Πολλαπλά είναι τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το τροχαίο δυστύχημα στο Βουκουρέστι. Οι Αρχές της Ρουμανίας διεξάγουν έρευνα για το δυστύχημα με το τουριστικό λεωφορείο που μετέφερε Ελληνες ταξιδιώτες, ενώ ο οδηγός κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Σε ένα βίντεο ντοκουμέντο, που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνει ότι ο οδηγός αλλάζει λωρίδα την τελευταία στιγμή και κινείται προς τον δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα. Ωστόσο ο πρόεδρος του USR της Ρουμανίας, Catalin Drula, κατηγόρησε τις τοπικές αρχές του Βουκουρεστίου ότι είπαν ψέματα όταν ανακοίνωσαν πως το λεωφορείο που ενεπλάκη στο δυστύχημα στο Pasajul Unirii χτύπησε τις αλυσίδες του περιοριστή ύψους, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό 23 ατόμων και τον θάνατο του 53χρονου.
«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πώς το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (...) Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3. Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)», έγραψε ο Drula στο Facebook.
Και πρόσθεσε ότι «οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (...) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε (ή τουλάχιστον σήμερα το πρωί), ακόμα κι αν ήταν ατύχημα, ο Χολ αρνήθηκε να στείλει εργαζόμενους του Δήμου για να επαναφέρουν τις αναποδογυρισμένες αλυσίδες στην αρχική τους θέση».
Ρουμανία: Πώς έγινε το τροχαίο στο Βουκουρέστι
Όπως λένε ειδικοί, το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε, κάνει τις Αρχές να διερευνούν το ρόλο που έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο δυστύχημα. Σύμφωνα με τα ρουμανικά ΜΜΕ, ο οδηγός υποβλήθηκε σε τεστ για αλκοόλ και χρήση ναρκωτικών ουσιών που βγήκαν αρνητικά, ενώ αναφέρουν ότι φέρεται να πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα λίγο πριν από τη σύγκρουση.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του οδηγού, Αλέξανδρο Ματθαίου, η ανάκριση έχει ήδη ξεκινήσει ωστόσο δεν θα επιστρέψει σύντομα στην Ελλάδα ο οδηγός: «Έδωσα τον λόγο μου, ο άνθρωπος θα είναι παρών όσες φορές τον φωνάξουν». Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο δικηγόρος ξεκαθάρισε πως τα τεστ στον πελάτη του έδειξαν πως δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ και δεν είχε κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Όσο για το πώς έγινε το δυστύχημα είπε: «Ο οδηγός είδε τον περιοριστή, τον χτύπησε με την κεραία, το άκουσε όταν το χτύπησε και φρέναρε. Αφού φρέναρε, το λεωφορείο κινήθηκε για δύο μέτρα, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στον περιοριστή το κλιματιστικό που βρισκόταν στην οροφή. Έτσι προκλήθηκε το δυστύχημα». «Εάν το υλικό που ήταν κατασκευασμένο το εμπόδιο ήταν ελαφρύ και με το πρώτο άγγιγμα ανασηκωνόταν αυτόματα, σήμερα δεν θα μιλούσαμε για την τραγωδία αυτή», τόνισε.
Σε ερώτηση για το αν ο οδηγός ήταν κουρασμένος ο δικηγόρος είπε πως έκανε αρκετές στάσεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής. «Τον συνάντησα στην αστυνομία, ψυχολογικά δεν είναι καλά, είναι χάλια, δεν τρώει, ένας άνθρωπος απλός είναι» είπε ο κ. Ματθαίου. Για το αν έτρεχε, ο δικηγόρος απάντησε αρνητικά και συμπλήρωσε πως ο ιδιοκτήτης της εταιρείας μιλά με τα καλύτερα λόγια για τον οδηγό και λέει πως είναι πολύ ήρεμος άνθρωπος. Ερωτηθείς γιατί ο οδηγός ακολούθησε αυτή τη διαδρομή απάντησε ότι το «το gps τον έβαλε εκεί και μπήκε στη λωρίδα».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.