Οι πρώτες αγωγές και μηνύσεις μετά το πρωτοφανές χάος που προκάλεσε στην Αττική η κακοκαιρία Ελπίς είναι γεγονός, με πολίτες να στρέφονται εναντίον της Αττικής Οδού, της Περιφέρειας Αττικής αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ για τις διακοπές ρεύματος.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν δικηγόροι σε ΜΜΕ, αναμένονται μαζικές αγωγές κατά παντός υπευθύνου από ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό και άλλους δρόμους της Αττικής από τα χιόνια, όπως και μηνύσεις από πολλούς πολίτες που ακόμη και τη στιγμή που γράφονται οι γραμμές αυτές δεν έχει επανέλθει ακόμη το ηλεκτρικό ρεύμα στα σπίτια τους. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του γνωστού ποινικολόγου, Γιάννη Βλάχου, στον ΑΝΤ1, όπου ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά που ακούγονται περί αποζημιώσεων ύψους 50.000-100.000 ευρώ.
«Εχουμε υποχρέωση ως δικηγόροι να είμαστε σοβαροί στις προσεγγίσεις μας, ιδιαίτερα όταν εκφράζουμε δημοσίως λόγο. Υπεύθυνα λέω ότι οι πληροφορίες που διακινούνται για αποζημιώσεις πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, επειδή έτσι προβλέπεται από οδηγίες της ΕΕ και έτσι συμβαίνει στην Αμερική κλπ, δεν είναι σοβαρά πράγματα και αποπροσανατολίζουν τον κόσμο από το να διεκδικήσει σοβαρά τα δικαιώματά του, δηλαδή τις εύλογες αποζημιώσεις που δέχτηκε και η Αττική Οδός να καταβάλει…», είπε ο κ. Βλάχος.
Ο ίδιος τόνισε ότι αν κάποιοι από τους ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν έχουν υποστεί ιδιαίτερες βλάβες, είτε υλικές είτε ηθικές, μπορούν να διεκδικήσουν και μεγαλύτερο ποσό. «Αλλά προς Θεού, μην φανταστούμε τα ποσά που διακινούνται για 50.000-100.000. Η νομολογία των δικαστηρίων δεν επιτρέπει τέτοιου είδους προβλέψεις» είπε και συμβούλευσε τον κόσμο «να μετρήσει πάρα πολύ καλά και με καθαρό μυαλό, ποια είναι η βλάβη που έχει υποστεί». «Είμαι υπέρ των αποζημιώσεων, αλλά και υπέρ της λογικής», υπογράμμισε ο ποινικολόγος.
Η πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού
Την ίδια ώρα, οι νομικές ενέργειες έχουν αρχίσει ήδη να παίρνουν τον δρόμο τους με μία γυναίκα οδηγό να καταθέτει την πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού για τον εγκλωβισμό της κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Ελπίς. Η οδηγός του αυτοκινήτου ζητά αποζημίωση 10.000 ευρώ, καθώς υποστηρίζει πως εγκλωβίστηκε μέχρι τα ξημερώματα της Τρίτης (25/1) στον οδικό άξονα, σε αυτοκίνητο που είχε τελειώσει η βενζίνη.
«Η Οδύσσεια της ξεκίνησε στις 10 το πρωί της Δευτέρας όταν μπήκε στην Αττική Οδό προερχόμενη από Ελευσίνα και κατεύθυνση προς Μαρκόπουλο. Χωρίς καμία ενημέρωση για την κατάσταση επιχείρησε να εξέλθει στην περιφερειακή Υμηττού με κατεύθυνση προς το σπίτι της. Δυστυχώς η περιφερειακή Υμηττού ήταν ήδη κλειστή. Επιχείρησε στην επόμενη έξοδο και παράλληλα τηλεφωνούσε στο τηλεφωνικό κέντρο της Αττικής Οδού προκειμένου να δει τι συμβαίνει.
Το τηλεφωνικό κέντρο δεν απαντούσε και σκέφτηκε σαν λύση να προχωρήσει παρακάτω, να βγει στην έξοδο της Παιανίας και να εισέλθει πάλι στην Αττική Οδό θεωρώντας πως είναι ασφαλής δρόμος. Εισέρχεται πάλι στις 12 από την είσοδο της Παιανίας χωρίς να ενημερωθεί από τον υπάλληλο που κράτησε το αντίτιμο των διοδίων, με αποτέλεσμα λίγα μέτρα πιο κάτω να εγκλωβιστεί και να μείνει εκεί μέχρι το ξημέρωμα της επόμενης ημέρας» είπε στο MEGA ο δικηγόρος της γυναίκας, Γιάννης Καλαβρής.
Σύμφωνα με τον κ. Καλαβρή, η εντολέας του χρησιμοποιεί καθημερινά την Αττική Οδό και ετησίως δίνει πάνω από 1.000 ευρώ σε διόδια. Για την αποζημίωση των 10.000 ευρώ που ζητά ως αποζημίωση «κάνουμε μια εκτίμηση της ζημιάς που έχει υποστεί. Είναι ένα εύλογο τίμημα αν υπολογίσει τις ώρες που πέρασε, την κατάσταση που βρέθηκε και το αυτοκίνητο ξέμεινε από καύσιμα».
«Θεωρούμε ότι μονομερώς αυτός που προκαλεί μία βλάβη δεν μπορεί να ορίσει το ποσό» λέει ο δικηγόρος για την αποζημίωση των 2.000 ευρώ που είπε ότι θα καταβάλει στους οδηγούς η Αττική Οδός και συμπλήρωσε: «Θεωρώ ότι για να τα καταβάλλει θα ζητήσει παραίτηση απ’ οποιαδήποτε άλλη αξίωση».
Αγωγή στην Περιφέρεια Αττικής για τη Μεσογείων
Αγωγή κατά της Περιφέρειας Αττικής ετοιμάζει από την πλευρά του οδηγός που εγκλωβίστηκε στη Λεωφόρο Μεσογείων κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Ελπίς. Συγκεκριμένα, ο οδηγός Θανάσης Τσιρποτσέρης ετοιμάζεται να κινηθεί νομικά κατά της Περιφέρειας Αττικής για να διεκδικήσει αποζημίωση επειδή εγκλωβίστηκε για 13 ώρες στη Λεωφόρο Μεσογείων. «Εγκλωβιστήκαμε, μας παράτησαν και απεγκλωβιστήκαμε 03:50 τα ξημερώματα. Θα κινηθούμε νομικά, έχουμε ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ», ανέφερε χαρακτηριστικά στον ALPHA.
Ταυτόχρονα, οδηγός που πέρασε 18 ώρες εγκλωβισμένη στην Αττική Οδό την Παρασκευή (28/1) παρέλαβε το αυτοκίνητό της και ετοιμάζεται να καταθέσει μήνυση κατά παντός υπευθύνου. «Θεωρούν ότι η νοημοσύνη των ανθρώπων που βρισκόμασταν εκεί είναι κάτω του μηδενός, νομίζω ότι είναι εμπαιγμός να νομίζει κάποιος πως με αυτό το ποσό είσαι καλυμμένος, μπορείς να το ξεχάσεις», δηλώνει στον ALPHA. Από την πλευρά του οδηγός που έμεινε 10 ώρες εγκλωβισμένος δηλώνει: «Γελάω γιατί δεν μπορούμε να θεωρήσουμε πως είναι όλα εξαγοράσιμα».
Μηνύσεις και κατά του ΔΕΔΔΗΕ
Σε μηνυτήρια αναφορά προς τον ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε ο δήμαρχος Σαρωνικού Πέτρος Φιλίππου, για τις διακοπές ρεύματος, που σε κάποιες περιοχές του δήμου φτάνουν πλέον και τις πέντε μέρες. Όπως αναφέρεται, ανάμεσά τους είναι και το Κέντρο Υγείας Καλυβίων, το οποίο τυγχάνει να είναι και εμβολιαστικό κέντρο και είχε διακοπή ρεύματος από τις 24/1 έως και τις 27/1.
Στη μηνυτήρια αναφορά, η οποία απευθύνεται τόσο στους υπευθύνους του κεντρικού φορέα όσο και στη διεύθυνση ΔΕΔΔΗΕ Μαρκοπούλου, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η περιοχή αρμοδιότητος του Δήμου Σαρωνικού αντιμετώπισε εκτεταμένα προβλήματα διακοπής ηλεκτροδότησης, που προκάλεσαν μεγάλα προβλήματα και έθεσαν σε κίνδυνο την υγεία, σωματική ακεραιότητα και την ίδια τη ζωή των κατοίκων του Δήμου Σαρωνικού, σύμφωνα με το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Οι διακοπές ηλεκτροδότησης αφορούσαν σε πολλές περιοχές του Δήμου και για μακρά χρονικά διαστήματα που έφθαναν έως και τις επόμενες τέσσερις ημέρες και που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα 28/1/2022».
Ο κ. Φιλίππου παραθέτει αναλυτικά τις περιοχές εκείνες που είχαν διακοπές ρεύματος και το διάστημα που κράτησαν, τονίζει ότι ελάχιστες οφείλονται σε πτώση δέντρου σε καλώδια του δικτύου, ζητά να διερευνηθούν τα αίτια και επίσης προσθέτει: «Ενώ η περιοχή του δήμου μας αντιμετώπιζε την ως άνω επείγουσα κατάσταση ανάγκης, η οποία έχρηζε παρεμβάσεων και χειρισμών εκ μέρους των αρμοδίων της ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, οι αρμόδιοι της τελευταίας ήταν απολύτως ανύπαρκτοι και ουδεμία ανταπόκριση υπήρχε στις εκκλήσεις των δημοτών. Συγκεκριμένα, οι αρμόδιοι, όχι μόνον δεν παρείχαν την παραμικρή ενημέρωση στους κατοίκους, αλλά περαιτέρω δεν απαντούσαν στις κλήσεις των ίδιων των πολιτών, όπως οι τελευταίοι παραπονούντο στις υπηρεσίες του Δήμου. Έτι περαιτέρω, όμως, σε δικές μου κλήσεις προς τη διεύθυνση ΔΕΔΔΗΕ Μαρκοπούλου, δεν έλαβα καμία απολύτως απόκριση».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.