Μενού
autokinita
Αυτοκίνητα | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Ανοικτό το ενδεχόμενο να μην εφαρμοστεί από το 2035 η απαγόρευση πώλησης «συμβατικών» αυτοκινήτων και πώληση μόνο ηλεκτρικών οχημάτων αφήνει ανώτατο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μιλώντας στο Reader. Σε σχετική ερώτηση πως είναι εφικτό ένας ευρωπαίος πολίτης που αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρά οικονομικά προβλήματα να στραφεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η τιμή πώλησης των οποίων είναι «απαγορευτική» απάντησε πως υπάρχει ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στην υλοποίηση της σχετικής απόφασης.

Υπενθυμίζεται πως στην Ελλάδα εφαρμόζεται ο Β κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που αφορά στη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες, με τροποποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία προβλέπει παράταση του προγράμματος έως τον Απρίλιο του 2024, σημαντική αύξηση της χρηματοδότησης και τροποποίηση του πλαισίου, ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός απορρόφησης των κονδυλίων και η διαδικασία καταβολής των επιδοτήσεων.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με σχετική ΚΥΑ: «Αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης στα 65 εκατ. ευρώ και παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς αδιάθετων πόρων από μία κατηγορία οχημάτων σε άλλη, για την οποία οι πόροι έχουν εξαντληθεί. Ορίζεται προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο, με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή. Η ρύθμιση αφορά αιτήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί και συμπεριληφθεί ή θα συμπεριληφθούν σε απόφαση υπαγωγής. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη υποβολής των ανωτέρω, η αίτηση θα απορρίπτεται και το ποσό της επιδότησης θα αποδεσμεύεται.»

Σύμφωνα με ειδικούς «ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πάντα καλύτερο για το περιβάλλον από ένα συμβατικό αυτοκίνητο με μηχανή εσωτερικής καύσης (βενζίνη ή diesel), λόγω της αποδοτικότερης λειτουργίας του και των χαμηλότερων εκπομπών αερίων ρύπων στο περιβάλλον στη διάρκεια ζωής του.»

Επίσης «τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον σε πολλές περιπτώσεις συγκρίσιμο συνολικό κόστος με τα αυτοκίνητα με diesel ή βενζίνη κατά τη σύγκριση ολόκληρου του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου, χάρη στο χαμηλότερο κόστος χρήσης και συντήρησης, και στη χαμηλότερη φορολογία (ειδικά για εταιρικά οχήματα)» ενώ οι πρωτοβουλίες τις κυβέρνησης καθιστούν την κατοχή ηλεκτροκίνητων οχημάτων μια όλο πιο ελκυστική επιλογή για τους οδηγούς που επιθυμούν να πληρώνουν λιγότερους φόρους.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.