Λίγα αυτοκίνητα έχουν διαμορφώσει τις μάρκες που τα κατασκεύασαν όσο το 205 την Peugeot. Ένα αυτοκίνητο πόλης που έγινε το αγαπημένο όχημα για εργένηδες, ζευγάρια ακόμα και οικογένειες. Ένα αυτοκίνητο που κατέκτησε τις ειδικές διαδρομές του WRC, ακόμα και τα αφιλόξενα εδάφη του Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ. Όταν ολοκληρώθηκε η παραγωγή του 205 το 1998 (παραδίδοντας τη... σκυτάλη στο 206), είχαν κατασκευαστεί 5.278.050 αυτοκίνητα. Το Peugeot 205 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 24 Φεβρουαρίου 1983 και ας θυμηθούμε τους σημαντικότερους σταθμούς της πορείας του.
Από το Μ24 στο 205
Το project ονομαζόταν Μ24 και ήταν ιδέα του Ζαν Μπουαλό, μέλους του ΔΣ της Peugeot, να δημιουργηθεί ένα μικρό σε εξωτερικές διαστάσεις αυτοκίνητο, ευρύχωρο για μια οικογένεια, ελαφρύ για να μην καταναλώνει πολύ καύσιμο και ικανό να κινείται και μακριά από την πόλη. Κανείς βέβαια τότε, στα τέλη της δεκαετίας του '70 δεν περίμενε ότι το 205 θα γνώριζε τόσο μεγάλη επιτυχία.
Η σχεδίασή του έγινε εσωτερικά από τους σχεδιαστές της γαλλικής μάρκας, με τον οίκο Pininfarina να αναλαμβάνει αργότερα το 205 cabriolet. Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, στην Peugeot αποφάσισαν ότι το 205 θα έπρεπε να μπορεί να φιλοξενήσει από ασθενείς μέχρι ισχυρούς κινητήρες, ακόμα και αγωνιστικά μοτέρ. Έτσι το εύρος ισχύος ήταν από 40 έως 200 ίππους!
Κατά το λανσάρισμά του το 1983, ήταν δαθέσιμο με 4 κινητήρες βενζίνης και έναν diesel. Ακολούθησε το 1984 η θρυλική έκδοση GTI και το περιορισμένης παραγωγής Turbo 16, η έκδοση που ήταν αναγκαία για το ομολογκάρισμα του αγωνιστικού στο Group B.
Οι ημερομηνίες – σταθμοί για το Peugeot 205
- 24 Φεβρουαρίου 1983: Κυκλοφορεί το 5θυρο 205
- 1984: Λανσάρεται το τρίθυρο μοντέλο, το 205 GTI 1.6 105 ίππων, το 205 Turbo 16 και σημειώνεται η πρώτη νίκη στο WRC (Φινλανδία)
- 1985: Το 205 Turbo 16 κατακτά τον τίτλο στο WRC με τον Τίμο Σάλονεν, η παραγωγή στο εργοστάσιο της Μιλούζ φθάνει το 1 εκατ. μονάδες.
- 1986: Λανσάρεται το 205 Cabriolet, τα GTI 115 και 130 ίππων, ενώ το 205 Turbo 16 είναι και πάλι πρωταθλητής στα ράλλυ (με το Γιούχα Κάνκουνεν αυτή τη φορά).
- 1987: Το 205 ανανεώνεται εσωτερικά με νέο ταμπλό, το 205 Turbo 16 κατακτά τη νίκη στο Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ.
- 1988: Λανσάρεται το 205 Rallye, δεύτερη νίκη στο Παρίσι-Ντακάρ.
- 1989: Κυκλοφορεί η έκδοση 205 Roland Garros
- 1990: Πραγματοποιείται σχεδιαστικό λίφτινγκ (φώτα κ.α.), κυκλοφορεί το 205 Diesel Turbo (78 ίππων)
- 1993: Σταματά η παραγωγή του 205 GTI
- 1995: Τέλος παραγωγής και για το 205 Cabriolet
- 1998: Το 205 αντικαθίσταται στη γκάμα της Peugeot από το 206.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.