Μενού
  • Α-
  • Α+

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Αττικό Μετρό ΑΕ ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου την υπογραφή νέας σύμβασης χρηματοδότησης ποσού-ρεκόρ 580 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά την κατασκευή της νέας Γραμμής του Μετρό Αθήνας. Όπως έγινε γνωστό, το τριακονταετές δάνειο σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση συγκοινωνιακού έργου στη χώρα, ενώ από πλευράς ΕΤΕπ, αποτελεί τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση που έχει δοθεί ποτέ για την κατασκευή ενός και μόνο έργου στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η συγκεκριμένη χρηματοδότηση αφορά την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας - Τμήμα Α' - Άλσος Βεΐκου - Γουδή, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη «διαδρομή» Μετρό που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Αθήνα, ενώ το δάνειο συνιστά το δεύτερο τμήμα της χρηματοδότησης συνολικού ύψους 730 εκατομμυρίων ευρώ που έχει δοθεί από την ΕΤΕπ για το έργο.

Ειδικότερα, τη Δευτέρα, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η Αττικό Μετρό ΑΕ, σε συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Οικονομικών και τους αρμόδιους φορείς, ολοκλήρωσε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνταν για τη σύναψη της Σύμβασης, η οποία υπεγράφη παρουσία των κ.κ. Christian Thomsen, αντιπροέδρου της ΕΤΕπ, Ιωάννη Καλτσά, επικεφαλής της Ομάδας Επενδύσεων της ΕΤΕπ για την Ελλάδα, και Νικολάου Κουρέτα, διευθύνοντα συμβούλου της Αττικό Μετρό ΑΕ.

«Η επένδυση στις βιώσιμες μεταφορές είναι κρίσιμης σημασία για τη βελτίωση της καθημερινότητας, τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και της ατμοσφαιρικής μόλυνσης. Τα τελευταία 30 χρόνια, η ΕΤΕπ υπήρξε αρωγός των επενδύσεων με όραμα, όπως το όραμα που ενσάρκωσε η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία κατάφερε να μειώσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας. Σήμερα, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που συμμετέχω στην υπογραφή της επίσημης συμφωνίας στήριξης προς την Αττικό Μετρό ΑΕ, τη μεγαλύτερη στήριξη που έχει δοθεί μέχρι σήμερα στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό τη στήριξή μας για τη Γραμμή 4», δήλωσε ο Christian Kettel Thomsen.

Aπό την πλευρά του ο Νικόλαος Κουρέτας δήλωσε τα εξής: «H υλοποίηση των έργων της Αττικό Μετρό ΑΕ δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, της οποίας η συμβολή είναι καθοριστική από την έναρξη κατασκευής των έργων Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έως και σήμερα.

Αναλυτικά, οι σταθμοί που θα στελεχώσουν τη Γραμμή 4 του Μετρό:

  • Ο 1ος σταθμός «Άλσος Βεΐκου» χωροθετείται επί της λεωφόρου Βεΐκου - Ομορφοκκλησιάς πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τράλλεων.
  • Ο 2ος σταθμός «Γαλάτσι» στη διασταύρωση των λεωφόρων Βεΐκου και Γαλατσίου.
  • Ο 3ος σταθμός «Ελικώνος» στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος, παρά το λόφο Ελικώνος.
  • Ο 4ος σταθμός χωροθετείται στην πλατεία Κυψέλης (Δήμος Αθηναίων).
  • Ο 5ος σταθμός «Δικαστήρια» σε ελεύθερο χώρο στα δυτικά του συγκροτήματος των κτιρίων των δικαστηρίων (Δήμος Αθηναίων).
  • Ο 6ος σταθμός «Αλεξάνδρας» σε ελεύθερο χώρο στην διασταύρωση Λεωφ. Αλεξάνδρας και οδού Μουστοξύδη (Δήμος Αθηναίων).
  • Ο 7ος σταθμός «Εξάρχεια» στην πλατεία Εξαρχείων (Δήμος Αθηναίων).
  • Ο 8ος σταθμός «Ακαδημία» είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2 και χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων (Δήμος Αθηναίων).
  • Η γραμμή συνεχίζει με τον 9ο σταθμό «Κολωνάκι» στην ομώνυμη πλατεία (Δήμος Αθηναίων).
  • Ο 10ος σταθμός «Ευαγγελισμός» χωρoθετείται πλησίον του υφιστάμενου σταθμού, με άμεση σύνδεση για τους επιβάτες των γραμμών 3 & 4 (Δήμος Αθηναίων).
  • O 11ος σταθμός «Καισαριανή» στην περιοχή διασταύρωσης των οδ. Υμηττού και λεωφ. Εθν. Αντιστάσεως.
  • O 12ος σταθμός «Πανεπιστημιούπολη» στο χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας.
  • O 13ος σταθμός «Ιλίσια» στην περιοχή της πλατείας Κύπρου και της πλατείας Αόρνου στα 'Ανω Ιλίσια.
  • O 14ος σταθμός «Ζωγράφου» στην περιοχή της πλατείας Γαρδένιας στο δήμο Ζωγράφου και τέλος,
  • Ο 15ος σταθμός «Γουδή» χωρoθετείται στην περιοχή της πλατείας Ελευθερίας και οδού Λοχ. Σπηλιόπουλου, επίσης στο δήμο Ζωγράφου.

Κατά τη διάρκεια της πολυετούς λειτουργίας της, η Αττικό Μετρό ΑΕ έχει αποδείξει τη δυνατότητά της να σχεδιάζει, μελετά, δημοπρατεί, επιβλέπει την κατασκευή και να θέτει σε λειτουργία σύνθετα έργα, όπως αυτά των Μετρό και Τραμ, με ασφάλεια, αξιοπιστία, ποιότητα και υψηλή αισθητική μέσω της ανάδειξης των σταθμών του μετρό σε μουσεία μικρού μεγέθους».

Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία χρηματοδοτική στήριξη παρέχεται σε συνέχεια την πρώτης δανειακής σύμβασης που υπεγράφη το 2019, βάσει της οποίας η Αττικό Μετρό ΑΕ απεδέχθη την υποστήριξη της ΕΤΕπ με το ποσό των 150 εκατομμυρίων ευρώ από τη συνολική εγκεκριμένη πίστωση. Το εν λόγω ποσό εκταμιεύθηκε στις 30.11.21.

Όπως υπογραμμίζει η Αττικό Μετρό ΑΕ, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον υπουργό, Κώστα Αχ. Καραμανλή και τον υφυπουργό, Γ. Καραγιάννη, συνεχίζει την υλοποίηση νέων επεκτάσεων του δικτύου Μετρό στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχοντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επεκτάσεων των δικτύων της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας και εξασφαλίζοντας παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Επίσης δίνοντας τη δυνατότητα σε όλο και περισσότερους πολίτες, να απολαμβάνουν μια ασφαλή, άνετη, γρήγορη και αξιόπιστη μετακίνηση με τα κατ' εξοχήν φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μαζικής μεταφοράς.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.