Σε πορεία σύγκρουσης επί αρκετά λεπτά της ώρας βρίσκονταν οι δύο αμαξοστοιχίες στα Τέμπη, λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Τρίτης, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία. Τόσο το επιβατικό τρένο όσο και το εμπορικό βρίσκονταν στη γραμμή καθόδου προς Αθήνα, χωρίς κανένας εκ των δύο μηχανοδηγών να γνωρίζει την παρουσία της άλλης αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Reader ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, η ταχύτητα που είχαν αναπτύξει τα δύο τρένα και το γεγονός ότι βρίσκονταν σε σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου με οπτική επαφή μόλις λίγων μέτρων, κατέστησε αδύνατη την οποιαδήποτε αντίδραση εκ μέρους των μηχανοδηγών.
«Ένα τρένο που κινείται με 80 χλμ/ώρα χρειάζεται περίπου 260 μέτρα για να ακινητοποιηθεί. Στα 100 χλμ/ώρα η απόσταση αυξάνεται στα 300 μέτρα. Το συγκεκριμένο κινείτο με τουλάχιστον 150 χλμ/ώρα, άρα χρειαζόταν 450 μέτρα για να ακινητοποιηθεί. Κάτι που σημαίνει ότι επειδή το άλλο τρένο (σ.σ. η εμπορική αμαξοστοιχία) δεν βρισκόταν σε οπτική επαφή, καθώς ήταν μέσα στα τούνελ, ήταν αναπόφευκτη η σύγκρουση εκεί όπου έγινε», δήλωσε ο κ. Δέδες στο Reader.
Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, η προσπάθεια ακινητοποίησης του τρένου από ταχύτητα 140-150 χλμ/ώρα διαρκεί τουλάχιστον 10-12 δευτερόλεπτα. «Ο οδηγός του επιβατικού τρένου δεν μπορούσε να ρισκάρει από μόνος του να αλλάξει γραμμή. Άλλωστε δεν έχει αυτή τη δυνατότητα, τη γραμμή την αλλάζει ο κλειδούχος κατόπιν εντολής του σταθμάρχη. Άρα από εκεί έγινε ό,τι έγινε. Αυτά όλα θα αποσαφηνιστούν με την απομαγνητοφώνηση των ενδοεπικοινωνιών που υπάρχουν».
Όπως έγινε γνωστό συνελήφθη μετά την απολογία του ο σταθμάρχης στη Λάρισα, ενώ ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.