«Κύριε Μητσοτάκη σε παρακαλώ άνοιξε το σχολείο, μου έλειψε πάρα πολύ το σχολείο, να αγκαλιάσω την κυρία μου και τις φίλες μου, κουράστηκα με το webex». Αυτά ήταν τα λόγια που είπε η μικρή Ντόα. Λόγια που μόλις άκουσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τον συγκίνησαν και τον έκαναν να ζητήσει συνομιλία μέσω τηλεδιάσκεψης με τους 17 μαθητές του νηπιαγωγείου Πάχνης στην Ξάνθη, όπου παρακολουθεί μαθήματα και η μικρή Ντόα.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης με παιδιά από τη Θράκη: Όλα τα Ελληνόπουλα, ανεξαρτήτως θρησκείας, θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες
Το αίτημα της Ντόα για υπολογιστή και η θετική απάντηση του Μητσοτάκη
Η μικρή Ντόα, κατά τη διάρκεια του lockdown, είχε στείλει στον κ. Μητσοτάκη βίντεο, με το οποίο του ζητούσε να ανοίξει τα σχολεία, επειδή της είχαν λείψει οι συμμαθητές και η νηπιαγωγός της. Ακόμα, ζήτησε να μην κλείσουν ξανά οι σχολικές μονάδες. Μάλιστα, επιθυμία της ήταν ήθελε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή κι έναν προτζέκτορα με διαδραστικό πίνακα για την τάξη της. Ο κ. Μητσοτάκης αφού συνομίλησε με την εκπαιδευτικό του νηπιαγωγείου, Ολυμπία Τζιώτζη, είπε στην μικρή Ντόα ότι το αίτημά της έχει γίνει δεκτό και σύντομα ότι του ζήτησε θα φτάσει στο νηπιαγωγείο της.
Το Reader.gr ήρθε σε επαφή με την Ολυμπία Τζιώτζη, τη δασκάλα της Ντόα, η οποία περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια το πώς η μικρή Ντόα αποφάσισε να στείλει μήνυμα στον πρωθυπουργό. Η κύρια Τζιώτζη σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια του lockdown τα παιδιά δεν άντεχαν άλλο κλεισμένα μέσα στα σπίτια τους. Κάποια στιγμή όταν το webex «πετούσε» συνέχεια τη Ντόα εκτός μαθήματος, εκείνη μαζί με τη μητέρα της έγραψαν ένα μήνυμα μέσω βίντεο, το οποίο απευθυνόταν στον κ. Μητσοτάκη και στο οποίο τον παρακαλούσε η μικρή να ανοίξει και πάλι τα σχολεία. Τότε η κυρία Τζιώτζη, σε συνεννόηση με τη μητέρα της Ντόα, έστειλε το βίντεο στο πρωθυπουργικό γραφείο, προκειμένου ο Κυριάκος Μητσοτάκης να τους επισκεφτεί στην ψηφιακή τους τάξη.
Η κυρία Εμπρού Κουλέ, η μητέρα της Ντόα, μιλώντας και εκείνη στο Reader.gr σχετικά με την κίνηση της κόρης ανέφερε ότι «ήταν δικιά της πρωτοβουλία, είχε κουραστεί το παιδί με το webex και ήθελε να ανοίξουν τα σχολεία. Τότε αποφασίσαμε να γράψουμε το μήνυμά της σε ένα βιντεάκι και να το στείλουμε στον πρωθυπουργό». Η μητέρα της Ντόα τόνισε ότι η κόρη της λατρεύει το σχολείο και δεν μπορούσε άλλο μακριά από τους φίλους της και τη δασκάλα της.
«Μαθαίνουμε στα παιδιά ελληνικά»
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός του νηπιαγωγείου της Πάχνης αναφέρθηκε στις δυσκολίες που συναντά ένας εκπαιδευτικός στη Θράκη και τόνισε ότι ο προτζέκτορας μαζί με τον διαδραστικό πίνακα και τον σταθερό υπολογιστή που θα στείλει ο πρωθυπουργός θα είναι μια ανεκτίμητη προσθήκη για τη σχολική μονάδα. Ακόμα υπογράμμισε ότι «το σχολείο μας δεν είναι τόσο στελεχωμένο, όσο τα άλλα σε κεντρικές περιοχές. Στην περιοχή εδώ κατοικούν κυρίως Πομάκοι, όπου και μιλούν τα πομακικά, τα οποία είναι η τοπική διάλεκτος» και πρόσθεσε πως «τα παιδάκια που έρχονται στο νηπιαγωγείο δεν γνωρίζουν ελληνικά. Μπορείτε να καταλάβετε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του νηπιαγωγείου που μέσα σε δύο χρόνια καταφέρνουμε και μαθαίνουμε στους μικρούς μαθητές να καταλαβαίνουν και να μιλούν ελληνικά». Όπως εξήγησε, τον πρώτο καιρό που πάνε τα παιδιά η συνεννόηση γίνεται κυρίως με νοήματα και όσο περνά ο καιρός, φτάνουν στο επίπεδο να έχουν κατακτήσει την αντίληψη της γλώσσας.
«Στόχος μας να προοδεύσουν αυτά τα παιδιά»
Την ίδια στιγμή η κυρία Τζιώτζη σχολίασε τις δυσκολίες που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού στο διδακτικό έργο, επειδή σταμάτησε η διά ζώσης εκπαίδευση, που όμως με προσπάθεια και δουλειά ξεπεράστηκαν. «Καταφέραμε να κάνουμε τα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν και να αναπτυχθούν σωματικά, νοητικά και γνωστικά και να πάνε στο Δημοτικό, μιλώντας πλέον την ελληνική γλώσσα. Η υπόλοιπη Ελλάδα πρέπει να δώσει έμφαση σε αυτές τις περιοχές και στους κατοίκους, καθώς μιλάμε για Έλληνες πολίτες που η μόνη διαφορά είναι ότι μιλάνε την πομακική, όπως σε άλλες περιοχές μιλούν άλλη διάλεκτο», σημείωσε η εκπαιδευτικός.
Ακόμη, η κυρία Τζιώτζη ανέφερε ότι η δουλειά του εκπαιδευτικού σε τέτοιες περιοχές είναι μια μεγάλη πρόκληση, καθώς τα ερεθίσματα των παιδιών δεν είναι τα ίδια όπως στις άλλες περιοχές πχ. στα αστικά κέντρα. «Καλείσαι σαν εκπαιδευτικός να δώσεις σε αυτά τα παιδιά έναν κόσμο να δραπετεύσουν και να τους παρέχεις παραπάνω ερεθίσματα για να προοδεύσουν» υπογράμμισε.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.