Από τις 6 του περασμένου Ιουλίου τέθηκε σε ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο νέος Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας για τα Οχήματα (Vehicle General Safety Regulation), ο οποίος είχε προηγουμένως εγκριθεί από το ευρωκοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη. Εκτιμάται ότι χάρη στις νέες τεχνολογίες που γίνονται υποχρεωτικές στα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη, έως το 2038 θα σωθούν 25.000 ζωές και θα αποτραπούν 140.000 σοβαροί τραυματισμοί.
Σε δεύτερη φάση, από τις αρχές του 2026, θα υποχρεούνται όλα τα νέα φορτηγά και λεωφορεία που θα λαμβάνουν έγκριση τύπου στην ΕΕ να πληρούν το Πρότυπο Άμεσης Όρασης (Direct Vision). Ως «άμεση όραση» ορίζεται αυτό που οι οδηγοί των βαρέων οχημάτων μπορούν να δουν απευθείας μέσω του παρμπρίζ και των πλαϊνών παραθύρων. Στα φορτηγά και τα λεωφορεία όπου η καμπίνα του οδηγού είναι τοποθετημένη ψηλά, υπάρχουν αρκετά «νεκρά» σημεία, όπου η παρουσία ενός πεζού ή ποδηλάτη δεν γίνεται αντιληπτή.
Το πρότυπο Direct Vision προβλέπει την τοποθέτηση της καμπίνας του οδηγού χαμηλά, ώστε να έχει οπτική επαφή με έναν πεζό ή ποδηλάτη. Σε συνδυασμό με το σύστημα ανίχνευσης και ενημέρωσης (κάμερες και αισθητήρες θα ειδοποιούν έγκαιρα τον οδηγό για την παρουσία πεζών ή ποδηλατών περιμετρικά του οχήματος), θα καθίσταται πλέον από δύσκολο έως αδύνατο ένας πεζός ή ποδηλάτης να μην γίνει αντιληπτός από τον οδηγό του βαρέως οχήματος.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.