Συνεχίζονται την Δευτέρα (7/6) οι Πανελλήνιες Εξετάσεις με τους αποφοίτους των ΓΕΛ να εξετάζονται στα Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία. Την Τρίτη, 7 Ιουνίου, ακολουθούν οι εξεταζόμενοι των ΕΠΑΛ σε Ανατομία - Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας. Την Τετάρτη, 8 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική και ολοκληρώνουν τα εξεταζόμενα μαθήματα την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, με Ιστορία, Φυσική, Οικονομία. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνουν με τις εξετάσεις στις 17 Ιουνίου. Ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα 18-30 Ιουνίου, τόσο για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, όσο των ΕΠΑΛ.
Διαβάστε ακόμη: Κλέαρχος Μαρουσάκης: Μετά τις υψηλές θερμοκρασίες και τους βοριάδες, αλλάζει ο καιρός με επικίνδυνα μπουρίνια
Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν και τα Ειδικά Μαθήματα, ενώ οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Οι Πανελλήνιες 2022 ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη με τους υποψηφίους των ΕΠΑλ να διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά, ενώ ακολούθησαν οι μαθητές των ΓΕΛ την Παρασκευή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και το Σάββατο εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ήταν τα Μαθηματικά (Αλγεβρα). Οι εισακτέοι στα ΑΕΙ φέτος είναι 68.394, περίπου 10% λιγότεροι από πέρσι (77.415), ενώ στο νούμερο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο εμπορικό Ναυτικό.
Υπολογισμός μορίων
Για πρώτη φορά, οι συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ορίστηκαν από τα ίδια τα ΑΕΙ, γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε διαφορές στον υπολογισμό των μορίων.
Οι αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα είναι σημαντικές, με πτώση στο κατώφλι των χαμηλόβαθμων σχολών, αλλά και ανοδική τάση στις υψηλόβαθμες, όπως οι Ιατρικές ή οι Πολυτεχνικές, όπως εκτιμούν οι ειδικοί που εστιάζονται στο δείκτη δυσκολίας των θεμάτων, αλλά και στους νέους συντελεστές βαρύτητας που έχουν καθορίσει τα Πανεπιστήμια. Από την άλλη, οι καθηγητές τονίζουν ότι θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και έναν αστάθμητο παράγοντα ο οποίος είναι ο βαθμός επίδρασης της διετούς καραντίνας στους μαθητές, που μένει βεβαίως να αποδειχθεί στην πράξη.
Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά
Η πρεμιέρα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, με βατά θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, δεν προδικάζει βεβαίως ότι ο δείκτης ευκολίας θα παραμείνει ο ίδιος και στα επόμενα μαθήματα, ωστόσο δίνει το στίγμα των προθέσεων της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας να μη δημιουργήσουν προβλήματα στα παιδιά που, ούτως ή άλλως, έχουν περάσει δύσκολα τα τελευταία χρόνια και επιπλέον η συγκεκριμένη «φουρνιά» δεν είχε την εμπειρία των δια ζώσης εξετάσεων την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας.
Η αγωνία πάντως των υποψηφίων αναμένεται φέτος να διαρκέσει λιγότερο, καθώς και οι βαθμολογίες θα ανακοινωθούν περίπου 10 ημέρες νωρίτερα από πέρυσι, αλλά και τα αποτελέσματα των φετινών βάσεων θα εκδοθούν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ακόμα και πριν από τις διακοπές του 15αύγουστου, σύμφωνα με την εντολή που έχει δοθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να τρέξουν πιο γρήγορα τις διαδικασίες.
Τα 5 κριτήρια που καθορίζουν τις βάσεις
Με τα δεδομένα αυτά, οι αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα κριθούν, σύμφωνα με τους καθηγητές, από τις ακόλουθες πέντε αλλαγές στα «κλειδιά» που καθορίζουν την άνοδο, την πτώση ή τη σταθεροποίηση του πήχη που είναι η βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου σε κάθε σχολή:
- Το δείκτη δυσκολίας των θεμάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων και ατ οποία αναμένεται να είναι βατά, δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της πανδημίας, αφού κανείς δεν επιθυμεί να ταλαιπωρηθούν οι υποψήφιοι. Είναι πιθανό, ωστόσο, σύμφωνα με πάγια πρακτική, σε συγκεκριμένα μαθήματα – κλειδιά να ορίζεται και ένα δύσκολο θέμα, προκειμένου να ξεχωρίσουν οι άριστοι.
- Τις επιδόσεις των μαθητών της Γ' Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις με δεδομένα ότι η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιήθηκε κανονικά δια ζώσης, χωρίς τηλεκπαίδευση, όπως τις δύο προηγούμενες χρονιές, ότι η εξεταστέα ύλη δεν μειώθηκε, αλλά και επιπλέον ότι οι μαθητές αυτοί δεν πήραν μέρος σε εξετάσεις την προηγούμενη διετία.
- Τις επιλογές των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο στο οποίο υπάρχουν αλλαγές καθώς από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα γίνουν πολλές συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Επίσης, όπως και πέρυσι, οι υποψήφιοι θα υποβάλουν και δεύτερο μηχανογραφικό δελτίο που περιλαμβάνει δημόσια ΙΕΚ.
- Τους συντελεστές βαρύτητας που έχουν προσδιοριστεί από τα τμήματα των Πανεπιστημίων και είναι διαφορετικοί για καθένα από τα 4 μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Tα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας τον συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή.
- Τον αριθμό εισακτέων που περιλαμβάνει ανακατανομή των θέσεων με συνέπεια την άνοδο των βάσεων στις σχολές και τα τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ, λόγω μείωσης των θέσεων αλλά και πιο εύκολη πρόσβαση στις αντίστοιχες σχολές της Περιφέρειας.
Κατευθύνσεις Τμημάτων:
Ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού, όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Τα τέσσερα γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου. Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.
Παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:
Υποψήφιος για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών
Υποψήφιος για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας (Ε.Μ.Π.) 20.800 μόρια, ενώ για την Αρχιτεκτόνων
Μηχανικών Πάτρας (Παν. Πατρών) 20.580 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών
Υποψήφιος για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Ιατρική Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) 18.225 μόρια, ενώ για την Ιατρική Πάτρας (Παν. Πατρών) 18.490 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Υποψήφιος για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Οικονομικών Επιστημών Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 17.320 μόρια, ενώ για την Οικονομικής Επιστήμης (Παν. Πειραιά) 17.840 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις σχολές ή τα τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.