«Βόμβες» πέταξε και ο καθηγητής Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας), Ευθύμης Λέκκας. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Ευθύμης Λέκκας υποστήριξε ότι προσπάθησε να επικοινωνήσει με την Αττική Οδό από νωρίς το πρωί της Δευτέρας, καθώς έβλεπε τι επρόκειτο να συμβεί από την κακοκαιρία Ελπίς. Ο κ. Λέκκας υπογράμμισε, επίσης, ότι δεν ευσταθούν οι δικαιολογίες περί μη γνώσης για την ένταση του φαινομένου, καθώς οι ειδικοί ήξεραν τι θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε εδώ και μία εβδομάδα.
Διαβάστε ακόμη: Αττική Οδός - Καραμανλής: Ανοίγει ο δρόμος - Οσοι επιθυμούν, προσφεύγουν για μεγαλύτερη αποζημίωση
«Το φαινόμενο οριακά μπορεί να αποτελέσει ένα τμήμα της κλιματικής κρίσης. Είναι ένα φαινόμενο που έχουμε βιώσει στο παρελθόν και δεν ξέρουμε αν συνθέτει την αλυσίδα των γεγονότων που καταλήγει στην κλιματική κρίση. Εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επιχειρησιακή διαχείριση. Όλα αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Έναν σχεδιασμό που πρέπει να κάνουμε άλματα μπροστά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λέκκας.
Λέκκας για Αττική Οδό: Στο σύστημα διατήρησης δεν υπήρχε εκχιονιστικό
«Προσωπικά έχω βιώσει 60 καταστροφές και κάθε φορά ανακαλύπτω και κάτι που δεν είχε προβλεφθεί. Όσοι συνθέτουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό πρέπει να είναι έμπειροι και όχι αφελείς και να μην θεωρούν ότι μέσα από ασκήσεις επίδειξης θα λύσουν τα προβλήματα», τόνισε o καθηγητής.
Όπως αποκάλυψε ο κ. Λέκκας, στο σύστημα διατήρησης της Αττικής Οδού δεν υπήρχε ούτε ένα μηχάνημα εκχιονισμού στις 11:00 το πρωί, όταν υπήρχε σφοδρή χιονόπτωση. Και το κυριότερο, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ, δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση: «Αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε στο να είναι μια οδός εγκλωβισμού. Ήταν μια παγίδα μεγάλη. Σε αυτό συνέβαλαν τεράστια επιχειρησιακά λάθη. Δεν υπήρχε εικόνα στην Αττική Οδό για το τι έχει γίνει μέχρι τις έξι το απόγευμα. Ουσιαστικά, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς».
Αποκάλυψε μάλιστα ότι ο ίδιος προσπάθησε να επικοινωνήσει πολλές φορές με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, διαπιστώνοντας ότι δεν είχαν αντίληψη του κινδύνου καθώς θα έπρεπε να έχουν κλείσει την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο από τις 11:00 το πρωί. «Δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση, ούτε για απαγόρευση κυκλοφορίας για τα βαρέα οχήματα».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.