Για έναν ακόμη βιασμό ανηλίκου ασκήθηκε ποινική δίωξη στον Δημήτρη Λιγνάδη. Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών, Κώστας Σπυρόπουλος αφού έλαβε τις εξηγήσεις του ηθοποιού ο οποίος είναι προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές της Τρίπολης από τον περασμένο Φεβρουάριο, κατέληξε στην άσκηση κακουργηματικής δίωξης εις βάρος του.
Διαβάστε ακόμη: Δημήτρης Λιγνάδης: Νέα κλήση από τον εισαγγελέα για υπόθεση βιασμού - Τον καταγγέλλει 24χρονος
Η συγκεκριμένη δικογραφία άνοιξε όταν ο 24 ετών σήμερα καταγγέλλων, ισχυρίστηκε, ενώπιον της ανακρίτριας που χειρίζεται την υπόθεση, πως ο Δημήτρης Λιγνάδης, τον βίασε πριν 7 χρόνια. Ο 24χρονος προσήλθε στην ανακρίτρια ως μάρτυρας προκειμένου να καταθέσει όσα γνώριζε για άλλες περιπτώσεις με εμπλεκόμενο τον ηθοποιό όμως στην κατάθεσή του κατήγγειλε και δική του κακοποίηση.
Η μαρτυρία του διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα, Κώστα Σπυρόπουλο ο οποίος και έδωσε την εντολή στο τμήμα ασφάλειας Τρίπολης να ληφθούν εξηγήσεις από τον ηθοποιό. Κατόπιν αυτού έκρινε πως προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις για την άσκηση κακουργηματικής ποινικής δίωξης εις βάρος του για το αδίκημα του βιασμού ανηλίκου. Η δικογραφία διαβιβάστηκε ήδη στην ανακρίτρια που χειρίζεται και τις υπόλοιπες καταγγελίες με κεντρικό πρόσωπο τον Δημήτρη Λιγνάδη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 24χρονος στην καταγγελία του φέρεται να υποστήριξε πως ο Δημήτρης Λιγνάδης τον «ψάρεψε» στο δρόμο και τον βίασε στο σπίτι του. Μάλιστα, ο 24χρονος φέρεται να επιβεβαίωσε στις Αρχές και άλλα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης με «πρωταγωνιστή» τον ηθοποιό, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
H πρώτη μήνυση
Υπενθυμίζεται πως ο Δημήτρης Λιγνάδης προφυλακίστηκε στις φυλακές Τρίπολης τον Φεβρουάριο του 2021. Πρώτος μηνυτής του ήταν ο Βασίλης Κ. ο οποίος είχε βγει και δημόσια για να μιλήσει για όλα όσα βίωσε.
«Δέχτηκα σεξουαλική κακοποίηση και αυτή η ιστορία κράτησε τέσσερα χρόνια. Στα 15 είχαμε δημιουργήσει θεατρικό εργαστήρι και μία καθηγήτρια μας πρότεινε να πάμε σε μια παράσταση. Το θέατρο ήταν σχεδόν άδειο, ήμασταν το μόνο σχολείο και μας έβαλαν μπροστά. Κατά την διάρκεια της παράστασης ένιωσα ότι ο φερόμενος ως θύτης με κοιτούσε. Λόγω του νεαρού της ηλικίας ήμουν μπερδεμένος και δεν ήξερα αν ήταν μέρος του ρόλου. Όταν τελείωσε η παράσταση πήγαμε στα παρασκήνια να δούμε τους ηθοποιούς κι ο συγκεκριμένος μου είπε κάθισε δίπλα μου. Ένιωσα ξεχωριστός, ότι έχω ταλέντο. Την επόμενη μέρα δώσαμε ραντεβού να μιλήσουμε για το θέατρο» είχε πει ο Βασίλης στην εκπομπή «Μεσάνυχτα».
«Ξεκίνησε να μου μιλά για το απαγορευμένο και την γλυκύτητά του, κάθισε δίπλα μου στον καναπέ και με φίλησε. Έτρεμα, ήμουν ταραγμένος. Έφυγα και μου είπε να τον παίρνω μόνο εγώ τηλέφωνο… Συναντηθήκαμε την επόμενη ημέρα, δεν θυμάμαι πολλά κι έχω μπλοκάρει αρκετά πράγματα σε σχέση με τις ιδιωτικές στιγμές μας. Την τρίτη φορά δέχτηκα σεξουαλική κακοποίηση από εκείνον και δεν μπορούσα να αντιδράσω, απλά ακολουθούσα αυτό που έκανε. Ήταν μια αρχή μιας ιστορίας που κράτησε τέσσερα χρόνια και κόλλησε το μυαλό μου από εκείνη την στιγμή. Ήταν πολύ χειριστικός, μου πέρασε από την πρώτη στιγμή ότι το θέλω και μου αρέσει. Στα 31 μου κατάλαβα ότι δεν ήταν έτσι. Έλεγα πώς είναι δυνατόν να κάνεις σεξ με ένα 15χρονο. Έπειτα έφαγα κόλλημα μαζί του. Βλεπόμασταν σπάνια, δεν είχαμε σχέση και μετά μου πρότεινε να βρεθούμε σεξουαλικά και με άλλα άτομα, μαθητές του. Πήγαινα στο σπίτι του και πάντα υπήρχε ένα παιδί εκεί» εξομολογήθηκε.
Λιγνάδης: Κατασκευασμένες από το ΣΕΗ οι κατηγορίες
Στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, τους δικηγόρους του και την μεταξύ τους... αντιπαράθεση χρέωσε ο Δημήτρης Λιγνάδης στο υπόμνημά του στην ανακρίτρια τις εις βάρος του κατηγορίες. «Επί της εις εμέ αποδιδόμενης κατηγορίας για βιασμό κατά συρροή δηλώνω αθώος και επάγομαι τα κάτωθι: Ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό-σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα, ουδέποτε ήρθα σε ερωτική-σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεσή του, ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτε κατείχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία» αναφέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης.
«Με φθονούν από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου»
«Τα πρόσωπα αυτά με φθονούν από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου, η δε εχθρότητα και ο φθόνος τους υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια που πρωταγωνιστώ ηθοποιός ή σκηνοθετώ κορυφές παραστάσεις στο εθνικό θέατρο, στο θέατρο Επιδαύρου και αλλού, γιατί ουδέποτε επέλεξα τους περισσότερους εξ’ αυτών, για να συμμετάσχουν στις παραστάσεις, τις οποίες σκηνοθετούσα, και κορυφώθηκε την ημέρα που εξαιτίας της εξαίρετης διαδρομής μου ως ηθοποιού αρχικά και ως σκηνοθέτη μετά, με διακομματική επιλογή, επελέγη ως καλλιτεχνικός διευθυντής του κορυφαίου και θεσμικού θεάτρου της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο 2019 το Σωματείο Ελλήνων ηθοποιών είχε αντιδράσει πολύ έντονα στην απόφασή μου να δοθεί στο ισόγειο του Ρεξ το όνομα της σπουδαίας ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη, η οποία είχε δολοφονηθεί το 1944. Η σε βάρος μου υπόθεση ξεκινήσαμε διαρροή μέσω υποκινούμενων site περί του ότι μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου σύντομα θα έρθουν οι αποκαλύψεις για κορυφαία ηθοποιό, ακολούθησαν 2 Φεβρουαρίου 2021 δημοσιεύματα της γνωστής και συνδεόμενες πολιτικά με την αντιπολίτευση, κόρης παλαιών υπουργών, Έλενας Ακρίτα, ότι θα παραιτηθώ από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του εθνικού θεάτρου, και εφόσον εγώ διέψευσα τα δημοσιεύματα της Ακρίτα, υποβλήθηκε σε βάρος μου η μήνυση του Β.Κ. η οποία δεν είχε καμία νομική πτυχή αφού δεν περιέγραφε αξιόποινες πράξεις και επιπλέον αναγόταν σε χρονικό διάστημα που είχαν παραγραφεί.
Σκοπός του αρχικά ήταν ηθική εξόντωση μου δια του χαρακτηρισμού ως παιδόφιλου και βιαστή και όχι ο εγκλεισμός μου στη φυλακή και για το λόγο αυτό δεν εμφάνισαν από την αρχή ενώπιον των αστυνομικών ή των εισαγγελικών αρχών τα δύο πρόσωπα που σήμερα φέρονται ως παθόντες, αλλά ο Β.Κ. επέλεξα να δώσει συνέντευξη στην Ελεονώρα Μελέτη στις 17 Φεβρουαρίου 2021.
Στην πορεία όμως άλλαξε το σχέδιο τους και με την προσδοκία ότι από αυτή την υπόθεση θα μπορούσα να έχουν και οικονομικό κέρδος λόγω του κλίματος που είχαν πετύχει να δημιουργηθεί για το πρόσωπο μου, βρήκαν δύο αδίστακτους και ανήθικους ανθρώπους και έφτιαξαν δύο ιστορίες, μία τον Αύγουστο του 2010, τον Αύγουστο του 2015, πιθανολογώντας ότι τον Αύγουστο που είναι ο μήνας των παραστάσεων στην Επίδαυρο και στα άλλα θερινά θέατρα, θα ήμουν στην Αθήνα, χωρίς καν να φροντίσουν ελέγξουν τα προγράμματα των παραστάσεων και να έχουν μία στοιχειώδη αξιοπιστία.
Σχετικά με τον δεύτερο μηνυτή (25χρονος σήμερα που κατήγγειλε βιασμό στα 14 χρόνια του)
«Γνώρισα τον μηνυτή, όταν εκείνος με αναζήτησε στο Facebook, προκειμένου να τον βοηθήσω καλλιτεχνικά, αφού έμαθα για την γνωριμία μου με τον εξάδελφό του, τον οποίο γνωρίζω από το γήπεδο πέντε επί πέντε που βρίσκεται κοντά στο σταθμό Λαρίσης, όπου πηγαίνουμε και παίζουμε ποδόσφαιρο» αναφέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης.
Μάλιστα, αμφισβητεί τα καταγγελλόμενα περαστικά υποστηρίζοντας ότι κατά το χρονικό διάστημα από τρεις έως 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν μαζί με άλλο σκηνοθέτη στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο, πραγματοποιώντας και κρουαζιέρα στο Νείλο, όπως αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα έγγραφα του ταξιδιωτικού γραφείου μέσω του οποίου έκλεισε τα αεροπορικά του εισιτήρια.
«Όταν δε επέστρεψα στην Ελλάδα, λόγω της θεατρικής παράστασης πλούτος του Αριστοφάνη, η οποία θα ανέβαινε στην Επίδαυρο στις 13 και 14 Αυγούστου 2010 και θα συνεχίζαμε περιοδεία στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Πάτρα και την ΕΜΕΑ μέχρι και τις 18 Αυγούστου, όπως και έγινε και τούτο άλλωστε αποδεικνύεται από το προσκομιζόμενο πρόγραμμα περιοδείας της ως άνω παραστάσεις, αφιερώνω όλο μου το χρόνο σε πρόβες στην Επίδαυρο, καθώς οι αυξημένες ανάγκες του πρωταγωνιστικού ρόλου ως Πλούτου του το επέβαλαν» αναφέρει.
«Σχετικά με την αναφορά του μηνυτή και του μάρτυρα στο σπίτι μου και συγκεκριμένα στην θέα του σπιτιού μου στην Ακρόπολη και στο Λυκαβηττό, καθώς και στην γάτα, την οποία έχω, αυτά τα στοιχεία ναι μεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς πράγματι το σπίτι μου έχει θέα στην Ακρόπολη και πράγματι έχω μία γάτα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν ότι η ως άνω έχουν έρθει στο σπίτι μου, διότι φωτογραφίες τόσο του σπιτιού μου με τη συγκεκριμένη θέα, όσο και της γάτας μου έχουν αναρτηθεί στο site spirishoot ήδη από το 2015 και έτσι ο καθένας θα μπορούσε να τα γνωρίζει χωρίς να έρθει ποτέ στο σπίτι μου» σημειώνει.
Σχετικά με τον μάρτυρα- θύμα που υποδείχθηκε από τον Β.Κ. είπε:
Όπως λέει το δεύτερο θύμα τον γνώρισε μέσω τρίτου προσώπου στα Goody’s και όχι σε γκέι-μπαρ όπως ισχυρίζεται αφού όπως λέει εγώ δεν συχνάζω σε τέτοια μέρη και πιθανολογώ ότι ούτε εκείνος ως ανήλικος θα σύχναζε.
«Είναι αληθές ότι το 2016 τον είχα φιλοξενήσει για λίγες ημέρες – ήταν ενήλικας τότε – επειδή είχε προβλήματα με την οικογένειά του και οι δύο στο μεγάλο αδελφό του. Έκτοτε δεν τον ξαναείδα. Δεν είχαμε ποτέ ερωτικές – σεξουαλικές σχέσεις.
Στην πρώτη του κατάθεση δεν αναφέρει οτιδήποτε περί απειλών εκ μέρους μου προς αυτόν να μη με καταγγείλει, και απλώς εκφράζει το παράπονο του ότι δεν τον βοήθησα να συμμετάσχει στην παράσταση Μπίλι Έλιοτ που αποτελούσε μεταφορά της αγαπημένης του ταινίας. Πλην όμως ακόμη κι αυτή η δήλωση είναι ψευδής. Διότι το 2015 που σκηνοθέτησα το μιούζικαλ Μπίλι Έλιοτ ο καταγγέλλων ήταν 17 προς 18 ετών, ενώ η ακρόαση απευθυνόταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, 10 έως 14 ετών, αφού αυτό απαιτούσε η υπόθεση του έργου και γνώριζε ότι δεν μπορούσε να συμμετάσχει λόγω ηλικίας.
«Δεν ήμουν στην Επίδαυρο»
Ισχυρίστηκε στην πρώτη και στην δεύτερη κατάθεσή του, ότι την 9 Αυγούστου 2015 πήγα μαζί με αυτόν και το φίλο του στην Επίδαυρο, είδαμε μαζί εκείνο το βράδυ μια παράσταση που είχα σκηνοθετήσει και παιζόταν επί τέσσερις με πέντε ημέρες, και ακολούθως πήγαμε στο ξενοδοχείο. Δυστυχώς για αυτόν την 9η Αυγούστου του 2015 δεν υπήρχε κάποια παράσταση στην Επίδαυρο και μάλιστα από το πρόγραμμα εκδηλώσεων εκείνης της χρονιάς προκύπτει ότι δεν σκηνοθέτησε καμιά παράσταση ούτε έπαιξα σε παράσταση στην Επίδαυρο. Αν είχαμε πάει μαζί στην Επίδαυρο, δεν θα είχε κάνει τέτοιο λάθος να πει ότι είδαμε μια ανύπαρκτη παράσταση μου.
Στην τρίτη κατάθεση του ο καταγγέλλων πληροφορήθηκε ότι όλα όσα είχε πει για την Επίδαυρο ήταν λάθος και αποφάσισε να τα διορθώσει, επικαλούμενος τον άγνωστο φίλο του, με τον οποίον δήθεν ήταν στην Επίδαυρο. Σημειωτέον ότι σε καμιά κατάθεση του δεν έχει αναφέρει τα στοιχεία του φίλου του, μέσω του οποίου γνωρίστηκε μαζί μου και με τον όποιον ισχυριζόταν ότι δήθεν ερχόταν στο σπίτι μου και δήθεν ήρθε μαζί μου στην Επίδαυρο.
Κορυφαία όμως απόδειξη του ψεύδους όλων των καταθέσεων του, αποτελεί το γεγονός ότι όπως αποδεικνύεται από τις καταθέσεις των μαρτύρων που έχω προτείνει και φωτογραφίες εκείνων των ημερών που προσκομίζω, από την 1 Αυγούστου 2015 μέχρι τέλη Αυγούστου 2015 βρισκόμουν συνεχώς στην Ιθάκη για διακοπές μαζί με τον αδερφό μου και την κόρη του, φιλοξενούμενοι από την προσωπική μου φίλη, συνάδελφο και πρώην υπουργό πολιτισμού Ελένη Κούρκουλα με τον πρώην σύζυγό της Διονύσιο Παναγιωτάκη.
Για τον Β.Κ.
Ουδέποτε είχαμε ερωτική - σεξουαλική σχέση. Η κατάθεση του είναι όλη μια μυθοπλασία και την αρνούμαι ως ψεύδη και κατασκευασμένη. Δεν έχω διδάξει ποτέ στη σχολή Μωραΐτη ούτε είχα οποιαδήποτε επαγγελματική συνεργασία με την ως άνω σχολή, ως ψευδώς ισχυρίζεται, ούτε είχα κατά την περίοδο που αναφέρει μηχανή μεγάλου κυβισμού.
Για την 40χρονη μάρτυρα
Πρόκειται για μια κοπέλα που είχε εμμονή με το πρόσωπο μου και ήθελε με κάθε τρόπο να κάνουμε σχέση, ακόμη και να παντρευτούμε, και για το λόγο αυτό με παρακολουθούσε συνεχώς στο σπίτι, στην εργασία μου, στο θέατρο και στις διακοπές μου επί 20 χρόνια μέχρι και πρόσφατα. Η εμμονή της είχε φτάσει σε σημείο παράνοιας, αφού συνέγραψε και ένα σύντομο θεατρικό έργο επηρεασμένο από τις φαντασιώσεις της, αλλά με την ουσιώδη διαφορά ότι στο έργο η πρωταγωνίστρια είναι μαθήτρια 16 ετών και ο καθηγητής της 40 ετών, ενώ στην πραγματικότητα η ίδια ήταν ενήλικη φοιτήτρια και εγώ δεν ήμουν καθηγητής της. Έχω παρακαλέσει και την ίδια αλλά και τον πατέρα της επανειλημμένα να σταματήσει και να με αφήσει ήσυχο, αλλά εκείνη έφτασε στο σημείο να τηλεφωνήσει σε μένα και στους συγγενείς μου λέγοντας ότι την έχω αφήσει έγκυο!
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.