν όλα τα τρένα και ήταν άθικτες. Απαντήσεις ωστόσο στα ερωτήματα για τα ακριβή αίτια της σύγκρουσης αλλά και της εκδήλωσης της πυρκαγιάς θα κληθούν να δώσουν οι πραγματογνώμονες που αποτελούν την επιτροπή που σύστησε η κυβέρνηση. Οι συρμοί έχουν μεταφερθεί σε ειδικό περιφραγμένο χώρο προκειμένου να ερευνηθούν εξονυχιστικά. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.