Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν συνεχώς… έδαφος στην αγορά της Ευρώπης, με ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού να τα επιλέγει ως το δεύτερο (ή ακόμα και το πρώτο) όχημα μιας οικογένειας. Πλέον το μερίδιό τους στην ΕΕ έχει φθάσει το 9% και όσο μεγαλώνει το δίκτυο φόρτισης τόσο θα αυξάνεται το ποσοστό αυτό.
Μήπως όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα ενδιάμεσο στάδιο μέχρι να επικρατήσουν τα οχήματα με καύσιμο το υδρογόνο; Οι επιστήμονες θεωρούν ότι το ερώτημα έχει απαντηθεί. «Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι με διαφορά το αποδοτικότερο για ένα αυτοκίνητο», δηλώνει ο Μαξιμίλιαν Φίτσνερ, καθηγητής στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης.
«Το 70% της παραγόμενης ενέργειας περνά στους τροχούς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου», τονίζει ο Φίτσνερ. Αυτό το ποσοστό είναι πολύ υψηλότερο από εναλλακτικά συστήματα κίνησης οχημάτων: το υδρογόνο έχει αποδοτικότητα 15-18%, τα συνθετικά καύσιμα (e-fuel) 5-8% και οι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης 20-24%.
Η ηλεκτροκίνηση ωφελείται από το γεγονός ότι η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια (π.χ. από ανεμογεννήτρια) αποθηκεύεται στην μπαταρία του οχήματος και μεταφέρεται στους ηλεκτροκινητήρες (που μπορεί να είναι ενσωματωμένοι στους τροχούς) κατά περίσταση. Σύμφωνα με τον Φίτσνερ, για το υδρογόνο απαιτείται μία περίπλοκη διαδικασία στην παραγωγή, την μεταφορά και την μετατροπή του, πριν φθάσει στις κυψέλες καυσίμου του οχήματος. Κάτι που οδηγεί σε σημαντική απώλεια ενέργειας.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.