Η ανάπτυξη του ηλεκτρικού στόλου στην Κίνα έχει φέρει στο προσκήνιο το πρόβλημα της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Σύμφωνα με την πρόσφατη ανάλυση της BloombergNEF (BNEF), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα κατανάλωσαν το 2023 τόση ηλεκτρική ενέργεια από δημόσιους φορτιστές όση ολόκληρη η χώρα της Ιρλανδίας. Αυτό αντιστοιχεί σε 35 τεραβατώρες (tWh), με την πρόβλεψη ότι αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί στις 52 τεραβατώρες το 2024, υπερβαίνοντας την ενεργειακή ζήτηση της Ελλάδας.
Αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα θέτουν την Κίνα στο επίκεντρο της συζήτησης για την επίδραση των ηλεκτρικών οχημάτων στην ενεργειακή υποδομή. Παρά την αυξανόμενη ζήτηση, η ηλεκτρική υποδομή της Κίνας φαίνεται να αντέχει. Η BNEF αναφέρει ότι δεν έχουν σημειωθεί εκτεταμένες βλάβες του ηλεκτρικού συστήματος παρά την αυξημένη κατανάλωση.
Στην έκθεσή τους, οι ερευνητές της BNEF σημειώνουν: «Υπάρχουν ευρείες συζητήσεις στον χώρο για το πώς επηρεάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα τα ηλεκτρικά συστήματα. Τα δεδομένα από την Κίνα, ωστόσο, δείχνουν ότι η ηλεκτρική ενέργεια που διανέμεται από δημόσιους φορτιστές είναι ήδη σε σημαντικά επίπεδα, χωρίς να έχει οδηγήσει σε εκτεταμένες βλάβες του ηλεκτρικού συστήματος».
Η κινεζική εμπειρία αποτελεί ένα ενδιαφέρον παράδειγμα για τον υπόλοιπο κόσμο, καθώς αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της μετάβασης σε καθαρές ενεργειακές πηγές και την ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων. Παρά τις προκλήσεις, η Κίνα φαίνεται να είναι προετοιμασμένη να υποστηρίξει μια βιώσιμη μετάβαση προς την ηλεκτρική κινητικότητα, αναβαθμίζοντας την υποδομή της και εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες. Αυτό αναμένεται να έχει ευρείες επιπτώσεις στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και τη μελλοντική αειφορία του πλανήτη.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.