Διαχρονικά φαίνεται πως είναι τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο που τα ζητήματα ασφαλείας που σύμφωνα με εργαζομένους, ήταν η τελευταία προτεραιότητα των ιθυνόντων. Ο ΟΣΕ φαίνεται πως ήταν ένα... βαρέλι χωρίς πάτο όσον αφορά τη διαχείριση των χρημάτων που έμπαιναν για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Μέσα σε 25 χρόνια, πήρε δάνεια 10,4 δισ. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Οσο για το συνολικό ποσό... ζαλίζει, αφού από το 2000 έως το 2020 μπήκαν στους ελληνικούς σιδηρόδρομους 27 δισ. ευρώ!
Συνδικαλιστές και ομοσπονδίες είχαν στείλει εξώδικα για τα μέτρα ασφαλείας. «Αν κάποιος δει τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας θα κατανοήσει πως ο ΟΣΕ δεν είχε ούτε ένα ευρώ για συντήρηση. Θα σας πω κάτι "χοντρό" για να γίνει κατανοητό. Στον Σταθμό Λαρίσης, τον κεντρικότερο σταθμό της χώρας, μια λαμαρίνα πέσει, δεν υπάρχουν λεφτά να αγοράσουμε δύο βίδες. Φέτος μας ανακοίνωσαν πως υπάρχουν χρήματα για να προχωρήσει η τηλεδιοίκηση», είπε στον ALPHA ο Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Σε ερώτηση για το πού δόθηκαν τα δισεκατομμύρια ο κ. Τζαμπαζλής απάντησε: «τα νούμερα δεν λένε ψέματα. Εγώ είδα από συνάδελφο, στη Γαλλία που έχει μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο, στοίχισε 7 δισ. ευρώ σε 4 χρόνια η πλήρης συντήρηση των γραμμών. Στην Ελλάδα δαπανήθηκαν 20 δισ. και εμείς δεν έχουμε δίκτυο, δεν πάει για παράδειγμα Αλεξανδρούπολη ή Καλαμάτα, έχουμε μία γραμμή. Εμείς που είμαστε οι "κακοί" συνδικαλιστές ξέρετε τι λέμε; Η Γαλλία έχει καλό σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά εμείς έχουμε καλούς εργολάβους».
Το «βέλος» είναι της... δεκαετίας του '90
Οσον αφορά τα γρήγορα τρένα της Hellenic Train, όπως το «βέλος», ο κ. Τζαμπαζλής σχολιάζει:«Ξέρετε, δεν είναι καινούργια τρένα αυτά... Είναι της δεκαετίας του '90. Το πρόβλημα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους είναι διαχρονικό. Αναγκαστήκαμε από προχθές να βγούμε να μιλήσουμε γιατί ακούσαμε πολλά στραβά πράγματα. Εμείς είμαστε εδώ και απαντάμε γιατί δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε. Κάποιοι άλλοι δεν βγαίνουν να μιλήσουν. Εγώ προκαλώ τους πάντες να βγει έστω ένας να πει πως δεν ήξερε».
ΟΣΕ: Αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία
- Μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου δόθηκαν στον ΟΣΕ από το 2000 έως το 2011 4,6 δισ. ευρώ
- Για διάφορες δαπάνες δόθηκαν 2 δισ. ευρώ
- Για ζημιά από απώλειες υλικού δόθηκε 1 δισ. ευρώ
- Για τη συντήρηση και διαχείριση της υποδομής ο ΟΣΕ πήρε δάνεια 14,6 δισ. ευρώ
- Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πήρε δάνεια περίπου 1 δισ. ευρώ
- Από το 2007 μέχρι το 2020 πήρε επιδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ 4 δισ. ευρώ
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.