Το τροχαίο δυστύχημα που είχε ο Τζώρτζης Μονογυιός με τη Ferrari 488 Pista στην παραλιακή μπορεί να επαναφέρει στη δημόσια συζήτηση την παρουσία των supercars στους ελληνικούς δρόμους, θέτει όμως ξανά επί τάπητος συνολικά την οδική ασφάλεια στη χώρα μας.
Διαβάστε ακόμη: Τζώρτζης Μονογυιός: Το άγνωστο τροχαίο δυστύχημα στη Μύκονο - Ετρεχε με πάνω από 120 χλμ τη Ferrari
Οταν τα τελευταία 50 χρόνια 130.000 Ελληνες και Ελληνίδες έχουν χάσει την ζωή τους στην άσφαλτο και 350.000 έχουν μείνει ανάπηροι τότε πραγματικά έχουμε να κάνουμε με μία εθνική τραγωδία. Είναι χαρακτηριστικό πως τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 19-29 ετών, η δεύτερη για παιδιά 5-14 ετών και η τρίτη αιτία για ηλικίες 30-44 ετών με τη χώρα μας να κατέχει την μακάβρια τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Με αυτά τα δεδομένα η μοιραία πρώτη βόλτα του Τζώρτζη Μονογυιού με τη Ferrari 488 Pista στη Βούλα έρχεται να προστεθεί στη λίστα των δυστυχημάτων με αυτοκίνητα τεράστιας ιπποδύναμης, που οδήγησαν στον θάνατο τους οδηγούς τους τα τελευταία χρόνια. Μεταξύ αυτών, η Porsche του τράπερ Mad Clip, που «καρφώθηκε» σε κολώνα στη Βουλιαγμένη, η Porsche του Γιώργου Βακάκη, που σκόρπισε τον θάνατο με 320χλμ./ώρα σε παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας, το θηριώδες τζιπ του Παντελή Παντελίδη, που έκοψε το νήμα της ζωής του δημοφιλούς τραγουδιστή στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Ιαβέρης στο Reader: Η μεταχειρισμένη Ferrari έπρεπε να πάει στο συνεργείο για έλεγχο
Ο οδηγός αγώνων αυτοκινήτων, Αναστάσιος Μαρκουίζος, ο θρυλικός Ιαβέρης, μιλώντας στο Reader.gr, αναφέρει ότι δεν ξεχωρίζει τα ατυχήματα με βάση τα αυτοκίνητα αλλά με βάση τον άνθρωπο που τα χειρίζεται. «Το αυτοκίνητο είναι όπλο. Οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεσαι μία Ferrari ή μια Porsche ή μία Lamborghini για να πας γρήγορα. Ολα τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν πάνω από 100 ίππους. Το αυτοκίνητο είναι ένα μέσο κοινωνικής δραστηριότητας, που μας διευκολύνει να πάμε στη δουλειά μας, να πάμε μία εκδρομή, ή να δούμε τους συγγενείς μας, και δεν είναι οι δρόμοι πίστες, στις οποίες ο καθένας επιδεικνύει την αθλιότητά του και την ανύπαρκτη παιδεία του».
Στο πλαίσιο αυτό, ο Ιαβέρης επισημαίνει ότι «δεν είναι η Ferrari του Μονογυιού που φταίει ή η Porsche του Βακάκη ή η Porsche του Mad Clip. Αυτά τα αυτοκίνητα παρά την τόσο μεγάλη ιπποδύναμή τους μπορεί να κυκλοφορήσουν κανονικά στους ελληνικούς δρόμους εφαρμόζοντας τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Δεν είναι η Formula 1, που δεν έχει προδιαγραφές να κυκλοφορεί στους δρόμους, ούτε οι μοτοσυκλέτες του moto GP. Αυτό όμως που πρέπει να μάθουν οι Ελληνες δεν είναι να οδηγούν αλλά ότι δεν ξέρουν να οδηγούν. Ενας οδηγός αγώνων με περγαμηνές κινείται με απόλυτο σεβασμό, σιγά και προσεκτικά. Δεν υπάρχουν οδηγοί αγώνων, οι οποίοι βγαίνουν στον δρόμο και κάνουν αγριάδες. Το πρωί, που φεύγουμε από το σπίτι μας πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το απόγευμα πρέπει να γυρίσουμε στο σπίτι μας και να ανοίξει η πόρτα και να κάνουμε αγκαλιά την οικογένειά μας».
Ο Ιαβέρης έχοντας συγγράψει βιβλία με αντικείμενο την Οδική Συμπεριφορά και Ασφάλεια, που έχουν διανεμηθεί δωρεάν σε τουλάχιστον 1.000.000 αντίτυπα, μιλά «για έναν εμφύλιο πόλεμο με όπλο το αυτοκίνητο. Τα στατιστικά στοιχεία μας λένε ότι το 85% των θανατηφόρων ατυχημάτων και των ατυχημάτων με βαρύτατους τραυματισμούς γίνονται με ταχύτητες κάτω από 40 χλμ/ώρα σε απόσταση 15 χιλιομέτρων από το σπίτι μας. Αρα δε χρειάζομαι μία Ferrari για να αναπτύξω 40 χλμ/ώρα. Μπορώ και με έναν σκαραβαίο των 40 ετών να πιάσω αυτή την ταχύτητα, με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να είναι πιο δύσκολο να σταματήσει με τα φρένα και τις αναρτήσεις, που έχει».
Ειδικά για τα supercars, ο πολυνίκης οδηγός αγώνων τονίζει ότι «όταν παίρνεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να επιδεικνύεις το μέγιστο σεβασμό για ένα προηγμένης τεχνολογίας όχημα, το οποίο όμως δεν μπορεί να ξεπεράσει τους νόμους της φυσικής. Οταν έρχεται ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σαν και τη συγκεκριμένη Ferrari από τη Γερμανία φορτωμένο σε μία νταλίκα δεν πρέπει να το κατεβάσεις και να το πας βόλτα. Πρέπει να το κατεβάσεις και να το πας σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο και να περάσει από απίστευτα λεπτομερή έλεγχο».
Τζώρτζης Μονογυιός και Mad Clip: Δυστυχήματα - καρμπόν
Από την πλευρά του, ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων, Παναγιώτης Μαδιάς, σημειώνει ότι «στην πατρίδα μας έχουμε συνηθίσει τα αίτια ενός τροχαίου ατυχήματος να τα αποδίδουμε στην υπερβολική ταχύτητα. Η ταχύτητα πρόσκρουσης του αυτοκινήτου του Mad Clip στον φωτιστικό στύλο ήταν 85 χλμ/ώρα εμβολίζοντας τον ζωτικό χώρο της καμπίνας. Το μέγεθος και η έκταση των βλαβών του οχήματος του Τζώρτζη Μονογυιού και το γεγονός ότι πήρε αμέσως φωτιά είναι στοιχεία, που παραπέμπουν σε ταχύτητα πρόσκρουσης 90 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση αν υπήρχαν μπάρες ασφαλείας θα ήταν εντελώς διαφορετικός ο μηχανισμός εκτροπής της Ferrari και δεν θα είχε σκοτωθεί ο οδηγός της, γιατί ο σκοπός τοποθέτησης των μπαρών ασφαλείας ή των συστημάτων αναχαίτισης των οχημάτων πάνω στις διαχωριστικές νησίδες των δύο ρευμάτων ανά κατεύθυνση λειτουργούν αποτρεπτικά τόσο για το μέγεθος και την έκταση του τραυματισμού επαναφέροντας το όχημα, που προσκρούει, στο οδόστρωμα».
Μαδιάς: Δεν υπάρχουν ίχνη τριβής στο δρόμο
Τραγική σύμπτωση ο θάνατος του Τζώρτζη Μονογυιού και του Mad Clip σε δυστυχήματα-καρμπόν. Ο Παναγιώτης Μαδιάς περιγράφοντας τις απίστευτες ομοιότητες των δύο συμβάντων, που έγιναν στην ίδια περιοχή σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου το ένα από το άλλο, υπογραμμίζει: «Η φορά και η κατεύθυνση εκτροπής των δύο οχημάτων ήταν σχεδόν ίδια. Η διαφορά ήταν ότι πήγαιναν σε διαφορετική κατεύθυνση. Εχουμε δύο πολύ δυνατά αυτοκίνητα εξερχόμενα από δεξιά στροφή σε σχέση με τις αρχικές τους κατευθύνσεις. Η ταχύτητα εκτροπής του αυτοκινήτου του Mad Clip, όπως μας βοήθησε να την προσδιορίσουμε το βιντεοληπτικό υλικό από παρακείμενο βενζινάδικο, μετρήθηκε σε 134 χλμ. την ώρα. Αυτό που μας είχε προβληματίσει τότε είναι γιατί αφού πήρε με επιτυχία το καμπυλόγραμμο τόξο της δεξιάς στροφής στα καλά καθούμενα εξετράπη στην ευθεία.
Είχαμε καταλήξει στο συμπέρασμα τότε ότι το αυτοκίνητο λόγω της μεγάλης ιπποδύναμής του σε συνδυασμό με το antispin, το οποίο ο οδηγός του το απενεργοποιούσε συχνά πυκνά, έφυγε αριστερά και ο οδηγός του έκανε υπερδιορθωτικό ελιγμό να το επαναφέρει και δεν τα κατάφερε. Στη δεύτερη περίπτωση της Ferrari, η αρχική ταχύτητα του οχήματος δεν ήταν μικρότερη των περίπου 130 χιλιομέτρων ενώ δεν υπάρχουν καθόλου ίχνη τριβής πάνω στο οδόστρωμα. Και αυτό το αυτοκίνητο πήρε τη δεξιά στροφή πάνω στο οδόστρωμα με επιτυχία και έπειτα από 120 μέτρα το βλέπουμε ξαφνικά μόλις φτάνει στον ισόπεδο κόμβο, όλως αιφνιδίως, εκτρέπεται μπροστά και διαγώνια αριστερά χωρίς ίχνη τροχοπέδησης μικρής ή μεγάλης έκτασης αλλά ούτε τα καμπυλόγραμμα ίχνη της πλάγιας εκτροπής αλλά ούτε και μεικτά ίχνη. Δηλαδή δεν φρέναρε καθόλου. Το ερώτημα είναι γιατί να χάσει τον έλεγχο».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.