Μενού
  • Α-
  • Α+

Η έρευνα για τη μεγάλη κλοπή του 2012 στην Εθνική Πινακοθήκη είναι προφανές ότι δεν τελειώνει με τη σύλληψη του 49χρονου ελαιοχρωματιστή –κατά δήλωση του λάτρη της τέχνης- με το ψευδώνυμο «Artfreak». Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις απίστευτες αντιφάσεις που παρουσιάζει η ιστορία που παρέθεσε στου αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων Κατά Ζωής για την αρπαγή των πινάκων του Πάμπλο Πικάσο, του Πιτ Μοντριάν και του έργου που... χάθηκε στην τουαλέτα

Με απλά λόγια, δεν «κολλάει» στους αστυνομικούς της Ασφάλειας το προφίλ του ατόμου που από τη μία εμφανίζεται να σκουπίζει τα ματωμένα χέρια του με ένα έργο τέχνης 400 ετών και να το πετά στην τουαλέτα κι από την άλλη να παίρνει το ρίσκο για μία τέτοιου μεγέθους κλοπή, που παράλληλα επιδεικνύει απίστευτο σεβασμό και «επαγγελματισμό» στη συσκευασία των έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν, που βρέθηκαν κάπου ανάμεσα σε Κερατέα και Κουβαρά.

Διαβάστε ακόμηΑπό τη Μόνα Λίζα στην Κραυγή: 10 ληστείες έργων τέχνης που ακόμα συζητούνται

Σε κάθε περίπτωση το σίγουρο είναι ότι ο 49χρονος με το ψευδώνυμο ArtFreak θα περάσει αρκετές ώρες στο γραφείο του ανακριτή το μεσημέρι της Πέμπτης – πήρε προθεσμία για να απολογηθεί-, απαντώντας σε μία σειρά από ερωτήματα που προκάλεσε η σύλληψή του και κυρίως τα όσα εξιστόρησε στους αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων Κατά Ιδιοκτησίας. Για τον συνήγορό του, Σάκη Κεχαγιόγλου, ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής - «Αρσέν Λουπέν» της Εθνικής Πινακοθήκης είναι «ένας λάτρης της τέχνης που επέλεξε πολύ πρωτότυπο τρόπο για να εκδηλώσει τη λατρεία του προς την τέχνη». 

Λεπτομέρειες και κενά για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη

Αρκεί, όμως, μόνο αυτή η λατρεία για να διαπράξει ένα άτομο (σ.σ. χωρίς ποινικό μητρώο ή παραβατική συμπεριφορά) μία σχεδόν τέλεια κλοπή, παρουσιάζοντας μία ιστορία με απίστευτες λεπτομέρειες (π.χ. ότι έσβηνε τα τσιγάρα που κάπνιζε σε ένα σακουλάκι) αλλά και τεράστια κενά (π.χ. το πώς αφαίρεσε τις κορνίζες από τους καμβάδες). Τα μεγαλύτερα – αναπάντητα για την ώρα - ερωτήματα είναι δύο: πώς είναι δυνατόν να σχεδίασε και εκτέλεσε άψογα ένα τέτοιο σχέδιο χωρίς υποστηρικτική ομάδα και κυρίως χωρίς κάποιος να του έχει δώσει εντολή για την κλοπή; 

Ο καθ’ ομολογίαν δράστης της μεγάλης κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη υποστηρίζει ότι ξόδεψε έξι μήνες από τη ζωή του και πήρε ένα πολύ μεγάλο ρίσκο απλά και μόνο για να έχει... κρυμμένα στο σπίτι του κάποια έργα τέχνης. Και ο ίδιος άνθρωπος, σχεδόν μία δεκαετία αργότερα, αποφάσισε να τα επιστρέψει στις Αρχές, έχοντας μάλιστα φροντίσει να τα διατηρήσει σε άριστη κατάσταση και με συσκευασία «επαγγελματική» που ακόμη και στη ρεματιά μεταξύ Κερατέας και Κουβαρά θα εξασφάλιζε ότι δεν θα διαβρωθούν από την υγρασία. Το δεύτερο ερώτημα δεν είναι άλλο, από τι πραγματικά έγινε με το τρίτο έργο που φέρεται να είχε αφαιρέσει.

Ο λόγος για τη θρησκευτική απεικόνιση σε χαρτί, που χρονολογείται από τις αρχές του 17ου αιώνα και αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο). Σύμφωνα με όσα υποστήριξε προανακριτικά, έκοψε το χέρι του με τα γυαλιά της (περιβόητης) μπαλκονόπορτας από την οποία μπήκε στο κτήριο και με το έργο αυτό σκούπισε τα αίματα. Στη συνέχεια το κατέστρεψε ολοσχερώς και το... πέταξε στην τουαλέτα! 

Μία κίνηση που σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με το προφίλ του «λάτρη» της τέχνης, ο οποίος ρίσκαρε να πάει φυλακή για να αποκτήσει πίνακες ζωγραφικής του Πικάσο και του Μοντριάν. Επειτα από λίγο καιρό, βέβαια, ξεκινά τα ταξίδια στο εξωτερικό (Βρετανία, Ολλανδία, Ελβετία κ.ά.) εργαζόμενος πλέον ως... σύμβουλος επιχειρήσεων! Προφανώς τυχαίο...

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.