Συνεχίζονται οι αγωνιώδεις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων για τον εντοπισμό επιζώντων στο φλεγόμενο Euroferry Olympia, με έναν Ελληνα οδηγό δυστυχώς να εντοπίζεται νεκρός το απόγευμα της Κυριακής (20/2). Μάλιστα, η ταυτοποίηση της απανθρακωμένης σορού αποδείχθηκε τελικά εύκολη υπόθεση καθώς ο γιος του θύματος αναγνώρισε αμέσως τον πατέρα του λόγω των τατουάζ που είχε στο σώμα του. Ο άτυχος οδηγός εντοπίστηκε στην καμπίνα ενός φορτηγού στο γκαράζ 2, με τους πυροσβέστες να εξετάζουν εξονυχιστικά όλα τα οχήματα παρά τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν μέσα στο πλοίο.
Ο άτυχος άνδρας, που ήταν ανάμεσα στους 11 αγνοούμενους του πλοίου, το οποίο πήρε φωτιά τα ξημερώματα της περασμένης Παρασκευής, ανοιχτά της Κέρκυρας, εγκλωβίστηκε και δεν κατάφερε να γλιτώσει. Οπως ανακοίνωσε η Πυροσβεστική, σε ανάρτηση στο Twitter, η σορός του ανασύρθηκε, ενώ οι ενέργειες έρευνας και διάσωσης συνεχίζονται για τον εντοπισμό των υπόλοιπων 10 αγνοούμενων.
Διαβάστε ακόμη: Euroferry Olympia: Ανασύρθηκε ένας νεκρός από το πλοίο
Συνολικά αυτή τη στιγμή επιχειρούν 43 πυροσβέστες, οι οποίοι μπαίνουν ανά δεκάδες στα γκαράζ, καθώς δεν μπορεί να αντέξει κάποιος στο εσωτερικό του πλοίου πάνω από 45 λεπτά. Σημειώνεται ότι μέχρι αυτή την ώρα, υπάρχουν ακόμα χώροι όπου δεν μπορούν να προσεγγίσουν οι πυροσβέστες λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών, ενώ τα γκαράζ που φοβούνται περισσότερο για εγκλωβισμένους είναι το δεύτερο και το τρίτο.
Δείτε φωτογραφίες από την ανάσυρση του νεκρού άνδρα που έδωσε στη δημοσιότητα η Πυροσβεστική:
Εικόνες που σοκάρουν από τις στιγμές της εκκένωσης
Δραματικές στιγμές έζησαν οι επιβαίνοντες στο Euroferry Olympia, που κλήθηκαν να εκκενώσουν κακήν κακώς το φλεγόμενο πλοίο με τα πλάνα να συγκλονίζουν. Είναι περασμένα μεσάνυχτα της Παρασκευής (18/2) και όλοι καλούνται να εγκαταλείψουν το πλοίο που έχει πάρει φωτιά. Οι σκηνές είναι δραματικές και δείχνουν ένα κομμάτι μόνο του εφιάλτη που έζησαν. Οι εκρήξεις είναι συνεχείς και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την ψυχολογία όλων. Το κάθε δευτερόλεπτο μοιάζει αιώνας. Βρίσκονται μεσοπέλαγα και προσεύχονται να σωθούν.
Το αποκλειστικό ρεπορτάζ του Mega παρουσιάζει για πρώτη φορά εικόνες από το γκαράζ του πλοίου, τη στιγμή της εκκένωσης, αλλά και τη στιγμή που επιβάτες και πλήρωμα επιβιβάζονται σε σκάφη για να σωθούν από την πύρινη κόλαση. Είναι εικόνες ντοκουμέντα μέσα από το φλεγόμενο γκαράζ του πλοίου Euroferry Olympia, εκεί που ξεκίνησε ο πύρινος εφιάλτης. Φλόγες, μαύρος καπνός, εκρήξεις. Και μέσα στο πλοίο εκατοντάδες ανθρώπινες ψυχές.
Με το κινητό του τηλέφωνο, Ρώσος επιβάτης καταγράφει τις συγκλονιστικές στιγμές. Ένας έντονος κρότος προκαλεί πανδαιμόνιο. Ακούγονται κλάματα, φωνές απόγνωσης, κάποιοι φτάνουν να ασφυκτιούν και βήχουν ασταμάτητα όταν οι καπνοί εισχωρούν στο σημείο συγκέντρωσης των επιβατών. Τον τρόμο διαδέχεται προς στιγμήν ο ενθουσιασμός. Φαίνεται πως τα χειρότερα έχουν αποφευχθεί. Έλληνες, Ιταλοί, Βούλγαροι, Ρώσοι, Ρουμάνοι, Τούρκοι. Επίσημα καταγεγραμμένοι 239 επιβάτες και 51 τα μέλη του πληρώματος. Με ανακούφιση βγαίνουν στο κατάστρωμα για να ξεκινήσει η έξοδός τους από το πλοίο του εφιάλτη.
Λίγες ώρες αργότερα, διασώστες της ΕΜΑΚ αιωρούνται μέσα στα μαύρα σύννεφα και κατεβαίνουν στο φλεγόμενο πλοίο για να εντοπίσουν 12 οδηγούς φορτηγών, οι οποίοι μέχρι εκείνη τη στιγμή αγνοούνται. Στο γκαράζ, εκεί όπου υπάρχουν οι πληροφορίες για εγκλωβισμένους, η φωτιά που έχει φανεί να υποχωρεί ξαναφουντώνει. Οι φλόγες στα φορτηγά εξαπλώνονται παρά τις συνεχείς προσπάθειες κατάσβεσης. Μέσα σε ένα μόλις λεπτό η κατάσταση γίνεται και πάλι ασφυκτική.
Η απάντηση του ομίλου Grimaldi στα περί άθλιων συνθηκών
Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
«Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθης πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.