Μενού
  • Α-
  • Α+

Πριν από ακριβώς 25 έτη, στις 21 Οκτωβρίου 1997, το σουηδικό περιοδικό αυτοκινήτου Teknikens Värld υπέβαλε σε δοκιμασία αποφυγής ταράνδου (moose test) την A-Class. Το μικρό οικογενειακό μοντέλο της Mercedes-Benz είχε μόλις λανσαριστεί στην Ευρώπη, με ατού την άνεση και τους πλούσιους χώρους σε σχέση με τις μικρές εξωτερικές του διαστάσεις. 

Το αποτέλεσμα όμως ήταν απογοητευτικό για την γερμανική μάρκα, που φημιζόταν για την ασφάλεια των αυτοκινήτων της. Η A-Class ανετράπη, θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες της. Η έρευνα έδειξε ότι τα λεπτά ελαστικά, το υψηλό κέντρο βάρους και η ρύθμιση του πλαισίου ήταν ορισμένοι από τους λόγους της ανατροπής κατά τη διάρκεια του τεστ. 

Η σημαντικότερη αιτία ήταν όμως η απουσία του ESP, του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της ευστάθειας. Όπως αναφέρει ο τότε υπεύθυνος τεχνικής ανάπτυξης του Ομίλου Daimler-Benz, Γιούργκεν Χούμπερτ, «αποφασίσαμε να πούμε όλη την αλήθεια στο κοινό».

Στην Mercedes-Benz αποφάσισαν να διακόψουν για 12 εβδομάδες τις παραδόσεις των A-Class και να ανακαλέσουν 18.000 αυτοκίνητα που είχαν ήδη παραδοθεί, προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες επεμβάσεις. Το ESP τοποθετήθηκε σε όλες τις A-Class ως στάνταρ στοιχείο του εξοπλισμού από το Φεβρουάριο του 1998, κάτι που έγινε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της compact κατηγορίας.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η γερμανική μάρκα με αφορμή την 25η επέτειο από αυτό το συμβάν, «το περιστατικό προκάλεσε την ταχύτατη και ευρεία ενσωμάτωση του ESP σε όλες τις σειρές μοντέλων της Mercedes-Benz. Πλέον οι οδηγοί των αυτοκινήτων της μάρκας απολαμβάνουν την υποστήριξη περισσοτέρων από 40 ανάλογων συστημάτων». Από το 2011 το ESP κατέστη με απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.