Την ώρα που όλη η χώρα εξακολουθεί να είναι «παγωμένη» από το φρικτό πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώπιον του εισαγγελέα αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα, Πέμπτη (2/3), ο 59χρονος σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα. Σε βάρος του αναμένεται να ασκηθούν ποινικές διώξεις, για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα ο θάνατος πολλών ατόμων, για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο ίδιος, η εμπειρία του οποίου ήταν ελάχιστη καθώς είχε αναλάβει τα καθήκοντα του σταθμάρχη εδώ και μόλις ένα μήνα, αρχικά φέρεται να υποστήριξε πως είχε γυρίσει κανονικά το κλειδί, δίνοντας εντολή για αλλαγή τροχιάς, προκειμένου οι αμαξοστοιχίες να κινηθούν στις σωστές κατευθύνσεις, όμως το σύστημα δεν λειτούργησε. Οπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, κλιμάκιο της Τροχαίας Λάρισας πραγματοποίησε επιτόπιο έλεγχο, μαζί με εργαζόμενο, διαπιστώνοντας πως το σύστημα δεν είχε πρόβλημα και λειτουργούσε κανονικά.
Τελικά, κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας προανακριτικής του απολογίας που κράτησε περίπου τέσσερις ώρες και ολοκληρώθηκε γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης, παρουσία εισαγγελέα – λόγω της βαρύτητας της υπόθεσης- φέρεται να αποδέχτηκε πως εκείνος ευθύνεται που οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή της καθόδου προς Αθήνα, ένα λάθος το οποίο δεν διόρθωσε καθώς κατάλαβε τι είχε κάνει όταν πληροφορήθηκε τη φονική σύγκρουση, λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης. Αξίζει να σημειωθεί πως τον 59χρονο είχαν «δείξει» ως υπαίτιο, τρεις συνάδελφοι του κατά τη διάρκεια των ανωμοτί εξηγήσεων που έδωσαν στις Αρχές.
Από τα αρχικά στάδια των ερευνών της ΕΛ.ΑΣ., έχει προκύψει πως η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική κινούνταν στην ίδια ράγα για περίπου 10-15 λεπτά διανύοντας μία απόσταση περίπου 20χλμ, επί της ουσίας στα… «τυφλά», χωρίς οι μηχανοδηγοί να έχουν μπροστά τους κάποια σήμανση, μέχρι τη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος.
Ο τελευταίος διάλογος του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό
Αξιο αναφοράς είναι πως χθες, Τετάρτη, έγινε γνωστός και ο μοιραίος διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, λίγο πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Οπως προκύπτει, ο σταθμάρχης έδωσε εντολή στον μηχανοδηγό να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίζει το ταξίδι του στις ίδιες ράγες όπου εκινείτο ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία. Μάλιστα, ο μηχανοδηγός δεν παραξενεύτηκε με το κόκκινο φωτόσημο καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί!
Ο διάλογος:
- Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
- Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
- Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
- Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
- Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
- Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Συνεχίζονται οι έρευνες - Φόβοι ότι οι νεκροί θα φτάσουν τους 55
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν έφτασαν τους 1.300 βαθμούς Κελσίου. Πρόκειται για θερμοκρασίες κατά τις οποίες ένα ανθρώπινο σώμα, όπως εξηγούν ειδικοί, είναι δυνατό να εξαϋλωθεί. Ωστόσο, οι έρευνες στο σημείο της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας στη χώρα μας συνεχίζονται με τη συνδρομή των γερανοφόρων οχημάτων, τα οποία διέκοψαν τις εργασίες τους κατά τη διάρκεια της νύχτας για λόγους ασφαλείας
Εννέα στελέχη της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνέδραμαν το δύσκολο έργο των ιατροδικαστών για τη λήψη DNA προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι σοροί που ανασύρονται από τα συντρίμμια. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία αφού αρκετά από τα θύματα είναι διαμελισμένα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τους διασώστες συγκεντρώθηκαν γύρω στις 13 σακούλες με ανθρώπινα μέλη και βάσει των εκτιμήσεων στελεχών της ΕΛ.ΑΣ, ο αριθμός των νεκρών ενδέχεται να φτάσει και τους 55. Μέχρι χθες το βράδυ λαμβάνονταν δείγματα τα οποία εστάλησαν στα εργαστήρια της ΔΕΕ και σήμερα αναμένονται οι πρώτες ταυτοποιήσεις.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.