Στο Εστορίλ, λίγο έξω από την Λισσαβώνα και δίπλα στον μανιασμένο Ατλαντικό Ωκεανό, το Reader ήταν ένα από τα λίγα ελληνικά μέσα που παραβρέθηκε στην παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Dacia Duster. Καλεσμένοι της Teoren Motors είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο μοντέλο αλλά και να συνομιλήσουμε με τα στελέχη της μάρκας.
Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, όπως τα νέα Sandero, Logan και Jogger. Πέρα από την ευρυχωρία στο εσωτερικό, επιτρέπει στο Duster να κάνει χρήση της υβριδικής τεχνολογίας. Το νέο Duster θα διατηρήσει το value for money χαρακτήρα του, παρά τη σαφή αναβάθμιση σε σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμό και τεχνολογίες, με τη βασική τιμή σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες να διατηρείται κάτω από τις 20.000 ευρώ. Κάπου εκεί θα αρχίζει ο τιμοκατάλογός του και στην Ελλάδα. Η πρεμιέρα του για το κοινό θα γίνει το Φεβρουάριο στην έκθεση της Γενεύης, ενώ το λανσάρισμά του στη χώρα μας θα γίνει το καλοκαίρι του 2024.
Το νέο Duster έχει μήκος 4,34 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,66 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 472 λίτρα (στην έκδοση 4x2), όγκος αρκετός για τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας ή τις δραστηριότητες υπαίθρου.
Σχεδιαστικά έχει διατηρήσει το σουλούπι του απερχόμενου μοντέλου, όμως είναι αρκετά πιο σύγχρονο και ελκυστικό. Οι σχεδιαστές της Dacia επέλεξαν μεν απαλές γραμμές, όμως δημιούργησαν ένα μυώδες αμάξωμα. Τα LED φωτιστικά σώματα μαζί με τη νέα μάσκα της Dacia δημιουργούν την αίσθηση ότι το πλάτος του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερο και ταυτόχρονα αποτελούν το σχεδιαστικό γνώρισμα του νέου SUV. Η ίδια φιλοσοφία στα φώτα (σε σχήμα Υ) ακολουθείται και πίσω, ενώ ο off road χαρακτήρας του Duster τονίζεται από τις ποδιές και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών (αρκετά μέρη του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό).
Λεπτομέρειες σε σχήμα «Υ» συναντάμε και στο ποιοτικότερο εσωτερικό, όπως στους αεραγωγούς. Πέρα από ευρύχωρο και ποιοτικό, το σαλόνι είναι και ψηφιακό, με μεγάλη οθόνη αφής 10,1 ιντσών (ελαφρά στραμμένη προς τον οδηγό) για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Με καλά γραφικά και φιλικό μενού, σίγουρα θα διευκολύνει τον οδηγό και το συνοδηγό, ενώ υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Ο πίνακας οργάνων αναλογικός στη βασική έκδοση και ψηφιακός 7 ιντσών στις υπόλοιπες.
Για πρώτη φορά το Duster δεν θα είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα, λόγω των περιορισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις εκπομπές ρύπων τους. Ο περιορισμός της κατανάλωσης και άρα του κόστους χρήσης για τους οδηγούς του Duster επιτυγχάνεται μέσω είτε της υβριδικής τεχνολογίας είτε της χρήσης υγραερίου, η τιμή του οποίου είναι μισή αυτή της βενζίνης.
- Πρώτη επιλογή είναι ο TCe 130, τον οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά η Dacia. Πρόκεται για τον τρικύλινδρο 1.2 turbo βενζίνης ισχύος 130 ίππων, ο οποίος εφοδιάζεται με τεχνολογία mild hybrid 48V. Ο κινητήρας TCe 130 συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και με αυτόν κάτω από το καπό του, το νέο Duster θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις 4x2 και 4x4.
- Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η έκδοση ECO-G 100. Η Dacia επιμένει στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), επιλογή που της αποφέρει υψηλές πωλήσεις. Η τιμή του υγραερίου είναι η μισή από αυτή της βενζίνης στην Ευρώπη, με το όφελος για τους οδηγούς να είναι αρκετά μεγάλο. Με γεμάτες και τις δύο δεξαμένες καυσίμου (50+50 λίτρα), το Duster ECO-G 100 ίππων έχει αυτονομία έως 1.300 χλμ.
- Στην κορυφή της γκάμας του νέου Duster τοποθετείται η πλήρως υβριδική έκδοση με συνδυαστική ισχύ 140 ίππων. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 βενζίνης (ισχύος 94 ίππων), δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και έναν που έχει το ρόλο μίζας-γεννήτριας) και αυτόματο κιβώτιο.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.