Εικόνες που σοκάρουν, λίγα λεπτά πριν από το θανατηφόρο δυστύχημα στις γραμμές του ΗΣΑΠ στα μέσα Νοεμβρίου. Στο βίντεο που έφερε στη δημοσιότητα το MEGA φαίνονται εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό που πηδούν από τη λοκομοτίβα, πριν αυτή καρφωθεί στον συρμό που είχε τοποθετηθεί στο ύψος του σταθμού «Αττική» ώστε να ανακόψει την πορεία της και παρασύρει στον θάνατο έναν 41χρονο εργαζόμενο.
Διαβάστε ακόμη: ΗΣΑΠ: Η φονική μηχανή είχε εκτροχιαστεί και τον Αύγουστο
Ήταν ξημερώματα Τρίτης 16 Νοεμβρίου στις γραμμές του ΗΣΑΠ στο ύψος του σταθμού «Αττική», ενώ βρίσκονται εν κινήσει, οι εργαζόμενοι πηδούν αναγκαστικά από το βαγόνι για να σωθούν, βλέποντας την τρελή πορεία του. Το κακό δεν αργεί να γίνει… Το μηχάνημα συγκρούεται με επιβατικό συρμό χωρίς επιβάτες, ο οποίος είχε τοποθετηθεί επίτηδες στο σημείο για να ανακοπεί η ταχύτητα που είχε αναπτύξει. Ο 41χρονος εργοδηγός όμως βρίσκει τραγικό θάνατο, ενώ από τη σύγκρουση, ακόμα δύο εργάτες: ο Ολλανδός οδηγός και ένας Έλληνας τεχνικός τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο.
Τόσο το κύριο όσο και το εφεδρικό σύστημα πέδησης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, δεν δούλεψαν με αποτέλεσμα η λοκομοτίβα να μην μπορέσει να σταματήσει παρά τις προσπάθειες του χειριστή της. Το δυστύχημα έγινε στη γραμμή 1 στις 04:05 όταν η ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά, παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να σταματήσει την τρελή πορεία της.
Η απόσταση που διήνυσε ήταν πολύ μεγάλη, από Κηφισιά μέχρι Άγιο Νικόλαο. Αν δεν συναντούσε τον συρμό στον Άγιο Νικόλαο, θα είχε φτάσει στον Πειραιά με ταχύτητα 100 χιλιόμετρα λένε οι ειδικοί.
«Θεωρούμε ότι στο μέλλον κατά την άσκηση της ποινικής δίωξης από τον εισαγγελέα θα προκύψουν ακριβώς ποιοι είναι οι υπαίτιοι του ατυχήματος» σημείωσε ο δικηγόρος Αντώνης Φούτσης μιλώντας στο MEGA.
«Από τα βίντεο προκύπτει ότι το συγκεκριμένο βαγονέτο είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα δεδομένου ότι είχε χάσει το σύστημα πέδησης. Σε μια απόσταση περίπου 5 λεπτών από τη στιγμή που έχασε το σύστημα πέδησης μέχρι την πρόσκρουση έχει αναπτύξει μια ταχύτητα περίπου 40-45 χιλιόμετρα. Είναι δεδομένο ότι δεν είχε καθόλου σύστημα πέδησης» πρόσθεσε ο δικηγόρος.
Η βλάβη στα φρένα της μηχανής λείανσης της γραμμής ενδεχομένως κρύβει ελλιπή συντήρηση εκ μέρους της εργολαβικής εταιρίας, η οποία έχει αναλάβει το έργο, χωρίς ωστόσο να μπορεί κανείς να μιλήσει ακόμα με πλήρη βεβαιότητα δεδομένου ότι το μηχάνημα ανήκει στη γερμανική εταιρία που έχει αναλάβει το έργο και έχει και την ευθύνη συντήρησης των μηχανών που χρησιμοποιεί.
Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να συνοδεύουν τους υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρίας στις νυχτερινές εργασίες λείανσης όταν το δίκτυο είναι κλειστό για το επιβατικό κοινό, δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να ανέβει κανείς άλλος τεχνίτης σε τέτοια μηχανή πριν αποσαφηνιστεί ο τρόπος συντήρησής τους. Τέλος, σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ η εν λόγω μηχανή, είχε εκτροχιαστεί και το καλοκαίρι.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.