Μενού
stathmarxis
Τραγωδία στα Τέμπη - σταθμάρχης | @Alpha, Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Νέες λεπτομέρειες για την κατάθεση του σταθμάρχη έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, ο εν λόγω υπάλληλος που είχε βάρδια τη μοιραία βραδιά που συγκρούστηκαν μετωπικά τα δύο τρένα στα Τέμπη, είχε αρχικά αποδώσει το δυστύχημα σε σφάλμα του συστήματος. Αργότερα και ύστερα από στοιχεία που του παρέθεταν οι αξιωματικοί της Τροχαίας, έκανε στροφή 180 μοιρών και τελικά παραδέχθηκε ότι δεν είχε ενεργήσει ως όφειλε με αποτέλεσμα τα τρένα να μείνουν στην ίδια γραμμή και να συνθλιβούν.

Ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει συλληφθεί ως κύριος υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, αρχικά αρνούνταν κατά την προσαγωγή και κατάθεσή του πως έκανε λάθος. Υποστήριζε πως ο ίδιος γύρισε το κλειδί που έπρεπε, αλλά εκείνο δεν λειτούργησε. Οι αστυνομικοί που δεν πείστηκαν με τη δικαιολογία του, σύμφωνα με το ρεπορτάζ που μεταδόθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha, έφτιαξαν μια ομάδα με τη συμμετοχή πραγματογνώμονα και κατευθύνθηκαν στο σημείο καταγράφοντας την εξέταση στο σταθμαρχείο, στο σημείο όπου στέκονταν ο 59χρονος σταθμάρχης την ώρα του τραγικού δυστυχήματος.

Το βίντεο που τον έκανε να «σπάσει»

Ο πραγματογνώμονας έβαλε σε λειτουργία αρκετές φορές το κλειδί και λειτούργησε σε όλες. Με αυτό το βίντεο - ντοκουμέντο της πραγματογνωμοσύνης, αστυνομικοί και πραγματογνώμονας επέστρεψαν στην Τροχαία και ανέκριναν ξανά τον σταθμάρχη. Οταν του έδειξαν το βίντεο, πάντα σύμφωνα με το παραπάνω ρεπορτάζ, υποχώρησε και απέδωσε την λανθασμένη ενέργειά του σε... φόρτο εργασίας. Φέρεται να επικαλέστηκε ότι ήταν απασχολημένος με ένα τρένο που έκανε τοπικό δρομολόγιο στη Λάρισα και γι αυτό δεν άλλαξε το κλειδί. Ο δε κλειδούχος, όπως κατέθεσε και ο ίδιος, ήταν στην άλλη πλευρά του σταθμού κι έκανε χειροκίνητες αλλαγές στα κλειδιά του σιδηροδρόμου.

Ο κλειδούχος ήταν στη γραμμή που κινείται το τοπικό τρένο της Καλαμπάκας που έρχεται από τον Παλαιοφάρσαλο. «Εκείνη την ώρα στο περιστατικό και στο λάθος που έγινε, δεν ήμουν παρών. Εκανα χειροκίνητο χειρισμό» είπε ο έτερος υπάλληλος που είχε βάρδια στον σταθμό στη Λάρισα την αποφράδα 28η Φεβρουαρίου.

Αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο ο 59χρονος σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, καθώς η ποινική δίωξη σε βάρος του αφορά σε ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, καθώς και για διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Ο κατηγορούμενος ζήτησε και έλαβε προθεσμία από τον ανακριτή προκειμένου να απολογηθεί το Σάββατο και μέχρι τότε θα παραμείνει κρατούμενος.

Σύμφωνα με το συνήγορο του, ο σταθμάρχης αποδέχθηκε το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί. «Από ανθρώπινη πλευρά είναι συντετριμμένος. Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Αλλά αυτό που μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος ευθυνών. Εδώ υπάρχει ένα δάσος ευθυνών», δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη.

Τον «αδειάζουν» οι συνάδελφοί του

Η συνέντευξη του συμβούλου διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη στον ΣΚΑΪ είναι χαρακτηριστική, καθώς το γεγονός που επισήμαναν όλοι οι συνάδελφοί του που τοποθετήθηκαν όλες αυτές τις μέρες είναι ότι... δεν έπρεπε να βρίσκεται σε αυτό το πόστο. «Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ηταν στην Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στην βάρδια. Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας οφείλει να ακούει ό,τι του πει ο σταθμάρχης. Η συνομιλία είναι ανοιχτή και τους άκουγε και ο σταθμάρχης στο Λιτόχωρο. Αλλά δεν ειπώθηκε στη συνομιλία ότι πάει ανάποδα, σε γραμμή καθόδου. Επίσης δεν υπήρχε τηλεγράφημα ότι υπάρχει κίνηση σε μονή γραμμή λόγω έργων».

«Τον έκαναν σταθμάρχη για μεγαλύτερο μισθό»

«Ευθύνη έχουν αυτοί που τον προσέλαβαν και τον έβαλαν σταθμάρχη για μεγαλύτερο μισθό», ανέφερε ο Γιάννης Κολλάτος πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ, μιλώντας στην εκπομπή Tlife του Alpha, σχετικά με τον σταθμάρχη Λάρισας. Ο πρώην σιδηροδρομικός είπε χαρακτηριστικά ότι ο 59χρονος που αντιμετωπίζει κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος «ήταν "το δικό μας παιδί" και τώρα τα τελευταία χρόνια έπρεπε να ανεβεί ο μισθός του και να πάρει μια σύνταξη καλή».

«Το ότι αυτός πριν από ένα μήνα ορκίστηκε σταθμάρχης πριν από ένα μήνα και τον βάλανε στον σταθμό της Λάρισας ήταν εγκληματικό», θα πει ο Γιάννης Κολλάτος. Κι αυτό διότι υπάρχει διαδικασία που ακολουθείται. Από την εκπαίδευση, κάποιος γίνεται βοηθός σταθμάρχη και στη συνέχεια σταθμάρχης σε κάποιο σταθμό με μικρή κυκλοφορία, προκειμένου να αποκτήσει εμπειρία. Ο 59χρονος δεν είχε περάσει από παρόμοια επαγγελματική πορεία. Αντίθετα από υπεύθυνος σταθμού αποσκευών στον ΟΣΕ, μετατάχθηκε στο υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια έγινε σταθμάρχης σε ένα από τους κεντρικότερους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.