Η κινηματογραφική κλοπή τριών έργων ανεκτίμητης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη αναβιώνει σήμερα (20/1) στην αίθουσα του Μονομελούς Εφετείου Κακουργημάτων στο εδώλιο του οποίου κάθεται ένας 50χρονος ελαιοχρωματιστής. Ο «art-freak», όπως αποκαλείται, κατηγορείται για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου.
Η «κλοπή του αιώνα» έγινε τον Ιανουάριο του 2012 και εξιχνιάστηκε εννέα χρόνια αργότερα βάζοντας στο «κάδρο» τον 50χρονο ο οποίος επέστρεψε δύο από τα τρία έργα που απέσπασε, ισχυριζόμενος ότι κατέστρεψε το τρίτο. Το «Γυναικείο κεφάλι», με αριθμό έργου 1.357, αναφορά του Πικάσο στη μούσα του, Ντόρα Μάαρ, το οποίο φιλοτέχνησε το 1939, το έργο «Μύλος» του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του δέκατου έβδομου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια Μονκάλβο ήταν τα έργα που έκαναν… φτερά από την Πινακοθήκη μέσα σε ένα βράδυ. Απέναντι από τον κατηγορούμενο βρίσκεται η Εθνική Πινακοθήκη η οποία έχει δηλώσει παράσταση προς υποστήριξη της κατηγορίας στην υπόθεση.
Στην απολογία του ο κατηγορούμενος, ο οποίος αρχικά προφυλακίστηκε αλλά στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερος με βραχιολάκι ηλεκτρονικής επιτήρησης, φέρεται να ομολόγησε την κλοπή των πινάκων και να δήλωσε μετανιωμένος. Μάλιστα, υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο όπου βρίσκονταν οι πίνακες. «Δεν είχα αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνα αλλά μόνο ότι ήθελα να πάρω κάποιο», είχε ισχυριστεί επιμένοντας πως η επιλογή ήταν τυχαία.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.