Μενού
tempi
Τραγωδία στα Τέμπη | Getty
  • Α-
  • Α+

Στην αποκάλυψη ενός νέου κομματιού από ηχητικό απόσπασμα που εξετάζει η αστυνομία αποκάλυψε ο Αlpha και έχει να κάνει με τις απέλπιδες προσπάθειες του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, να επικοινωνήσει με το σταθμαρχείο της Λάρισας, λίγα λεπτά πριν από τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη. Σύμφωνα με τα όσα παρουσιάστηκαν, στο νέο αυτό ηχητικό ο μηχανοδηγός φαίνεται πως έχει αντιληφθεί πως κινείται για αρκετή ώρα στις γραμμές καθόδου και ρωτά μέσω της ενδοεπικοινωνίας: «Είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;».

Από το υλικό που έχει αναλυθεί μέχρι στιγμής, καθώς ο όγκος είναι τεράστιος και η ανάλυση γίνεται τμηματικά, δεν έχει προκύψει κάποια απάντηση από το σταθμαρχείο της Λάρισας. Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε έχει ζητηθεί και η άρση τηλεφωνικού απορρήτου τόσο του μηχανοδηγού του Intercity όσο και του 59χρονου σταθμάρχη, ώστε να διερευνηθεί αν υπήρξε μεταξύ τους επικοινωνία μέσω τηλεφώνου. Πέρα δηλαδή από εκείνη που είχαν από τα συστήματα ενδοεπικοινωνίας.

Στο επίκεντρο λοιπόν των ερευνών, βρίσκονται αυτή τη στιγμή τα καταγραφικά που υπάρχουν μέσα στον σταθμό, και μέσω αυτών αναλύουν τις συνομιλίες που υπήρξαν. Θέλουν επίσης οι αρμόδιοι να εξετάσουν αν ο μηχανοδηγός επανέλαβε την ερώτηση του προς το σταθμαρχείο για την γραμμή πάνω στην οποία κινούνταν και αν φυσικά στη συνέχεια έλαβε κάποια απάντηση και ποια ήταν αυτή. Μάλιστα, σημειώνεται πως είχε παρατηρηθεί δυσκολία στην επικοινωνία και ανάμεσα στα σταθμαρχεία της Λάρισας και των Νέων Πόρων.

Πού καταλήγει η αστυνομία για τον σταθμάρχη - Ηταν στο πόστο του

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ που παρουσίασε ο Alpha οι αστυνομικοί που διενεργούν την έρευνα για τον σταθμάρχη δείχνουν να έχουν καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα. Με βάση αυτά που μετέφερε η δημοσιογράφος, επικαλούμενη τις αστυνομικές έρευνες, ο σταθμάρχης πιθανότατα βρισκόταν κανονικά στο πόστο του στη διάρκεια της βάρδιας, δεν έφυγε δηλαδή από εκεί. Ωστόσο έχουν αρχίσει να πιστεύουν πως ουδέποτε ο συγκεκριμένος κατάλαβε τι έχει γίνει. Δεν πήρε χαμπάρι -όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε- πως έχει στείλει τρένο στο αντίθετο ρεύμα και αυτό κινείται ανάποδα. Αυτό είναι που προκύπτει μέχρι στιγμής.

Γιατί δεν το κατάλαβε το λάθος

Μάλιστα, συνεχίζει το ρεπορτάζ, ρόλο φαίνεται να έπαιξε το γεγονός πως πριν από το Intecity είχε περάσει ένα τοπικό τρένο, το οποίο το είχε βάλει στη γραμμή καθόδου. Επρεπε, λοιπόν, αμέσων μετά να γυρίσει το κλειδί για να περάσει η αμαξοστοιχία, κάτι που δεν έγινε ποτέ, με τα τραγικά αποτελέσματα. Παράλληλα, η αστυνομικοί καταλήγουν στο συμπέρασμα πως στο σημeίο βρίσκονταν κι άλλοι εργαζόμενοι. Οχι σταθμάρχες αλλά άλλων ειδικοτήτων αλλά σαφώς πιο έμπειροι στα πόστα τους από τον σταθμάρχη, όπως ο κλειδούχος. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.