Μενού
tempi-treno
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Μετά και τη χθεσινή εύρεση του καταγραφικού του επιβατικού τρένου, που συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, οι Αρχές έχουν στα χέρια τους και το «μαύρο κουτί» της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία και αναμένεται να αναλυθούν από τους πραγματογνώμονες, για να εξακριβωθούν τα αίτια της εθνικής τραγωδίας. Μέσα στους καταγραφείς εμπεριέχεται το δρομολόγιο, ενώ το πιο βασικό στοιχείο που διαθέτουν οι Αρχές είναι τις συνομιλίες που έχουν γίνει μεταξύ του μηχανοδηγού είτε με τον σταθμάρχη, είτε με κάποιον άλλον μηχανοδηγό, που βρίσκεται μέσα στο τρένο αλλά σε διαφορετικό σημείο.

Παράλληλα, στα «μαύρα κουτιά», όπως αναφέρει και ο Alpha, καταγράφεται και η πέδηση, δηλαδή το πόσες φορές έχει φρενάρει κατά τη διάρκεια της μοιραίας διαδρομής ο μηχανοδηγός, αλλά ακόμα και το πόσες φορές μπορεί να έχει κορνάρει. Η εύρεσή τους θεωρείται «σημείο - κλειδί» για τις έρευνες καθώς εμπεριέχει τις κομβικές συνομιλίες. Η ανάλυσή του, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αναμένεται να ξεπεράσει τις δύο ημέρες, για να μπορέσουν οι πραγματογνώμονες να ακούσουν το τι έχει καταγραφεί, αλλά και με ποια ταχύτητα «έτρεχαν».

Οι πραγματογνώμονες που θα διερευνήσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος, περιμένουν να λάβουν σημαντικά στοιχεία από τα μαύρα κουτιά των τρένων. Αν τα συγκεκριμένα συστήματα έχουν δικαιωθεί τότε ίσως να μπορέσουν να δώσουν σημαντικές πληροφορίες για τις συνθήκες πριν από τη σύγκρουση. «Περιλαμβάνουν τον ταχογράφο και πιθανότατα τις συνομιλίες. Είναι ηλεκτρονικό σύστημα που εύχομαι να μην έχει καταστραφεί. Θα ήθελα όταν ανοικτούν να είναι παρόντες και οι πραγματογνώμονες, όχι μόνο ο ΟΣΕ» διευκρίνισε ο κ. Γκλαβόπουλος.

Η έρευνα της τροχαίας

Σε ό,τι αφορά στην έρευνα της τροχαίας για το μοιραίο περιστατικό, οι αξιωματικοί της τροχαίας Λάρισας έχουν «αποκρυσταλλώσει» μία πρώτη εικόνα για το τι έχει συμβεί στη θανατηφόρα σύγκρουση. Η εικόνα, σύμφωνα με τον Alpha, είναι εξίσου τραγική με το δυστύχημα, καθώς οι αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει ότι ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας δεν πήρε χαμπάρι ότι έχει ένα τρένο στο ανάποδο ρεύμα, δεν πήρε χαμπάρι ότι έρχεται στην ίδια πλευρά το εμπορικό τρένο, δεν κατάλαβε απολύτως τίποτα από το δυστύχημα.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της απολογίας του ο σταθμάρχης της Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς δείχνει να εμμένει στην αρχική του στάση αναλαμβάνοντας την ευθύνη που του αναλογεί από τις ενέργειές του, βάζοντας όμως στο κάδρο και άλλα πρόσωπα. «Να αποδοθούν ευθύνες και σε άλλους για παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία» είναι η γραμμή που ακολουθείται στην υπεράσπισή του.

Ο σταθμάρχης μετέβη το πρωί κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας στο δικαστικό μέγαρο ωστόσο η απολογία του διεκόπη πριν καλά ξεκινήσει λόγω «τεχνικού προβλήματος» που έχει να κάνει με τα νέα στοιχεία που προκύπτουν συνεχώς από την έρευνα και με δεδομένο πως ακόμη η δικογραφία δεν έχει ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τους συνήγορους του δηλώνει συντετριμμένος από την πρώτη στιγμή και αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης στον βαθμό που του αναλογεί. Φέρεται να είπε στον συνήγορό του ότι «έχω στις πλάτες μου τον θάνατο 35 ανθρώπων» όταν αντιλήφθηκε το λάθος του, αλλά παράλληλα επιδιώκεται να αποδοθούν ευθύνες για παραλείψεις ή λάθη σε όποιον ακόμη αναλογούν.
 

Αναρρωτική άδεια από τον επιθεωρητή Λάρισας 

Σε αργία τέθηκαν νωρίτερα, σήμερα, ο σταθμάρχης Λάρισας και ο προϊστάμενός του, σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Οι Αρχές συνεχίζουν τις έρευνες για τον εντοπισμό του, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ ο οποίος επικαλείται πληροφορίες από συγγενή της οικογένειάς του, ο επιθεωρητής παραμένει άφαντος και φαίνεται πως έχει αποχωρήσει από τον Βόλο λόγω κάποιων προσωπικών προβλημάτων. Ωστόσο, αυτό που προκαλεί αρνητική εντύπωση και ιδίως εν μέσω μίας ανάλογης εθνικής τραγωδίας είναι το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος επιθεωρητής, που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων από το σταθμό της Λάρισας μέχρι και τον σταθμό του Αιγινίου Πιερίας, ζήτησε και πήρε αναρρωτική άδεια για έναν μήνα!

Προφασιζόμενος την αναρρωτική, την οποία και πήρε λίγες ώρες μετά και το δυστύχημα και ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις κατάσβεσης της φωτιάς από τις Πυροσβεστικές Δυνάμεις, ο επιθεωρητής εξαφανίστηκε και δεν έδωσε το παρών ούτε την επόμενη ημέρα στα γραφεία του Οργανισμού και της εταιρείας των ελληνικών σιδηροδρόμων. Οπως αναφέρει σχετικά και ο ΣΚΑΪ, που επικαλείται πληροφορίες από στελέχη του Οργανισμού, από τη διοίκηση του Οργανισμού έχει θεωρηθεί ότι ο συγκεκριμένος επιθεωρητής δε θα έπρεπε να τοποθετήσει τον 59χρονο σταθμάρχη, επειδή ήταν άπειρος και επειδή είχε λίγες μέρες στη δουλειά με την πιστοποίηση του σταθμάρχη.

Θεωρούν, δηλαδή, τα στελέχη του Οργανισμού ότι αυτές οι αποφάσεις βαραίνουν τον επιθεωρητή και για αυτό το λόγο σήμερα το πρωί τέθηκε σε επίσημη αργία. «Βάσει του άρθρου 102/30-5-2022 του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ και κατόπιν απόφασης του Προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού κ. Σπ. Πατέρα, από 4-3-2023 τίθεται σε αργία ο Επιθεωρητής Νικολάου Δημήτριος του Παναγιώτη μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη Σαμαρά Βασιλείου για υπηρεσία στον στ. Λάρισας» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.