Τη στάση της ενάντια στην εφαρμογή της αντιρρυπαντικής νόρμας Euro 7 από το 2025 επανέλαβε η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων). Το ευρωπαϊκό λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας επικαλείται έρευνα της Frontier Economics, σύμφωνα με την οποία το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου και βαν με κινητήρα εσωτερικής καύσης τεχνολογίας Euro 7 θα είναι αυξημένο κατά 2.000 ευρώ. Κόστος που – σύμφωνα με την ACEA – θα είναι ακόμα μεγαλύτερο όταν περάσει στην τιμή του οχήματος. Όσον αφορά τα φορτηγά και λεωφορεία diesel, το επιπλέον κόστος πλησιάζει τις 12.000 ευρώ.
Τα συγκεκριμένα κόστη είναι από 4 έως 10 φορές υψηλότερα από αυτά που έχει αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: 180-450 ευρώ για αυτοκίνητα/βαν και 2.800 ευρώ για φορτηγά/λεωφορεία.
Οι κατασκευαστές οχημάτων εκτιμούν ότι ο στόχος του περιορισμού των εκπομπών ρύπων θα επιτευχθεί με την ανανέωση του ευρωπαϊκού στόλου με οχήματα τεχνολογίας Euro 6d και Euro 6e αλλά και το διαρκώς αυξανόμενο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Η πρόταση για τη νόρμα euro 7 πολύ απλά δεν είναι ο σωστός τρόπος για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων, καθώς θα έχει μικρό περιβαλλοντικό όφελος και εξαιρετικά μεγάλο κόστος», σχολίασε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ Ντε Βρις.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.