Την ανάγκη δημιουργίας ενός επαρκούς δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, τονίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ACEA, έξι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει λιγότερο από ένα φορτιστή ανά 100 χλμ. δρόμων.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση από το τέλος, με μόλις 0,4 φορτιστή ανά 100 χλμ. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Λιθουανία (0,2 φορτιστή ανά 100 χλμ.) και στην προτελευταία η Κύπρος (επίσης 0,4 ανά 100 χλμ.).
Η λίστα καταδεικνύει τις ανισότητες εντός ΕΕ στο συγκεκριμένο τομέα. Σε 17 κράτη-μέλη υπάρχουν λιγότερα από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου, ενώ μόλις 5 διαθέτουν πάνω από 10 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ.
Πρόκειται για:
- Ολλανδία με 64,3 σημεία φόρτισης
- Λουξεμβούργο με 57,9 σημεία φόρτισης
- Γερμανία με 25,8 σημεία φόρτισης
- Πορτογαλία με 24,9 σημεία φόρτισης
- Σουηδία με 12,2 σημεία φόρτισης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των ανισοτήτων είναι ότι η Ολλανδία έχει ένα φορτιστή ανά 1,5 χλμ. δρόμων, ενώ η Πολωνία (που είναι 8 φορές μεγαλύτερη) έχει ένα φορτιστή ανά 150 χλμ. οδικού δικτύου!
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η παράμετρος των ταχυφορτιστών, αυτών δηλαδή συνεχούς ρεύματος (DC) άνω των 22 kW. Όπως τονίζει η ACEA, μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ υποστηρίζει ταχυφόρτιση. Τα υπόλοιπα είναι από 22 kW ή λιγότερο και δεν μπορούν να φορτίσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αποδεκτή ταχύτητα.
«Αν θέλουμε να πείσουμε τους κατοίκους της Ευρώπης να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να γίνει τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σε καύσιμο», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ Ντε Βρις. «Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να βρουν φορτιστή ή να περιμένουν… αιώνες για να φορτίσουν».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.