Μενού
  • Α-
  • Α+

Η μειωμένη παραγωγή νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν μπορεί να ανακόψει την ανοδική τάση των ηλεκτρικών οχημάτων (BEV). Καθώς το δίκτυο φόρτισης αναπτύσσεται πανευρωπαϊκά και όσο διατηρούνται τα κίνητρα αγοράς από αρκετές κυβερνήσεις (ανάμεσά τους και η ελληνική), το κοινό στρέφεται προς τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι - σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) το δεύτερο τρίμηνο του 2022 (Απρίλιος-Ιούνιος) στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 11,1% (σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021), φθάνοντας τις 233.413 μονάδες. Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έφθασε το 9,9%, κάτι που σημαίνει ότι ένα στα 10 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν είναι μηδενικών ρύπων.

Όσον αφορά την Ελλάδα, οι πωλήσεις BEV το δεύτερο τρίμηνο του 2022 έφθασαν τις 781 μονάδες, έναντι 614 την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (αύξηση 27,2%). Σε επίπεδο εξαμήνου, η άνοδος φθάνει το 24,5% (1.286 ηλεκτρικά οχήματα φέτος, έναντι 1.033 πέρυσι).

Αντίθετα, οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV) παρουσίασαν πτώση κατά 12,5% το δεύτερο τρίμηνο του έτους (στις 206.501 μονάδες), με το μερίδιό τους να είναι πλέον μικρότερο από αυτό των ηλεκτρικών: 8,7%.

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές απομακρύνονται σταδιακά από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα βενζινοκίνητα επιβατικά οχήματα είδαν το μερίδιό τους να υποχωρεί περισσότερο από τρεις μονάδες στο 38,5%, ενώ τα πετρελαιοκίνητα σημείωσαν πτώση σχεδόν τριών μονάδων, στο 17,3%.

Οι συνέπειες από τον Πόλεμο στην Ουκρανία αποθάρρυναν τους Ευρωπαίους να αγοράσουν αυτοκίνητα με καύσιμο φυσικό αέριο (CNG), με τις πωλήσεις τους να υποχωρούν κατά 62,9%! Αντίθετα, τα οχήματα υγραερίου (LPG) σημείωσαν αύξηση 7,9%.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.