Αναγκαστική προσγείωση λόγω βλάβης του αεροπλάνου είναι χρειαστεί να κάνει ο υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, πριν από περίπου δύο μήνες. Ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα της Ανδραβίδας, είχε βρεθεί και πάλι αντιμέτωπος με πρόβλημα σε F-4 Phantom έχοντας καταφέρει τότε να το προσγειώσει στην Κρήτη ώστε να το αναλάβουν οι τεχνικοί.
Οπως αποκάλυψε ο πατέρας του, Κώστας Τουρούτσικας, μιλώντας στο Action 24, τότε ο γιος του ήταν κυβερνήτης στο αεροσκάφος και μάλιστα του αποκάλυψε το πρόβλημα που είχε αντιμετωπίσει αρκετές ημέρες αργότερα. «Προ διμήνου περίπου, ήταν εκείνος κυβερνήτης και νομίζω ήταν μετά από κάποια αναχαίτιση, καθώς δεν μου έλεγε πληροφορίες, το αεροπλάνo, ίδιο Phantom χάλασε πάνω από την Κρήτη και έκανε αναγκαστική προσγείωση. Επέστρεψε μετά από τρεις ημέρες». «Δέκα χρόνια πιλότος, ήταν το πρώτο ανησυχητικό δείγμα για εμένα. Κάθε φορά που πετούσε, ειδικά βράδυ, δεν μπορούσα να υσηχάσω» συμπλήρωσε.
Μάλιστα όπως αποκάλυψε είχε ρωτήσει τον γιο του γιατί δεν είχε πάει στα Rafale που είναι ουσιαστικά οι αντικαταστάτες των Phantom, με τον ηρωικό ιπτάμενο να του απαντά «Δεν είναι η ώρα ακόμη».
Υποβρύχιο ρομπότ στις έρευνες για τον κυβερνήτη
Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και του δεύτερου επιβαίνοντα στο μοιραίου Phantom, του κυβερνήτη του αεροσκάφους, σμηναγό Ευστάθιο Τσιτλακίδη. Εχοντας περάσει ένα 24ωρο από τη συντριβή στη θάλασσα στην περιοχή της Ανδραβίδας, εκτός από τα πτητικά μέσα και τα πλωτά του Λιμενικού, τα οποία από χθες Δευτέρα κυριολεκτικά σκανάρουν όλη τη θαλάσσια περιοχή που άφησε το τελευταίο στίγμα του το Phantom από τη στιγμή της πρόσκρουσης στη θάλασσα, πλέον μετέχει και η 206 Πτέρυγα Αεροπορικής Υποστήριξης.
Πλέον τα σωστικά συνεργεία που επιχειρούν στο σημείο έχουν επεκτείνει τις έρευνες όχι μόνο σε επίπεδο στίγματος, αλλά σε επίπεδο τεχνολογίας. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο Κατάκολο όπου χθες εκβράστηκαν συντρίμμια του μαχητικού αεροσκάφους έχει μεταφερθεί ένα μικρό ρομπότ που ψάχνει σε βάθος μέχρι και 100 μέτρων για να εντοπίσουν κάτι στο βυθό της περιοχής.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας σε C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας έκανε ρίψη φωτοβολίδων, για να βοηθήσει τις έρευνες των στελεχών από τα πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος και όχι μόνο που μετέχουν στις έρευνες. Ελικόπτερα Σούπερ Πούμα, της Πολεμικής Αεροπορίας και ελικόπτερα S70 του Πολεμικού Ναυτικού χτένιζαν και τη νύχτα την περιοχή με τα μέσα που διαθέτουν για την έρευνα και διάσωση, ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας.
«Η λάθος εκτίμηση πιθανόν ο λόγος πτώσης του αεροσκάφους»
Εξάλλου ο Θανάσης Παπανικολάου, Αντιπτέραρχος ε.α μιλώντας στον ΑΝΤ1 για το τραγικό δυστύχημα ανέφερε πως «οι δύο πιλότοι στο πλαίσιο άσκησης που έκαναν πετούσαν σε χαμηλό ύψος και με μεγάλη ταχύτητα, κάτι που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο σε τόσο μεγάλες ταχύτητες», ενώ όπως τόνισε «είναι πολύ δύσκολο να αντιδράσεις αν συμβεί κάτι».
Εκφράζοντας την προσωπική του εκτίμηση για το δυστύχημα ο ίδιος είπε πως «θεωρώ πως ο λόγος της πτώσης του αεροσκάφους ήταν η εσφαλμένη εκτίμηση και όχι κάποια βλάβη, καθώς αν συνέβαινε κάποια βλάβη θα είχαν με κάποιο τρόπο αντιδράσει, ενώ πιθανό να συνετέλεσαν αρνητικα και οι καιρικές συνθήκες». Μάλιστα, όπως ανέφερε «το 2000 η δομή του αεροσκάφους και τα μηχανικά ενισχύθηκαν είναι δύσκολο να συνέβη βλάβη».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.