Το αυξημένο ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος στο δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», είχε ως αποτέλεσμα να εξαντληθεί εδώ και λίγες εβδομάδες το ποσό των 50 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογισθεί από την κυβέρνηση. Ως αποτέλεσμα δεν γίνονται πλέον δεκτές αιτήσεις για υπαγωγή στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ όπως ανέφερε πρόσφατα η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» για το 2024 δεν θα έχει αναδρομική ισχύ.
Αυτό σημαίνει ότι όσοι παραγγείλουν μέχρι τα τέλη του έτους ηλεκτρικό όχημα δεν μπορούν να υπαχθούν στο πρόγραμμα και άρα δεν θα λάβουν την κρατική επιδότηση. Αναμένεται σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με το ενδιαφέρον να επιστρέφει όταν τεθεί σε ισχύ το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Πάντως δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος του προϋπολογισμού για το 2024 αλλά και του ποσού επιδότησης (ήταν έως 8.000 ευρώ). Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να εξεταστούν οι τελευταίες 5.000 αιτήσεις.
Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τονίζοντας ότι παράλληλα με την προσπάθεια της πολιτεία για εξηλεκτρισμό του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, θα πρέπει να ληφθούν και άλλα μέτρα. Όπως η παροχή κινήτρων για την κυκλοφορία νέων οχημάτων στις πόλεις και οι αυστηροί έλεγχοι για την τεχνική επάρκεια των παλαιών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ:
Επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Με την αγορά των ηλεκτρικών να αναπτύσσεται σταθερά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) να φθάνουν πλέον στο 5% των συνολικών πωλήσεων, εξαντλήθηκαν τον περασμένο μήνα οι πόροι (επιδοτήσεις) του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» χωρίς πλέον να γίνονται δεκτές άλλες αιτήσεις υπαγωγής.
Όπως ανακοινώθηκε, το Υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται με προτεραιότητα τα επόμενα βήματα, ώστε να ενισχυθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η χώρα μας να συγκλίνει ακόμη περισσότερο με τις ευρωπαϊκές επιδόσεις (βλ. 21% “BEVs” στην ΕΕ τον περασμένο Αύγουστο).
Ο ΣΕΑΑ υποστηρίζει απολύτως την προσπάθεια της πολιτείας για εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, πρέπει όμως παράλληλα να υπενθυμιστεί το τεράστιο πρόβλημα του υπέργηρου στόλου, του παλαιότερου στην ΕΕ.
Για να μειωθούν οι πολύ αρνητικές συνέπειες στη δημόσια υγεία, λόγω της ρύπανσης, την οδική ασφάλεια και το κυκλοφοριακό εξαιτίας των παλαιών οχημάτων, δεν αρκεί δυστυχώς μόνον η είσοδος «καθαρών» αυτοκινήτων.
Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα παροχής κινήτρων για την κυκλοφορία των νεότερων οχημάτων στις πόλεις και αυστηροί έλεγχοι τεχνικής επάρκειας στα κυκλοφορούντα, ιδιαιτέρως στα παλαιότερα.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.