Ρεαλιστικά πρόστιμα αλλά και αυστηρές ποινές για όσους οδηγούς κάνουν παραβάσεις που ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reader, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν ολοκληρώσει την επεξεργασία των άρθρων και είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν τον νέο ΚΟΚ εντός του Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Η αναθεώρηση του ΚΟΚ θα είναι εκτεταμένη και θα διέπεται από μία νέα φιλοσοφία: οι παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές (όπως οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και υπερβολική ταχύτητα) θα τιμωρούνται αυστηρά, ενώ οι ποινές θα επιβάλλονται κυρίως στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα. «Δεν έχει νόημα να “τιμωρείται” το όχημα με αφαίρεση πινακίδων, καθώς μπορεί να το χρειάζεται άλλο μέλος της οικογένειας», τόνισε στο Reader υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο αρμόδιος Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, στο παρελθόν για τις σοβαρές παραβάσεις γινόταν εξίσωση προς τα κάτω. Δηλαδή τιμωρούνταν σχεδόν αντίστοιχα με λιγότερο επικίνδυνες, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις για να τις επιβάλλουν.
Με το νέο ΚΟΚ θα τεθεί σε εφαρμογή νέα διαδικασία Επιβολής και Είσπραξης Προστίμων, ώστε να εισπράττονται άμεσα από τον παραβάτη. Επίσης θα αλλάξει σύντομα το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις, το οποίο θα «πέσει» από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα, όπως αναφέρεται και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030. Οι Δήμοι της χώρας θα καθορίσουν ειδικές ζώνες εντός των οποίων θα ισχύει το όριο των 30 χλμ/ώρα, όπως σημεία με ιστορικό σε τροχαία ατυχήματα ή περιοχές όπου κυκλοφορούν αρκετοί πεζοί και ποδηλάτες.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.