Μενού
tempi - treno
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Το φως της δημοσιότητας βλέπουν οι βάρδιες της μοιραίας Τρίτης (28/2) που σημειώθηκε και η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και από την οποία «έφυγαν» από τη ζωή 57 άνθρωποι. Το κρίσιμο ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν οι Αρχές, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ για εκείνη τη μοιραία νύχτα, είναι το γιατί άφησαν μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος και δεν είχε και την ανάλογη εμπειρία για να αναλάβει ένα τόσο κρίσιμο πόστο, καθώς συνδέεται η Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα, εκείνη η μέρα είχε αρκετό φόρτο εργασίας για το σταθμαρχείο, καθώς υπήρχαν βλάβες σε τρένα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα όσα έγιναν τρεις ώρες πριν τη μοιραία σύγκρουση, όταν και στον προαστιακό σιδηρόδρομο σημειώθηκε βλάβη. Σε ό,τι αφορά στις βάρδιες του σταθμαρχείου, άξιο αναφοράς είναι ότι μοιράζονται ανά 9 ώρες. Είναι, ειδικότερα, η πρωινή η οποία ξεκινάει από τις 06:00 το πρωί και τελειώνει στις 15:00 το μεσημέρι, η απογευματινή, που αρχίζει από τις 14:00 το μεσημέρι και τελειώνει στις 23:00 το βράδυ και είναι και η βραδινή, η οποία αρχίζει από τις 22:00 το βράδυ και φτάνει μέχρι και 06:00 το πρωί της επόμενης ημέρας.

Αξιο αναφοράς είναι ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος και κρίθηκε προφυλακιστέος μετά και τη «μαραθώνια» απολογία του, εργαζόταν στη βραδινή βάρδια, δηλαδή από τις 22:00 το βράδυ μέχρι και το επόμενο πρωί. Από τα παραπάνω ωράρια μπορεί να καταλάβει κανείς ότι υπάρχει μία επικάλυψη στις βάρδιες, η οποία αγγίζει τουλάχιστον τη 1 ώρα. Ωστόσο, το πρόβλημα στην προκειμένη περίπτωση, που οδήγησε, δυστυχώς, στην εθνική τραγωδία με τα 57 θύματα βρίσκεται στο γεγονός ότι από τις 22:00 μέχρι τις 23:00 έλειπε ο δεύτερος σταθμάρχης από τον σταθμό.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, υπάρχουν πληροφορίες ότι ο δεύτερος σταθμάρχης, όχι μόνο δε βρισκόταν στο διάστημα 22:00 με 23:00 στον σταθμό για να παρέχει μία επικάλυψη στον 59χρονο, αλλά και ότι έφυγε από το σημείο μισή ώρα νωρίτερα. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έφτασε στον σταθμό, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, περίπου στις 21:30 το βράδυ, πήρε τον καφέ του και ξεκίνησε τη βάρδιά του στις 22:00 το βράδυ. Ο απογευματινός σταθμάρχης, ο οποίος και έφυγε μισή ώρα πριν από το κανονικό, αναμένεται να καταθέσει τις επόμενες μέρες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.